Duminică, 25 martie, cursele low-cost de pe aeroportul Băneasa se mută pe Otopeni
Duminică, 25 martie, cursele low-cost de pe aeroportul Băneasa se mută pe OtopeniCursele aeriene low-cost vor fi transferate, începând din 25 martie, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni de pe Aeroportul Băneasa, ceea ce va duce la o creştere cu 45 de procente a traficului, potrivit Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB).
Conform estimărilor CNAB, după această dată, traficul de pasageri pe
AIHCB va creşte în medie cu aproximativ 45%, iar numărul
aterizărilor/decolărilor se va majora cu aproximativ 30%.
CNAB a
înregistrat în anul 2011 un trafic total de 7,44 milioane de pasageri (+
5,9% faţă de anul 2010) pe ambele aeroporturi, Otopeni şi Băneasa,
acesta urmând să fie transformat în aeroport pentru curse business în
cadrul unui plan de investiţii al CNAB.
Companiile low-cost susţin că
mutarea curselor de pe Aeroportul Băneasa pe Aeroportul Internaţional
Henri Coandă - Otopeni va duce la scumpirea biletelor cu circa 4
procente, echivalentul a 6 euro.
'Mutarea curselor pe Otopeni din 25 martie va duce la creşterea taxelor de operare cu 25 de procente pentru noi, ceea ce se va regăsi în costul biletului. Creşterea va fi de circa 4 procente, adică 6 euro. În total, va trebui să acoperim pierderi de 1 milion de euro pe lună din cauza transferului operaţiunilor, ţinând cont că transportăm 2 milioane de pasageri pe an în România', a explicat recent Michael Powell, director financiar Wizz Air.
Acesta a subliniat că o parte din pierderi vor fi acoperite prin
condiţiile mai bune de pe Aeroportul Otopeni, dar şi prin posibilitatea
de a zbura fără restricţii, deci de a opera mai multe curse, ţinând cont
că pe Aeroportul Băneasa nu puteau fi efectuate curse de noapte, iar
capacitatea de procesare a pasagerilor este mult sub media de pe
Otopeni.
Începând cu 25 martie, Wizz a anunţat că va introduce patru
noi destinaţii din Bucureşti, Memmingen (Germania), Verona (Italia),
Budapesta (Ungaria) şi Palma de Mallorca (Spania).
Reprezentanţii Companiei Aeroporturi Bucureşti susţin că, odată cu
transferul pe Aeroportul Otopeni, operatorii aerieni vor achita o taxă
în valoare de circa 4,5 euro pe pasager în plus faţă de Aeroportul
Băneasa, însă condiţiile vor fi mult mai bune decât pe Băneasa.
Oricum,
conducerea companiei intenţionează să reducă tariful de operare cerut
fiecărui pasager pe Aeroportul Otopeni astfel încât majorarea costului
biletelor să fie cât mai redusă.
Odată cu transformarea Aeroportului Băneasa în aeroport de business, reprezentanţii Companiei Aeroporturi Bucureşti susţin că tarifele ar fi crescut pentru companiile aeriene peste tarifele de la Otopeni cu 1 euro - taxa de operare percepută fiecărei companii aeriene, respectiv cu 2 euro taxa pe pasager.
La ora actuală, pe Aeroportul din Băneasa operează mai multe companii low-cost între care Blue Air, companie românească, Wizz Air, din Ungaria, GermanWings, divizie a Lufthansa, şi Vueling.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp