Deputatul Florin Gheorghe a susţinut o declaraţie politică pe marginea nominalizării lui Pufan la Curtea Europeană de Conturi
Deputatul Florin Gheorghe a susţinut o declaraţie politică pe marginea nominalizării lui Pufan la Curtea Europeană
11 Jun, 2013 12:08
ZIUA de Constanta
1537
Marime text
Deputatul PDL de Constanța Florin Gheorghe a susținut, în plenul Camerei Deputaţilor, o declarație politică în care a vorbit despre nominalizarea lui George Pufan la Curtea Europeană de Conturi. Redăm mai jos, integral, declarația susținută, cu titlul: „Despre cel care controlează... banii”.
„Încep această declaraţie politică cu un mare semn de întrebare în ceea ce priveşte nominalizarea la Curtea Europeană de Conturi a domnului George Pufan. Puterea de la Bucureşti a negociat săptămâni în şir cu Bruxelles-ul pentru a putea trimite la Curtea Europeană de Conturi pe George Pufan. Mulţi profesionişti în domeniu contestă nominalizarea lui pentru această poziţie pentru că, spun ei, acesta nu are nici experienţă şi nici vechime în domeniu.
În favoarea nominalizării s-au pronunţat 14 eurodeputaţi din Comisia Curții de Conturi, iar contra nominalizării 13 membri ai acestei comisii. Nu s-a înregistrat nicio abţinere de la vot, obţinând un aviz pozitiv destul de strâns şi sceptic, ce nu aduce o imagine bună României.
Pufan a obţinut o licenţă în specialitatea “contabilitate” de la Universitatea Danubius din Galaţi abia la 53 de ani (în 2011), dar nu a folosit-o niciodată. De altfel, această licenţă a fost trecută în CV-ul lui Pufan cu doar o săptămână în urmă.
CV-ul extrem de sărac al lui George Pufan, presărat cu câteva informaţii care generează suspiciuni, precum şi cu numeroase semne de întrebare care apar în legătură cu intenţiile Guvernului României prin această nominalizare bizară, ridică un semn de întrebare asupra mizei reale a acestui demers greu de descifrat atâta timp cât nominalizarea a fost făcuta într-o mare conspirativitate.
De asemenea, în ceea ce priveşte funcţia ocupată cu exactitate de Pufan la Curtea de Conturi este dificil de spus, întrucât în CV-ul său mai vechi figura ca director adjunct, pe când în CV-ul recent modificat, special pentru candidatura la Curtea de Conturi Europeană, apare poziţia de director plin.
Rolul Curţii de Conturi Europene este unul extrem de important .Curtea de Conturi verifică toate conturile de venituri şi cheltuieli ale Uniunii, inclusiv modul în care se cheltuiesc fondurile europene. Aici nu este vorba doar de o funcţie simbolică, membrii acestei Curţi de Conturi au o responsabilitate uriaşă.
Dacă pentru Guvernul Ponta vicepreşedintele Curții Constituționale a României Mircea Popescu nu a fost suficient de bun pentru a reprezenta România la Curtea de Conturi, George Pufan, secretarul general al instituţiei, adică omul care se ocupă de treburile administrative şi nu are nici o competenţă în auditare, a fost cea mai bună alegere. O mulţime de rotiţe ale diplomaţiei româneşti s-au pus în mişcare la Bruxelles în favoarea lui Pufan.
Întrebarea este următoarea: ce capacităţi profesionale deţine George Pufan şi ce servicii a adus el ţării sale astfel încât să fie investit cu încrederea că va controla cum se cuvine cheltuirea banilor europeni?
Pe de altă parte, ca în orice instituţie, secretarul general nu este un factor decizional, ci are atribuţii exclusive pe partea administrativă, iar din Organigrama Curții Constituționale a României reiese limpede că George Pufan nu are nici o legătură cu auditul.”
„Încep această declaraţie politică cu un mare semn de întrebare în ceea ce priveşte nominalizarea la Curtea Europeană de Conturi a domnului George Pufan. Puterea de la Bucureşti a negociat săptămâni în şir cu Bruxelles-ul pentru a putea trimite la Curtea Europeană de Conturi pe George Pufan. Mulţi profesionişti în domeniu contestă nominalizarea lui pentru această poziţie pentru că, spun ei, acesta nu are nici experienţă şi nici vechime în domeniu.
În favoarea nominalizării s-au pronunţat 14 eurodeputaţi din Comisia Curții de Conturi, iar contra nominalizării 13 membri ai acestei comisii. Nu s-a înregistrat nicio abţinere de la vot, obţinând un aviz pozitiv destul de strâns şi sceptic, ce nu aduce o imagine bună României.
Pufan a obţinut o licenţă în specialitatea “contabilitate” de la Universitatea Danubius din Galaţi abia la 53 de ani (în 2011), dar nu a folosit-o niciodată. De altfel, această licenţă a fost trecută în CV-ul lui Pufan cu doar o săptămână în urmă.
CV-ul extrem de sărac al lui George Pufan, presărat cu câteva informaţii care generează suspiciuni, precum şi cu numeroase semne de întrebare care apar în legătură cu intenţiile Guvernului României prin această nominalizare bizară, ridică un semn de întrebare asupra mizei reale a acestui demers greu de descifrat atâta timp cât nominalizarea a fost făcuta într-o mare conspirativitate.
De asemenea, în ceea ce priveşte funcţia ocupată cu exactitate de Pufan la Curtea de Conturi este dificil de spus, întrucât în CV-ul său mai vechi figura ca director adjunct, pe când în CV-ul recent modificat, special pentru candidatura la Curtea de Conturi Europeană, apare poziţia de director plin.
Rolul Curţii de Conturi Europene este unul extrem de important .Curtea de Conturi verifică toate conturile de venituri şi cheltuieli ale Uniunii, inclusiv modul în care se cheltuiesc fondurile europene. Aici nu este vorba doar de o funcţie simbolică, membrii acestei Curţi de Conturi au o responsabilitate uriaşă.
Dacă pentru Guvernul Ponta vicepreşedintele Curții Constituționale a României Mircea Popescu nu a fost suficient de bun pentru a reprezenta România la Curtea de Conturi, George Pufan, secretarul general al instituţiei, adică omul care se ocupă de treburile administrative şi nu are nici o competenţă în auditare, a fost cea mai bună alegere. O mulţime de rotiţe ale diplomaţiei româneşti s-au pus în mişcare la Bruxelles în favoarea lui Pufan.
Întrebarea este următoarea: ce capacităţi profesionale deţine George Pufan şi ce servicii a adus el ţării sale astfel încât să fie investit cu încrederea că va controla cum se cuvine cheltuirea banilor europeni?
Pe de altă parte, ca în orice instituţie, secretarul general nu este un factor decizional, ci are atribuţii exclusive pe partea administrativă, iar din Organigrama Curții Constituționale a României reiese limpede că George Pufan nu are nici o legătură cu auditul.”
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii