COTAR cere publicarea raportului Milliman care ”arată jaful asiguratorilor păstorit de ASF”
COTAR cere publicarea raportului Milliman care ”arată jaful asiguratorilor păstorit de ASF”
03 Aug, 2016 10:15
ZIUA de Constanta
2451
Marime text
Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) a solicitat atât public cât și scris ASF să facă public raportul “Milliman” audit care arată că asiguratorii au majorat în mod nejustificat prețurile polițelor RCA.
”L-am solicitat de curând și împreună cu UNTRR, ARTRI, APTE2002 și APULUM dar în zadar. Se pare că președintele ASF Mișu Negrițoiu a dat dispoziție să nu dea nici măcar sinteza reală a acestui raport. Dar întâmplarea face să intrăm în posesia unor date care le punem la dispoziția presei, că poate așa află și Guvernul adevărul adevărat și va uza de pârghiile legale pe care le are la îndemână, stopând jaful acestor multinaționale împotriva tuturor posesorilor de auto din umila noastră țară”, spun cei de la COTAR.
”I. Art. 21, alineatul (6) – Norma 23/2014 a ASF privind RCA, prevede că:
Asigurătorii sunt obligaţi să transmită în format electronic Autorităţii de Supraveghere Financiară ipotezele folosite, metodele actuariale şi justificarea aplicării acestora pentru calculul menţionat la alin. (1), împreună cu baza de date utilizată pentru aceste calcule; în calculul tarifului de primă, asigurătorilor le este interzis să folosească indici de încărcare, coeficienţi de majorare şi/sau corecţie ori alte instrumente de ajustare a tarifelor care să nu fie fundamentate statistic şi actuarial, asigurându-se în acest fel o proporţionalitate între tarifele practicate în perioade succesive şi evoluţia daunalităţii pe segmentul respectiv de asiguraţi."
II. Analiza independentă efectuată pentru ASF de compania independentă de consultanță Milliman, ce a determinat dauna medie și frecvența medie a daunei la nivelul pietei RCA (pe datele comparabile pentru toate societățile autorizate să practice asigurări obligatorii auto) arată pentru autoutilitarele cu capacitate mai mare de 16 tone o daună medie de 11.038 lei și o frecvență de 18,22%.
Rezultă o primă medie tehnică de 11.038 x 18,22% = 2.011 lei
Raportând prima medie actuală de pe piață (min. 20.000 lei) la prima medie rezultată din datele tehnice furnizate de o companie cu reputație în domeniul calculelor actuariale, rezulă un coeficient global de ajustare a tarifului de circa 1000 % !!
Cum asigură dl Mișu Negrițoiu președintele ASF aplicarea prevederilor articolului 21, alin. 6 de către Asigurători ??
De înțeles:
35% cheltuiala de achiziție – administrare
30 % daune întâmplate și neavizate – IBNR (multe daune pe CV)
10% coeficient de abatere statistică
10% creșterea volumului daunelor în ultimul an (mai mult dauna medie, că frecvența sigur nu avea cum să mai crească)
15 % cheltuiala de reasigurare (se preiau daunele excesiv de mari)
1,35 x 1,3 x 1,1 x 1,1 x 1,15 = 244 %, deci prima ar trebui să fie
2011 x 244% = 4907 lei, nu de 4 ori mai mult !!”, arată COTAR
Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România cere public premierului ”să se implice cu adevarat în această problemă sa uzeze de legea 21/1996,art.4 alin 2 si 3 care spune că „pentru sectoare economice și în împrejurari excepționale preum; dezechilibru major între cerere și oferta și disfuncționalitate evidentă a pieței ”Guvernul poate dispune măsuri cu caracter temporar pentru combaterea creșterii excesive a prețurilor sau chiar blocarea acestora”. COTAR împreună cu UNTRR, ARTRI, APTE2002 și APULUM va cere la întâlnirea de astăzi cu Guvernul să uzeze de toate pârghiile legale pentru a stopa imediat aceste abuzuri.
”L-am solicitat de curând și împreună cu UNTRR, ARTRI, APTE2002 și APULUM dar în zadar. Se pare că președintele ASF Mișu Negrițoiu a dat dispoziție să nu dea nici măcar sinteza reală a acestui raport. Dar întâmplarea face să intrăm în posesia unor date care le punem la dispoziția presei, că poate așa află și Guvernul adevărul adevărat și va uza de pârghiile legale pe care le are la îndemână, stopând jaful acestor multinaționale împotriva tuturor posesorilor de auto din umila noastră țară”, spun cei de la COTAR.
”I. Art. 21, alineatul (6) – Norma 23/2014 a ASF privind RCA, prevede că:
Asigurătorii sunt obligaţi să transmită în format electronic Autorităţii de Supraveghere Financiară ipotezele folosite, metodele actuariale şi justificarea aplicării acestora pentru calculul menţionat la alin. (1), împreună cu baza de date utilizată pentru aceste calcule; în calculul tarifului de primă, asigurătorilor le este interzis să folosească indici de încărcare, coeficienţi de majorare şi/sau corecţie ori alte instrumente de ajustare a tarifelor care să nu fie fundamentate statistic şi actuarial, asigurându-se în acest fel o proporţionalitate între tarifele practicate în perioade succesive şi evoluţia daunalităţii pe segmentul respectiv de asiguraţi."
II. Analiza independentă efectuată pentru ASF de compania independentă de consultanță Milliman, ce a determinat dauna medie și frecvența medie a daunei la nivelul pietei RCA (pe datele comparabile pentru toate societățile autorizate să practice asigurări obligatorii auto) arată pentru autoutilitarele cu capacitate mai mare de 16 tone o daună medie de 11.038 lei și o frecvență de 18,22%.
Rezultă o primă medie tehnică de 11.038 x 18,22% = 2.011 lei
Raportând prima medie actuală de pe piață (min. 20.000 lei) la prima medie rezultată din datele tehnice furnizate de o companie cu reputație în domeniul calculelor actuariale, rezulă un coeficient global de ajustare a tarifului de circa 1000 % !!
Cum asigură dl Mișu Negrițoiu președintele ASF aplicarea prevederilor articolului 21, alin. 6 de către Asigurători ??
De înțeles:
35% cheltuiala de achiziție – administrare
30 % daune întâmplate și neavizate – IBNR (multe daune pe CV)
10% coeficient de abatere statistică
10% creșterea volumului daunelor în ultimul an (mai mult dauna medie, că frecvența sigur nu avea cum să mai crească)
15 % cheltuiala de reasigurare (se preiau daunele excesiv de mari)
1,35 x 1,3 x 1,1 x 1,1 x 1,15 = 244 %, deci prima ar trebui să fie
2011 x 244% = 4907 lei, nu de 4 ori mai mult !!”, arată COTAR
Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România cere public premierului ”să se implice cu adevarat în această problemă sa uzeze de legea 21/1996,art.4 alin 2 si 3 care spune că „pentru sectoare economice și în împrejurari excepționale preum; dezechilibru major între cerere și oferta și disfuncționalitate evidentă a pieței ”Guvernul poate dispune măsuri cu caracter temporar pentru combaterea creșterii excesive a prețurilor sau chiar blocarea acestora”. COTAR împreună cu UNTRR, ARTRI, APTE2002 și APULUM va cere la întâlnirea de astăzi cu Guvernul să uzeze de toate pârghiile legale pentru a stopa imediat aceste abuzuri.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii