Consiliul Concurenței a amendat CNAPMC cu 2.6 milioane de euro!
Consiliul Concurenței a amendat CNAPMC cu 2.6 milioane de euro!
05 Sep, 2016 18:17
ZIUA de Constanta
3562
Marime text
Consiliul Concurenței a amendat cu 22.317.212 de lei (4.959.380 de euro), șapte companii de pe piața serviciilor de pilotaj și remorcaj de manevră a navelor maritime. Printre cele șapte companii se numără și Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța (CNAPM), dar și Canal Sea Services SRL, Black Sea Pilots SRL, Maritime Pilot SRL, Black Sea Services SRL, Compania de Remorcare Maritimă Coremar SA, Logistic Remo Services SRL.
Investigația a fost declanșată în luna noiembrie a anului 2012, pe piaţa serviciilor de pilotaj şi remorcaj de manevră a navelor maritime în porturile ce se află în administrarea CNAPM.
Consiliul Concurenței a constatat existența unor înțelegeri și abuz de poziție dominantă, care au dus la eliminarea concurenței în porturile Constanța, Midia și Mangalia. Acest lucru a condus la blocarea intrării pe piață a altor operatori.
În anul 2012, CNAPM a încheiat contracte cu trei operatori independenți: Canal Sea Services, Black Sea Pilots şi Maritime Pilot. Acești trei operatori s-au înțeles între ei să excludă orice formă de concurență, atât din partea altor companii, cât și între ei. „Practic, s-au înţeles să-şi coordoneze activitatea prin intermediul unui pilot şef şi să folosească în comun pilotinele. Mai mult, exista o clauză de penalizare care prevedea ca operatorul care iese din înțelegere să plătească 5 milioane euro”, se arată în comunicatul transmis de Consiliul Concurenței.
În consecință, cele trei companii au fost amendate cu 2.371.346 de lei, mai precis: Canal Sea Services SRL – 1.567.117 de lei, Black Sea Pilots SRL – 406.158 de lei, iar Maritime Pilot SRL – 398.071 de lei.
În continuare, serviciile de remorcaj sunt asigurate de CNAPM, astfel, s-au încheiat contracte cu Logistic Remo Services, companie înfiinţată în acest scop de trei operatori: Canal Sea Services, Black Sea Services şi Coremar.
O altă înțelegere a fost făcută, de data aceasta, cele trei companii s-au asigurat că sunt singurele care vor furniza servicii de remorcaj. Prin înțelegerea încheiată, Canal Sea Services, Black Sea Services şi Coremar s-au asigurat, însă, că niciunul dintre ei nu va ieşi din asociere, în caz contrar, fiind obligat să plătească despăgubiri de 10.000.000 de euro către celelalte două.
Așadar, Consiliul Concurenței a sancționat cele patru companii cu 8.025.480 de lei, astfel: Canal Sea Services SRL – 1.942.904 de lei, Black Sea Services SRL – 1.175.543 de lei, Compania de Remorcare Maritimă Coremar SA – 1.336.665 de lei, iar Logistic Remo Services SRL – 3.570.368 de lei.
În comunicat se mai arată faptul că, deși CNAPM a încredințat serviciile de pilotaj unor operatori privați, CNAPM facturează aceste servicii, dar nu prestează în mod direct nicio activitate. Din sumele încasate, CNAPM îşi reţine 25%, împărţind restul în mod egal operatorilor, indiferent de numărul de manevre executate de fiecare.
Prin urmare, Consiliul Concurenței a sancţionat Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” SA Constanţa cu amendă în valoare de 11.922.385 lei (2.649.419 euro) pentru abuz de poziţie dominantă pe piaţa serviciilor de pilotaj maritim.
De asemenea, autoritatea portuară, CNAPM, a impus condiţii mai restrictive, decât cele prevăzute de lege pentru obţinerea autorizaţiei. De exemplu, numărul minim de remorchere stabilit de către CNAPM este mai mare decât numărul minim impus prin lege. În acest mod, autoritatea portuară a restricționat concurenţa, creând barieră la intrarea pe piaţa serviciilor de remorcaj.
Sursă foto: ZIUA de Constanța
Investigația a fost declanșată în luna noiembrie a anului 2012, pe piaţa serviciilor de pilotaj şi remorcaj de manevră a navelor maritime în porturile ce se află în administrarea CNAPM.
Consiliul Concurenței a constatat existența unor înțelegeri și abuz de poziție dominantă, care au dus la eliminarea concurenței în porturile Constanța, Midia și Mangalia. Acest lucru a condus la blocarea intrării pe piață a altor operatori.
În anul 2012, CNAPM a încheiat contracte cu trei operatori independenți: Canal Sea Services, Black Sea Pilots şi Maritime Pilot. Acești trei operatori s-au înțeles între ei să excludă orice formă de concurență, atât din partea altor companii, cât și între ei. „Practic, s-au înţeles să-şi coordoneze activitatea prin intermediul unui pilot şef şi să folosească în comun pilotinele. Mai mult, exista o clauză de penalizare care prevedea ca operatorul care iese din înțelegere să plătească 5 milioane euro”, se arată în comunicatul transmis de Consiliul Concurenței.
În consecință, cele trei companii au fost amendate cu 2.371.346 de lei, mai precis: Canal Sea Services SRL – 1.567.117 de lei, Black Sea Pilots SRL – 406.158 de lei, iar Maritime Pilot SRL – 398.071 de lei.
În continuare, serviciile de remorcaj sunt asigurate de CNAPM, astfel, s-au încheiat contracte cu Logistic Remo Services, companie înfiinţată în acest scop de trei operatori: Canal Sea Services, Black Sea Services şi Coremar.
O altă înțelegere a fost făcută, de data aceasta, cele trei companii s-au asigurat că sunt singurele care vor furniza servicii de remorcaj. Prin înțelegerea încheiată, Canal Sea Services, Black Sea Services şi Coremar s-au asigurat, însă, că niciunul dintre ei nu va ieşi din asociere, în caz contrar, fiind obligat să plătească despăgubiri de 10.000.000 de euro către celelalte două.
Așadar, Consiliul Concurenței a sancționat cele patru companii cu 8.025.480 de lei, astfel: Canal Sea Services SRL – 1.942.904 de lei, Black Sea Services SRL – 1.175.543 de lei, Compania de Remorcare Maritimă Coremar SA – 1.336.665 de lei, iar Logistic Remo Services SRL – 3.570.368 de lei.
În comunicat se mai arată faptul că, deși CNAPM a încredințat serviciile de pilotaj unor operatori privați, CNAPM facturează aceste servicii, dar nu prestează în mod direct nicio activitate. Din sumele încasate, CNAPM îşi reţine 25%, împărţind restul în mod egal operatorilor, indiferent de numărul de manevre executate de fiecare.
Prin urmare, Consiliul Concurenței a sancţionat Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” SA Constanţa cu amendă în valoare de 11.922.385 lei (2.649.419 euro) pentru abuz de poziţie dominantă pe piaţa serviciilor de pilotaj maritim.
De asemenea, autoritatea portuară, CNAPM, a impus condiţii mai restrictive, decât cele prevăzute de lege pentru obţinerea autorizaţiei. De exemplu, numărul minim de remorchere stabilit de către CNAPM este mai mare decât numărul minim impus prin lege. În acest mod, autoritatea portuară a restricționat concurenţa, creând barieră la intrarea pe piaţa serviciilor de remorcaj.
Sursă foto: ZIUA de Constanța
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii