COTAR. Transportatorii aşteaptă OUG privind eliminarea activitaților de tip „piraterie” din transportul de persoane
COTAR. Transportatorii aşteaptă OUG privind eliminarea activitaților de tip „piraterie” din transportulConfederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) anunță că transportatorii așteaptă Ordonanță de Urgență privind eliminarea activitaților neautorizate „piraterie”,din transportul de persoane, tinand cont că activitatea neautorizată și nelicențiată a luat o mare amploare.
Transporturile rutiere aduc anual 4,7% din PIB. Concurența neloială fură inca pe atat de la bugetul statului. COTAR așteapră revenirea la o situație de normalitate, prin Ordonanță de Urgență. Peste 110.000 de transportatori rutieri de persoane, în regim de taxi și prin curse regulate, din România, așteaptă materializarea acestei OUG promise de trei ani, pentru scoaterea în afara legii a celor care fac transport neautorizat și nelicențiat, periclitând atât activitatea firmelor care respectă legislația în vigoare, cât și viața persoanelor care folosesc transportul rutier. Toți acești trasnportatori sunt piratați zi de zi de cei care fac concurență neloială și fraudă fiscală.
„Așteptăm acum, după discuțiile începute cu dl. Ministru Lucian Șova încă din luna februarie 2018, continuate în cadrul întâlnilor ocazionale, la diferite reviste de specialitate, să se dea Ordonanță de Urgență, exact cum a fost promisă, astfel încât să fie eliminată pirateria de orice fel. Domnul Vicepremier Paul Stănescu, Ministru al Dezvoltării Regionale, a fost de acord cu această OUG, care ar da posibilitatea organelor abilitate ale statului să poată aplica legea în mod unitar, astfel încât să fie eradicată actvitatea neautorizată și nelicențiată din domeniul transporturilor rutiere de persoane - de taxi, rent a car și prin curse regulate sau ocazionanle. Domnul Vicepremier Paul Stanescu a înțeles că acest OUG va diminua pirateria și activitatea tuturor firmelor care fac transporturi neautorizate, ascunzându-se în spatele unor platforme digitale. În același timp, trebuie să se țină cont și de Curtea Europeană de Justiție, a cărei decizie arată că activitățile gen UBER sunt de transport persoane, nu de platformă digitală. Până în momentul de față, acestei OUG se pare ca i se opune doar ministrul Transporturilor, cel care a introdus în legea 38/2003, în anul 2015 sintagma „în mod repetat”, dând liber la aceste activități ilegale”, declară Andrei Gafița, vicepreședinte C.O.T.A.R.
COTAR reaminteşte ministrului Lucian Șova că transportatorii autorizați sunt obligați să aibă case fiscale pe fiecare mașină în parte și să respecte Codul Fiscal, în timp ce firmelor care fac concurență neloială nu li se cer aceste lucruri și nici nu suportă consecințele nerespectării legii. Potrivit COTAR, în Codul Fiscal nu scrie că printr-o aplicație oarecare, prin tarife dinamice în funcție de trafic și aglomerație, oricine poate încasa bani sau contoriza o “cursă“ din punctul A în Punctul B fără să respecte legislația.
„Membrii C.O.T.A.R., dar și cei care nu sunt membri au oprit aparatele de la aeroport, în semn de protest față de ministrul Transporturilor. Ne-a promis, acum o lună și jumătate, că va da acea Ordonanță de Urgență, dar nu a mai făcut nimic și nici nu mai avem încredere în ceea ce a promis, după ce a declarat că nu-și asumă această modificare și cere Primăriei Capitalei să solicite Ordonanța de Urgență. Noi am depus și cerere pentru protest în fața Ministerului Transporturilor, săptămâna viitoare. Așteptăm aprobarea, iar taxiurile nu vor mai face curse de la Aeroportul Henri Coandă, până când nu se vor elimina activitățile neautorizate de transport persoane din incinta aeroportului. Este inadmisibil ca pirații să fie în continuare încurajați prin lege, iar negocierile să fie blocate de fiecare dată”, a declarat Nicolae Trusca, vicepreședinte al Camerei Taximetriștilor din București.
Primăria Capitalei a răspuns cu promtitudine solicitărilor COTAR care exprimă cerințele tuturor asociațiilor taximetriștilor licențiați: eliminarea concurenței neloiale, practicate de cei ce oferă servicii ilegale de taximetrie. "Menționăm că noul Regulament privind desfășurarea activităților de taxi pe raza Municipiului București, este blocat din cauza neadoptării acestui OUG. Taximetriștii autorizați și licențiați plătesc taxele impuse prin lege și respectă toate cerințele legilor în vigoare. De aceea, nu putem înțelege de ce alți „șoferi” pot desfăsura activitati neautorizate , în afara legilor țării și fără niciun fel de constrângere", scrie COTAR.
"Noi nu cerem bani de la stat, nu cerem subvenții și avantaje, cerem doar să ni se respecte dreptul la a ne desfășura activitatea, fără concurență neloială din partea celor care nu respectă prevederile legale, dar care sunt protejați în România și au ajuns să ne depășească numeric pe noi, cei care respectăm legislația în vigoare. Noi nu cerem să cadă guvernul, nu vrem să schimbăm guverne în această țară, ci să avem un guvern stabil care să înțeleagă pericolul reprezentat de pirații din Transporturi. Ce ar înseamnă dacă toate firmele de transport și taximetrie, care actualmente respectă legea, nu ar mai plăti taxe și impozite la stat? În acest moment, faptul că pirații din piață ne-au depășit numeric ne aduce în pragul falimentului", mai transmite COTAR.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp