Cine a prăbușit elicopterul SMURD în lacul Siutghiol
Cine a prăbușit elicopterul SMURD în lacul Siutghiol
10 Mar, 2015 21:09
ZIUA de Constanta
5094
Marime text
Noi detalii ies la suprafaţă în urma prăbuşirii elicopterului SMURD în lacul Siutghiol, din decembrie anul trecut, potrivit unei anchete digi24.ro.
Traseul sinuos al actelor care au dat drept de semnătură asupra aeronavei şi cum au avut nevoie autorităţile de ajutorul unor societăţi private în operaţiunea de căutare a victimelor sunt doar câteva dintre elementele care demonstrează disfuncţionalităţi severe ale instituţiilor statului.
Povestea aeronavei începe în mai 2011. Consiliului Judeţean Constanţa aprobă Acordul de Parteneriat pentru Derularea Proiectului "Instrumente pentru salvarea vieţilor noastre", parte a unui program european de cooperare transfrontalieră între România şi Bulgaria.
Elicopterul ajunge în hangarul de la Tuzla în aceeaşi zi cu atribuirea contractului. Tot atunci, încep demersurile pentru integrarea lui în serviciul naţional de urgenţă 112.
„E o reticenţă clară a acestui sistem, a SMURD-ului, de a coopta orice alt operator”, a declarat Adrian Vasilache, directorul Aeroportului Tuzla.
Elicopterul rămâne la aerodromul Tuzla până în septembrie 2014, când este preluat de SMURD. Decizia coincide cu perioada în care şeful Consiliului Judeţean, Nicuşor Constantinescu, este dat în urmărire generală prin Interpol într-un dosar în care este acuzat că ar fi impiedicat efectuarea unor controale ale Curţii de Conturi.
„A ajuns la SMURD. Nu vreau să comentez! Am făcut un protocol prin care l-am predat la SMURD pentru a-l utiliza”, a spus Cristian Darie, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, care a refuzat să spună dacă acest protocol avea sau nu aviz de la Autoritatea de Management de la Ministerul Dezvoltării.
Potrivit unor surse, citate de Digi24.ro, un pilot are dreptul să zboare 50 de ore pe an. Însă, pentru bani, un pilot zboară 500 de ore pe an. O oră de zbor este plătită cu sume cuprinse între 220 - 250 de lei, adăugate la salariul fix. Pentru creșterea venitului, unii piloți renunță chiar și la concedii. Contactați de reporterii Digi24.ro, oficialii nu au răspuns la întrebarea referitoare la câte ore de zbor a săvârșit pilotul elicopterului SMURD implicat în accident, întrucât li s-a motivat faptul că această informație nu este de interes public.
Sursa: digi24.ro
Traseul sinuos al actelor care au dat drept de semnătură asupra aeronavei şi cum au avut nevoie autorităţile de ajutorul unor societăţi private în operaţiunea de căutare a victimelor sunt doar câteva dintre elementele care demonstrează disfuncţionalităţi severe ale instituţiilor statului.
Povestea aeronavei începe în mai 2011. Consiliului Judeţean Constanţa aprobă Acordul de Parteneriat pentru Derularea Proiectului "Instrumente pentru salvarea vieţilor noastre", parte a unui program european de cooperare transfrontalieră între România şi Bulgaria.
Elicopterul ajunge în hangarul de la Tuzla în aceeaşi zi cu atribuirea contractului. Tot atunci, încep demersurile pentru integrarea lui în serviciul naţional de urgenţă 112.
„E o reticenţă clară a acestui sistem, a SMURD-ului, de a coopta orice alt operator”, a declarat Adrian Vasilache, directorul Aeroportului Tuzla.
Elicopterul rămâne la aerodromul Tuzla până în septembrie 2014, când este preluat de SMURD. Decizia coincide cu perioada în care şeful Consiliului Judeţean, Nicuşor Constantinescu, este dat în urmărire generală prin Interpol într-un dosar în care este acuzat că ar fi impiedicat efectuarea unor controale ale Curţii de Conturi.
„A ajuns la SMURD. Nu vreau să comentez! Am făcut un protocol prin care l-am predat la SMURD pentru a-l utiliza”, a spus Cristian Darie, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, care a refuzat să spună dacă acest protocol avea sau nu aviz de la Autoritatea de Management de la Ministerul Dezvoltării.
Potrivit unor surse, citate de Digi24.ro, un pilot are dreptul să zboare 50 de ore pe an. Însă, pentru bani, un pilot zboară 500 de ore pe an. O oră de zbor este plătită cu sume cuprinse între 220 - 250 de lei, adăugate la salariul fix. Pentru creșterea venitului, unii piloți renunță chiar și la concedii. Contactați de reporterii Digi24.ro, oficialii nu au răspuns la întrebarea referitoare la câte ore de zbor a săvârșit pilotul elicopterului SMURD implicat în accident, întrucât li s-a motivat faptul că această informație nu este de interes public.
Sursa: digi24.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii