Confruntată cu acuze grave, o firmă de plante medicinale se explică (galerie foto)
Confruntată cu acuze grave, o firmă de plante medicinale se explică (galerie foto)
21 Apr, 2016 15:04
ZIUA de Constanta
4178
Marime text
O serie de fotografii, care ar proveni de la societatea Fares Orăştie, au devenit virale pe Facebook. Dacă ar fi să ne luăm după imagini, situaţia la acea firmă ar fi dezastruoasă, iar plantele ţinute în condiţii improprii.
Potrivit site-ului firmei, ”sub îndrumarea farmacistului Farago, plantele medicinale au prins viaţă sub formă de ceaiuri, siropuri şi uleiuri esenţiale, într-o manieră foarte riguroasă, cu uscătoare, maşini de tocare şi selctare”. Utilizatorul de Facebook susţine că lucrurile nu ar fi totuşi chiar aşa.
Am cerut un punct de vedere de la firma Fares, deoarece acuzaţiile sunt foarte grave. Pentru corectitudinea informaţiei, redăm integral comunicatul conducerii companiei Fares Orăştie:
„Declarațiile și fotografiile vehiculate în mediul online de un fost gestionar al companiei Fares nu reflectă, sub nicio formă, realitatea din interiorul fabricii Fares din Orăștie. Avem de-a face cu o dezinformare intenționată din partea unui fost angajat al Fares care nu urmărește decât să discrediteze reputația și imaginea unei companii românești de tradiție și de a distrage atenția de la acțiunea penală referitoare la gestiunea de care era direct răspunzător și implicit întârzierea cât mai mult posibil a finalizării inventarului început în luna decembrie. Pozele postate de acesta ilustrează plante neconforme, casate sau în proces de casare aflate într-un hangar auxiliar. Modul de aranjare și depozitare a materiilor prime pozate și igienizarea spațiilor respective era în sarcina directă a gestionarului. Materialele pozate nu sunt destinate comercializării și consumului de către clienți. Toate produsele Fares sunt supuse celor mai riguroase controale, fiecare lot de semifabricat fiind analizat înainte de a intra pe linia de producție conform specificațiilor de calitate cuprinse în standardul de firmă, care se aliniază legislației române și europene în vigoare. De asemenea, fiecare lot de produs finit este analizat conform unui program de control în laboratoare externe dar și în laboratorul propriu. Pe întregul fluxul de fabricație și control este implementat și certificat sistemul de management al calității ISO 9001:2008 și implementat sistemul HACCP.
Respectul și atenția față de consumatori se află în centrul activității noastre. Toate spațiile de depozitare și liniile de producție respectă normele naționale și europene de funcționare și siguranță alimentară, cum de altfel se poate observa și din pozele din acest material/pozele atașate. Fluxul de producție include șapte puncte de control prin care se asigură și se garantează păstrarea substanțelor active şi calitatea produselor finite, de la recepția plantei şi până la produsul final pentru comercializare. Acest proces marca Fares face ca produsele noastre să prezinte o garanție in plus. Cele șapte puncte de control sunt:
1. Verificăm dacă planta este ajunsă la maturitate pentru a putea începe etapa de recoltare.
2. Recepția plantei proaspete: analizăm cantitativ şi calitativ fiecare lot de plante care ajunge la poarta firmei. În funcție de rezultat, aceasta va primi sau nu, „undă verde” pentru a trece la etapa de uscare.
3. Recepția plantei de la uscător: după finalizarea uscării se analizează calitativ (inclusiv conținutul de substanțe active) şi se certifică (sau nu) intrarea în depozitul de plante, unde lotul își așteaptă rândul, pentru a deveni ceai, capsulă sau sirop.
4. Condiționarea: aici se separă, cu multă răbdare şi atenție, plantele bune de orice alte impurități alături de care vin amestecate din natură (pietricele, fire din alte plante, etc.) şi se îndepărtează părțile din plantă care nu sunt specifice şi care depășesc limita admisă în standard (de exemplu tulpinile, în cazul în care de la respectiva specie se folosește doar frunza).
5. Semifabricat: “semifabricat” se referă la amestecul mărunțit, omogenizat, în vrac mare, pregătit să ajungă pe linia de ambalare. Dacă trece cu brio de acest control, urmează intrarea pe linia de ambalare.
6. Linia de ambalare: în acest punct se verifică parametrii care ţin de ambalare: gramaj, marcaje şi altele.
7. Produsul finit: ne apropiem de final, iar acesta este punctul în care produsul este supus analizelor organoleptice.
În urma reclamației primite, în perioada februarie-aprilie 2016, DSVSA a desfășurat la sediul firmei 15 controale complexe. În urma acestora, materiile prime aflate în fotografiile care circulă în mediul online au fost reținute până la elaborarea de către companie a unor proceduri îmbunătățite de gestionare a lor. De asemenea, în registre au fost sesizate neconcordanțe și erori în ceea ce privește loturile de materii prime stocate în respectiva locație, aceste erori având drept cauză proasta gestionare a acestor resurse de către autorul pozelor. Au fost aplicate amenzi în valoare de 9.000 de lei și au fost primite măsuri ce trebuie luate în anumite termene, toate aceste prevederi fiind acceptate de către companie.
În prezent, fluxul de producție se desfășoară în parametrii normali de siguranță pentru consumatori iar produsele destinate consumului dețin toate aprobările și avizele necesare.
Fares este o companie cu tradiție în România, iar produsele noastre sunt îndrăgite și folosite de milioane de români. Sperăm ca acest incident cauzat de dorința de răzbunare a unui fost angajat să fie soluționat în cel mai scurt timp, Fares fiind deschis unui dialog constructiv care să aducă beneficii consumatorilor produselor noastre.
Mulțumim pentru susținere, echipa Fares””
De asemenea, vă prezentăm şi varianta în imagini a situaţiei de la această companie, ce funcţionează din 1929, poze ce au fost trimise pe e-mailul redacţiei noastre. O parte dintre fotografii sunt din depozitele din Deva şi Orăştie, iar altele din producţie.
Până una alta, noi ne facem datoria şi vă informăm şi sperăm ca organele abilitate să stabilească ce este adevărat şi ce nu.
Citeşte şi Fotografii şocante, surprinse la o firmă de renume din România
Potrivit site-ului firmei, ”sub îndrumarea farmacistului Farago, plantele medicinale au prins viaţă sub formă de ceaiuri, siropuri şi uleiuri esenţiale, într-o manieră foarte riguroasă, cu uscătoare, maşini de tocare şi selctare”. Utilizatorul de Facebook susţine că lucrurile nu ar fi totuşi chiar aşa.
„Declarațiile și fotografiile vehiculate în mediul online de un fost gestionar al companiei Fares nu reflectă, sub nicio formă, realitatea din interiorul fabricii Fares din Orăștie. Avem de-a face cu o dezinformare intenționată din partea unui fost angajat al Fares care nu urmărește decât să discrediteze reputația și imaginea unei companii românești de tradiție și de a distrage atenția de la acțiunea penală referitoare la gestiunea de care era direct răspunzător și implicit întârzierea cât mai mult posibil a finalizării inventarului început în luna decembrie. Pozele postate de acesta ilustrează plante neconforme, casate sau în proces de casare aflate într-un hangar auxiliar. Modul de aranjare și depozitare a materiilor prime pozate și igienizarea spațiilor respective era în sarcina directă a gestionarului. Materialele pozate nu sunt destinate comercializării și consumului de către clienți. Toate produsele Fares sunt supuse celor mai riguroase controale, fiecare lot de semifabricat fiind analizat înainte de a intra pe linia de producție conform specificațiilor de calitate cuprinse în standardul de firmă, care se aliniază legislației române și europene în vigoare. De asemenea, fiecare lot de produs finit este analizat conform unui program de control în laboratoare externe dar și în laboratorul propriu. Pe întregul fluxul de fabricație și control este implementat și certificat sistemul de management al calității ISO 9001:2008 și implementat sistemul HACCP.
Respectul și atenția față de consumatori se află în centrul activității noastre. Toate spațiile de depozitare și liniile de producție respectă normele naționale și europene de funcționare și siguranță alimentară, cum de altfel se poate observa și din pozele din acest material/pozele atașate. Fluxul de producție include șapte puncte de control prin care se asigură și se garantează păstrarea substanțelor active şi calitatea produselor finite, de la recepția plantei şi până la produsul final pentru comercializare. Acest proces marca Fares face ca produsele noastre să prezinte o garanție in plus. Cele șapte puncte de control sunt:
1. Verificăm dacă planta este ajunsă la maturitate pentru a putea începe etapa de recoltare.
2. Recepția plantei proaspete: analizăm cantitativ şi calitativ fiecare lot de plante care ajunge la poarta firmei. În funcție de rezultat, aceasta va primi sau nu, „undă verde” pentru a trece la etapa de uscare.
3. Recepția plantei de la uscător: după finalizarea uscării se analizează calitativ (inclusiv conținutul de substanțe active) şi se certifică (sau nu) intrarea în depozitul de plante, unde lotul își așteaptă rândul, pentru a deveni ceai, capsulă sau sirop.
4. Condiționarea: aici se separă, cu multă răbdare şi atenție, plantele bune de orice alte impurități alături de care vin amestecate din natură (pietricele, fire din alte plante, etc.) şi se îndepărtează părțile din plantă care nu sunt specifice şi care depășesc limita admisă în standard (de exemplu tulpinile, în cazul în care de la respectiva specie se folosește doar frunza).
5. Semifabricat: “semifabricat” se referă la amestecul mărunțit, omogenizat, în vrac mare, pregătit să ajungă pe linia de ambalare. Dacă trece cu brio de acest control, urmează intrarea pe linia de ambalare.
6. Linia de ambalare: în acest punct se verifică parametrii care ţin de ambalare: gramaj, marcaje şi altele.
7. Produsul finit: ne apropiem de final, iar acesta este punctul în care produsul este supus analizelor organoleptice.
În urma reclamației primite, în perioada februarie-aprilie 2016, DSVSA a desfășurat la sediul firmei 15 controale complexe. În urma acestora, materiile prime aflate în fotografiile care circulă în mediul online au fost reținute până la elaborarea de către companie a unor proceduri îmbunătățite de gestionare a lor. De asemenea, în registre au fost sesizate neconcordanțe și erori în ceea ce privește loturile de materii prime stocate în respectiva locație, aceste erori având drept cauză proasta gestionare a acestor resurse de către autorul pozelor. Au fost aplicate amenzi în valoare de 9.000 de lei și au fost primite măsuri ce trebuie luate în anumite termene, toate aceste prevederi fiind acceptate de către companie.
În prezent, fluxul de producție se desfășoară în parametrii normali de siguranță pentru consumatori iar produsele destinate consumului dețin toate aprobările și avizele necesare.
Fares este o companie cu tradiție în România, iar produsele noastre sunt îndrăgite și folosite de milioane de români. Sperăm ca acest incident cauzat de dorința de răzbunare a unui fost angajat să fie soluționat în cel mai scurt timp, Fares fiind deschis unui dialog constructiv care să aducă beneficii consumatorilor produselor noastre.
Mulțumim pentru susținere, echipa Fares””
De asemenea, vă prezentăm şi varianta în imagini a situaţiei de la această companie, ce funcţionează din 1929, poze ce au fost trimise pe e-mailul redacţiei noastre. O parte dintre fotografii sunt din depozitele din Deva şi Orăştie, iar altele din producţie.
Până una alta, noi ne facem datoria şi vă informăm şi sperăm ca organele abilitate să stabilească ce este adevărat şi ce nu.
Citeşte şi Fotografii şocante, surprinse la o firmă de renume din România
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii