Comemorare. 38 de ani de la cea mai mare catastrofa navală din istorie României. 42 de oameni şi-au pierdut viaţa
Comemorare. 38 de ani de la cea mai mare catastrofa navală din istorie României. 42 de oameni şi-au pierdut
15 Nov, 2017 10:17
ZIUA de Constanta
2336
Marime text
Ziua de 15 noiembrie 2017 este zi de doliu şi de tristă aducere aminte pentru urmaşii în viaţă ai celor 42 de membri din echipajul navei Independenţa, morţi la datorie acum 38 de ani, în slujba fostei Flote Maritime Comerciale Române.
„Din ultimul vostru port de acostare, Portul Eternităţii, vă simţim alături de noi, cei rămaşi încă în viaţă, la durerea cauzată de dispariţia navelor ce aveau arborat pavilionul României şi formau flota maritimă comercială.
Vom porni şi noi în ultimul voiaj fără întoarcere, cu speranţa că flota română va deveni ce a fost şi mai mult decât atât. Plecăm frunţile cu închinare şi rugăm pe Bunul Dumnezeu să vegheze în continuare somnul cel veşnic al celor dispăruţi în groaznicul accident petrolier Independenţa, distinşii noştri foşti colegi în ale meseriei.”, se arată în mesajul de comemorare.
Nava „Independenţa“ a fost cel mai mare supertanc petrolier românesc. El a fost construit în 1977 la Şantierul Naval Constanţa. Cu un deplasament de 150.000 tdw, „Independenţa“ a fost primul petrolier din această serie şi clasă şi era cea mai mare navă construită vreodată în România, fiind considerată nava-amiral a flotei comerciale româneşti, un Titanic al flotei româneşti. Ceremonialul de botez al navei a avut loc pe data de 27 mai 1977, în prezenţa lui Nicolae şi a Elenei Ceauşescu. Evenimentul a fost marcat de la început de un eşec, pentru că sticla de şampanie lansată de Elena Ceauşescu nu s-a spart, ci doar a lovit bordajul navei. Incidentul a fost considerat un semn rău şi chiar un blestem. În dimineaţa zilei de 15 noiembrie 1979, în timp ce revenea din al 19-lea voiaj, „Independenţa“ se afla în Marea Marmara, pentru a tranzita Bosforul spre Marea Neagră.
„Din ultimul vostru port de acostare, Portul Eternităţii, vă simţim alături de noi, cei rămaşi încă în viaţă, la durerea cauzată de dispariţia navelor ce aveau arborat pavilionul României şi formau flota maritimă comercială.
Vom porni şi noi în ultimul voiaj fără întoarcere, cu speranţa că flota română va deveni ce a fost şi mai mult decât atât. Plecăm frunţile cu închinare şi rugăm pe Bunul Dumnezeu să vegheze în continuare somnul cel veşnic al celor dispăruţi în groaznicul accident petrolier Independenţa, distinşii noştri foşti colegi în ale meseriei.”, se arată în mesajul de comemorare.
Nava „Independenţa“ a fost cel mai mare supertanc petrolier românesc. El a fost construit în 1977 la Şantierul Naval Constanţa. Cu un deplasament de 150.000 tdw, „Independenţa“ a fost primul petrolier din această serie şi clasă şi era cea mai mare navă construită vreodată în România, fiind considerată nava-amiral a flotei comerciale româneşti, un Titanic al flotei româneşti. Ceremonialul de botez al navei a avut loc pe data de 27 mai 1977, în prezenţa lui Nicolae şi a Elenei Ceauşescu. Evenimentul a fost marcat de la început de un eşec, pentru că sticla de şampanie lansată de Elena Ceauşescu nu s-a spart, ci doar a lovit bordajul navei. Incidentul a fost considerat un semn rău şi chiar un blestem. În dimineaţa zilei de 15 noiembrie 1979, în timp ce revenea din al 19-lea voiaj, „Independenţa“ se afla în Marea Marmara, pentru a tranzita Bosforul spre Marea Neagră.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii