Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:10 13 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Dosarul morții lui Dan Condrea, închis prin clasare. Autorul s-a sinucis!

ro

20 Jul, 2016 09:07 3376 Marime text
Reprezentanții Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție a României au decis clasarea cauzei privind moartea lui Dan Condrea în accidentul rutier din mai 2016.

Declarația a fost făcută în urmă cu scurt timp de procurorul Cornelia Adriana Șandru, consilierul personal al procurorului general al Parchetului Curții Supreme.

În urma cercetărilor, anchetatorii au ajuns la concluzia că dosarul, deschis pentru fapta de ucidere din culpă, va fi închis, în urma morții autorului. De asemenea, procurorii au confirmat în urmă cu scurt timp că persoana decedată este Dan Alexandru Condrea.

Raportul legist a constat că moartea acestuia a fost violentă, cauzată de traumele suferite în timpul accidentului. Nu s-au constatat alte leziuni care să conducă la ipoteze potrivit cărora Dan Condrea ar fi murit din alte motive.

Totodată, din analiza probelor de la dosar, a reieșit faptul că accidentul s-ar fi produs în mod voluntar, cu alte cuvinte, fiind vorba despre o sinucidere.

Update: Iată comunicatul oficial al Parchetului General

La data de 22.05.2016, ora 18:47, urmare a apelului telefonic primit la Sistemul NaţionalUnic pentru Apeluri de Urgenţă 112, organele de poliție, ambulanța și Inspectoratul pentruSituații de Urgență au fost sesizate cu privire la faptul că pe drumul ce leagă localitățile Bufteași Tamași din judeţul Ilfov a avut loc un accident rutier soldat cu decesul unei persoane.

Cu prilejul efectuării cercetării la fața locului, s-a constatat că accidentul rutier a avut locpe DJ 101, la Km 2+500, pe drum în aliniament.Autoturismul marca Opel Astra a fost găsit răsturnat pe partea dreaptă, în afara părțiicarosabile, pe sensul de mers dinspre satul Tamași către oraşul Buftea, la o distanță de circa 7metri de partea carosabilă.La fața locului s-a constatat prezența urmelor de rulare, cu o traiectorie oblică spredreapta, în lungime de 53,2 m, poziționate pe acostament și spațiul verde, pe sensul de mersTamași-Buftea.


Totodată, s-a constatat lipsa urmelor de frânare ori de evitare a obstacolului(copac). Lângă   autoturism a  fost  găsită   decedată  o  persoană  de  sex masculin.  Personalulmedical sosit cu două ambulanțe la fața locului a constatat decesul victimei accidentului rutier, a cărui identitate a fost stabilită ulterior ca fiind Condrea Dan-Alexandru, inclusiv prin raportulde expertiză întocmit de Institutul Național de Criminalistică.

Raportul de autopsie medico-legală întocmit în cauză de Serviciul de Medicină LegalăIlfov a concluzionat că moartea lui Condrea Dan-Alexandru a fost violentă, fiind cauzată deleziuni traumatice care s-au putut produce prin loviri de corpuri și planuri dure, cât și prinstrivire   de   componentele   unui   autovehicul,   urmare   a   unui   impact   cu   un   obstacol(politraumatism rutier) și sunt în legătură de cauzalitate directă necondiționată cu decesul.

La autopsie nu s-au constatat leziuni fără caracter vital sau leziuni care pot avea alt mecanism deproducere decât cel anterior menționat. Potrivit celor constatate la fața locului, evenimentul rutier s-a produs în condiții devizibilitate bună, carosabilul fiind uscat, fără denivelări sau obstacole pe direcția de deplasare.Totodată, la locul faptei a fost identificată  urma de rulare a autoturismului până la loculimpactului  fără  a   se  constata  prezența   urmelor   de  frânare   ori  a  altor  urme  de  evitare  aobstacolului. Urmele de rulare evidențiate indică faptul că autoturismul și-a schimbat la unmoment dat direcția de deplasare rectilinie, îndreptându-se spre marginea carosabilului, undese aflau copaci.

În zona în care a avut loc evenimentul rutier, la momentul respectiv, nu se aflaualte autovehicule în deplasare sau staționare. Date fiind concluziile raportului de expertiză criminalistică și ale raportului de expertizătehnică, coroborate cu celelalte probe administrate în cauză, rezultă că autoturismul - fără a avea defecțiuni la sistemul de frânare ori direcție, având o viteză de peste 100 Km/h şi fără a i se   acţiona   sistemul  de   frânare   -   a   intrat   în   coliziune   cu   obstacolul   ca   urmare   a   acțiuniiconducătorului   auto,   care   a   schimbat   direcția   de   deplasare   rectilinie   înspre   marginea carosabilului, deși o atare manevră  era evident că determină o stare de pericol grav și iminent,decesul reprezentând consecinţa unui act suicidal.  


Sursa foto: realitatea.net
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii