CFR Marfă trebuie privatizată, dar nu... oricum
CFR Marfă trebuie privatizată, dar nu... oricum
16 Nov, 2015 21:19
ZIUA de Constanta
2161
Marime text
Ministrul propus al Transporturilor, Dan Marian Costescu, a declarat astăzi, după audierile din comisiile parlamentare, că privatizarea CFR Marfă reprezintă un proiect vital, dar care nu trebuie făcut "cu orice preţ".
"Nu putem să ne batem joc să dăm o companie care este acum pe pierdere, sau poate să facem asta dar după o analiză. Trebuie să vedem în ce stadiu este compania, să facem o evaluare şi să decidem împreună cu colegii cu care dintre măsurile propuse (investitor strategic sau IPO la bursă) vom merge mai departe. Este una dintre priorităţile noastre", a spus Costescu.
Costescu - în prezent directorul general al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR - a afirmat că a lansat un proces privind modernizarea unor gări cu bani europeni: "Am planificat încă 47 de staţii de cale ferată de importanţă imediat următoare. Dintre acestea, 7 sunt cele rămase din programul vechi, restul 40 nu sunt reşedinţă de judeţ dar sunt foarte importante, sunt noduri, generează trafic şi trebuie reabilitate".
El estimează că Tarom va reintra anul viitor pe profit, iar despre Gara de Nord a spus că "nu poate rămâne aşa". Întrebat dacă va decide construcţia unei linii fie de metrou fie de cale ferată de la Bucureşti până la aeroportul Otopeni, Costescu a spus că în condiţii normale într-o ţară europeană nu este un lux să existe ambele modalităţi de transport.
Dan Marian Costescu, propus ministru al Transporturilor, a primit luni avizul comisiilor parlamentare cu 37 de voturi "pentru" şi 2 "împotrivă".
"Nu putem să ne batem joc să dăm o companie care este acum pe pierdere, sau poate să facem asta dar după o analiză. Trebuie să vedem în ce stadiu este compania, să facem o evaluare şi să decidem împreună cu colegii cu care dintre măsurile propuse (investitor strategic sau IPO la bursă) vom merge mai departe. Este una dintre priorităţile noastre", a spus Costescu.
Costescu - în prezent directorul general al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR - a afirmat că a lansat un proces privind modernizarea unor gări cu bani europeni: "Am planificat încă 47 de staţii de cale ferată de importanţă imediat următoare. Dintre acestea, 7 sunt cele rămase din programul vechi, restul 40 nu sunt reşedinţă de judeţ dar sunt foarte importante, sunt noduri, generează trafic şi trebuie reabilitate".
El estimează că Tarom va reintra anul viitor pe profit, iar despre Gara de Nord a spus că "nu poate rămâne aşa". Întrebat dacă va decide construcţia unei linii fie de metrou fie de cale ferată de la Bucureşti până la aeroportul Otopeni, Costescu a spus că în condiţii normale într-o ţară europeană nu este un lux să existe ambele modalităţi de transport.
Dan Marian Costescu, propus ministru al Transporturilor, a primit luni avizul comisiilor parlamentare cu 37 de voturi "pentru" şi 2 "împotrivă".
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii