CFR Călători Intră în vigoare Noul Plan de Mers al Trenurilor 2012-2013
CFR Călători: Intră în vigoare Noul Plan de Mers al Trenurilor 2012-2013
Zilnic se vor afla in circulaţie 1378 de trenuri, cu 60 de trenuri mai mult decât in planul de mers 2011-2012.
In Traficul intern s-a implementat mersul de tren cadenţat pe rutele unde condiţiile de circulaţie şi exploatare au permis acest lucru şi unde traficul de călători este cu preponderenţă de navetă: Bucureşti N.- Roşiori, Roşiori - Craiova, Constanţa - Mangalia, Bucureşti N - Ploieşti, Ploieşti Sud - Urziceni, Buzău - Mărăşeşti, Iaşi - Ungheni Prut.
Pentru
asigurarea mobilităţii şi pentru desfăşurarea unui transport de
pasageri competitiv, e necesară realizarea unei rețele de transport
complet integrate, care să pună în legătură diferitele moduri de
transport. In acest sens, o soluţie pe termen lung este introducerea
acestui sistem de mers de tren cadentat, care să asigure legături
frecvente între marile oraşe ale ţării şi capitalele de judeţ.
In Traficul international s-au introdus doua noi trenuri cu destinatia Budapesta, de la Bucuresti Nord si de la Sighetu Marmaţiei.
Prin încheierea unui Contract de Colaborare între operatorul naţional feroviar de pasageri din Romania – CFR Călători şi MAV Trakcio - operatorul feroviar de tracţiune din Ungaria, s-a urmarit fluidizarea traficului feroviar cu Ungaria prin reducerea timpilor de parcurs a trenurilor internaţionale utilizând o singură locomotivă între Bucureşti şi Budapesta.
Menţionăm
faptul că în anul 2013 vor continua, pe de o parte lucrările de
reabilitare a liniei pe coridorul IV PANEUROPEAN, demers ce va avea
efect direct în diminuarea semnificativă a capacităţii de circulaţie
(până la 50% pe zonele cu lucrări) şi, pe de altă parte se vor deschide
noi şantiere de lucru pentru reabilitarea podurilor dunărene pe
tronsonul Feteşti-Saligni şi a tronsoanelor de cale ferată: Curtici -
Simeria, Simeria - Coslariu şi Coşlariu - Sighişoara. Relizarea acestor
lucrări, absolut necesare pentru reabilitarea infrastructurii feroviare,
va conduce la modificarea semnificativă a orariilor şi rutelor
trenurilor care circulă pe aceste tronsoane, în sensul măririi duratelor
de parcurs şi a limitării rutelor de circulatie (Ex : 1741/1742,
1633/1634, 1631/1632, 1823/1824 etc.).
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp