COTAR, acțiuni de protest pe 26 şi 27 aprilie. Protestatarii pot aduce în fața sediului Guvernului până la 6.000 de taxiuri, autobuze și microbuze
COTAR, acțiuni de protest pe 26 şi 27 aprilie. Protestatarii pot aduce în fața sediului Guvernului până laTaximetriștii și transportatorii rutieri de persoane au cerut guvernului o Ordonanță de Urgență pentru eliminarea pirateriei din această piață. Conform aprobării CG al PMB, protestatarii pot aduce în fața sediului Guvernului până la 6.000 de mașini - taxiuri, autobuze și microbuze.
În cele două zile de protest, 26 și 27 aprilie, transportatorii participanți la protest nu vor efectua nicio cursă.
„Ne cerem scuze pentru disconfortul pe care-l vom crea clienților noștri, locuitorilor din Ilfov, care nu vor mai avea mijloace de transport în zilele de protest, și bucureștenilor, pentru a ne cere drepturile garantate de Constituția României, care spune că nimeni nu este mai presus de lege. În plus, Guvernul și Parlamentul ar trebui să știe că mai puține milioane de euro la bugetul de stat înseamnă mai puține șanse pentru România de a nu eșua ca stat, iar legalizarea comerțului și a serviciilor nefiscalizate nu înseamnă doar concurență neloială pentru firmele care aleg să se comporte corect din punct de vedere fiscal în România, ci înseamnă falimentarea României, ca stat. Nu vrem ca România să ajungă pe lista țărilor cu risc ridicat de a deveni stat eșuat, pentru că cineva are interese să lase libere activitățile nefiscalizate. Noi nu cerem bani de la stat, nu cerem subvenții și avantaje, cerem doar să ni se respecte dreptul la a ne desfășura activitatea fără concurență neloială din partea celor care nu respectă prevederile legale, dar care sunt protejați în România și au ajuns să ne depășească numeric pe noi, cei care respectăm legislația în vigoare”, transmite COTAR într-un comunicat de presă remis ZIUA de Constanţa.
„Luni 24 aprilie, am primit aprobarea de la Primăria Capitalei, pentru a organiza acțiunile de protest în zilele de 26 și 27 aprilie, în fața sediului Guvernului, cu până la 6.000 de mașini, între orele 9.30-21.00. Pe 10 martie, domnul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, ne-a promis că va promova OUG pentru modificarea a două articole din Legea 38/2003, în așa fel încât activitatea neautorizată de transport să fie sancționată, iar aplicațiile de tip UBER să fie obligate să se autorizeze, astfel încât să funcționeze legal, dacă vor să-și desfășoare activitataea în România. Cât timp există o legislație clară, nu este posibil ca unii transportatori să se supună legilor și alții să funcționeze sfidând aceeași legislație, fără a fi sancționați. Această Ordonanță de Urgență a plecat spre avizare, către Ministerul Dezvoltării și Ministerul de Interne, pe data de 17 martie 2017. Din informațiile noastre, Ministerul Afacerilor Interne susține această ordonanță. Așteptam ca din 17 martie și până acum aceasta OUG, sa fie pusă în dezbatere publică, avizată și promovată de Primul Ministru. Dar se pare că interesele sunt atât de mari în această econoimie subterană din transporturi, încât nici până în prezent MDRAP nu a trimis aviz către MT, așa cum a procedat MAI. (...) Dacă vom fi invitați la negocieri în prima zi de protest și vom ajunge la o convenție cu reprezentanții Guvernului, acțiunea nu se va prelungi”, declară Vasile Ștefănescu, președinte COTAR.
Iată revendicările:
- "Cerem scoaterea în afara legii a platformelor tehnologice online care prestează servicii de taximetrie în mod neautorizat, așa cum s-a întâmplat în țările europene, unde statul a vrut să-și protejeje transportatorii autorizați.
- Cerem scoaterea în afara legii a tururor platformelor online care fac servicii de transport de persoane nedeclarat, nefiscalizat în România și neautorizat conform legislației în vigoare.
- Cerem scoaterea în ilegalitate a tuturor firmelor care fac transport regulat, pe rute pentru care nu au participat la licitații și nu au câștigat dreptul de a le opera, conform legii. Firmele care piratează transportul de linie sunt listate pe site-uri de tipul Autogări.ro, cu program fix și posibilitate de a face rezervări, deși nu au dreptul să opereze pe rutele afișate, neavând autorizație, dar nu sunt oprite de autorități și nu sunt sancționate. Unele se ascund sub umbrela activităților din Turism, dar nu pot proba acest tip de activitate, cât timp au programe fixe și prețuri fixe afișate pe site-uri.
- Cerem eliminarea din textul de lege a termenilor „permanent” și „în mod repetat”, care blochează posibilitatea de acțiune a autorităților, pentru a-i opri pe transportatorii neautorizați. Parlamentarii care au avut interese au modificat OUG 34/2010 prin legea 168/2010, făcând schimbări exact la acel articol care permitea organelor de control să elimine activitatea neautorizată, ilegală, prin introducerea deliberată a acestor doi termeni juridici care, practic, modifică legea.
- Cerem anularea hotărârii de Consiliu General prin care s-a decis introducerea RATB pe toate traseele dintre București și Ilfov care au fost scoase la licitație și câștigate, apoi operate, conform legii, de transportatorii privați. CGMB comite astfel două abuzuri majore: face concurență neloială transportatorilor privați care au investit peste 25 de milioane de euro în afacerile pe care le pune acum în pericol, iar al doilea abuz este că CGMB a decis să subvenționeze din banii bucureștenilor transportul din Ilfov."
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp