COTAR militează pentru adoptarea OUG privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, în forma nealterată
COTAR militează pentru adoptarea OUG privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, în forma
29 May, 2018 09:14
ZIUA de Constanta
2521
Marime text
Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) militează pentru adoptarea Ordonanței de Urgență pentru modificarea Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, în forma nealterată, afirmă reprezentanţii COTAR printr-un comunicat de presă.
"În contextul recentelor declarații ale unor persoane publice, fără suport în realitatea cotidiană, care și-au exprimat susținerea față de activități neautorizate de transport persoane, generatoare de venituri ilicite, dorim să readucem în atenția opiniei publice următoarele:
Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis, în decembrie 2017, că serviciile "al căror scop este acela de a conecta, prin intermediul unei aplicaţii digitale, şoferii neprofesionişti cu persoanele care doresc să efectueze călătorii urbane", trebuie clasificate drept "servicii în domeniul transporturilor".
Uber se autodescrie ca fiind ”un simplu intermediar digital, o aplicație pe telefon, care leagă pasagerii cu șoferii”, pretext să nu se conformeze prevederilor legale de licențiere, aplicabile firmelor de taxi sau transportatorilor, ce implică obligații și responsabilități.
Poziția UBER este în contradicție cu decizia Curții de Justiție a Uniunii Europene, avocatul general desemnat în cauză, Maciej Szpunar, precizând că "platforma electronică Uber, chiar dacă este un concept inovator, ţine, în principal, de domeniul transportului şi, în consecinţă, trebuie să deţină licenţele şi acordurile cerute de dreptul naţional".
Astfel, activitatea de preluare a unei persoane și transportul acesteia către destinația solicitată, cu un autovehicul, contra cost, este în prezent reglementată, în România, prin Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere și norme adoptate de autoritățile locale", mai spun reprezentanţii COTAR.
Potrivit COTAR, adoptarea ordonanței va permite, totodată, sancționarea activităților de tip evazionist, precum și a celor neautorizate (de piraterie în domeniul transportului de persoane),eliminarea sintagmelor „in mod repetat „ si „permanent”,generatoare de haos.
"În contextul recentelor declarații ale unor persoane publice, fără suport în realitatea cotidiană, care și-au exprimat susținerea față de activități neautorizate de transport persoane, generatoare de venituri ilicite, dorim să readucem în atenția opiniei publice următoarele:
Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis, în decembrie 2017, că serviciile "al căror scop este acela de a conecta, prin intermediul unei aplicaţii digitale, şoferii neprofesionişti cu persoanele care doresc să efectueze călătorii urbane", trebuie clasificate drept "servicii în domeniul transporturilor".
Uber se autodescrie ca fiind ”un simplu intermediar digital, o aplicație pe telefon, care leagă pasagerii cu șoferii”, pretext să nu se conformeze prevederilor legale de licențiere, aplicabile firmelor de taxi sau transportatorilor, ce implică obligații și responsabilități.
Poziția UBER este în contradicție cu decizia Curții de Justiție a Uniunii Europene, avocatul general desemnat în cauză, Maciej Szpunar, precizând că "platforma electronică Uber, chiar dacă este un concept inovator, ţine, în principal, de domeniul transportului şi, în consecinţă, trebuie să deţină licenţele şi acordurile cerute de dreptul naţional".
Astfel, activitatea de preluare a unei persoane și transportul acesteia către destinația solicitată, cu un autovehicul, contra cost, este în prezent reglementată, în România, prin Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere și norme adoptate de autoritățile locale", mai spun reprezentanţii COTAR.
Potrivit COTAR, adoptarea ordonanței va permite, totodată, sancționarea activităților de tip evazionist, precum și a celor neautorizate (de piraterie în domeniul transportului de persoane),eliminarea sintagmelor „in mod repetat „ si „permanent”,generatoare de haos.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii