E oficial! Ana Kraus, şef Serviciu Administrativ în cadrul CJ Sibiu, reţinută de DNA
E oficial!: Ana Kraus, şef Serviciu Administrativ în cadrul CJ Sibiu, reţinută de DNA
02 Aug, 2016 16:46
ZIUA de Constanta
3433
Marime text
Procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie – Serviciul Teritorial Alba Iulia au dispus punerea în mişcare a acţiunii penale şi reţinerea pentru 24 de ore, începând de astăzi, a inculpatei Ana Kraus, şef Serviciu Administrativ în cadrul Consiliului Judeţean Sibiu, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de abuz în serviciu dacă funcţionarul a obţinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată (4 (patru) infracţiuni)
conflict de interese și fals în înscrisuri sub semnătură privată.
De asemenea, în acelaşi dosar, s-a dispus măsura controlului judiciar pentru o perioadă de 60 de zile, cu începere de la data de 2 august faţă de următorii inculpaţi:
CRĂCEA NICOLAE MARIUS, şef al Serviciului Relaţii Publice, CIC şi Informatică în cadrul Consiliului Judeţean Sibiu, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de abuz în serviciu dacă funcţionarul a obţinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit,
VASILESCU VALENTIN, director al Direcției Informatică, Resurse Umane și Relații Publice în cadrul Consiliului Judeţean Sibiu, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de abuz în serviciu dacă funcţionarul a obţinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit;
STOICA IOAN, director executiv economic şi persoană desemnată să exercite controlul financiar preventiv propriu în cadrul Consiliului Judeţean Sibiu, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de abuz în serviciu dacă funcţionarul a obţinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit,
BUCIUMAN EMIL CĂLIN, administrator al unei societăţi comerciale, sub aspectul săvârșirii infracţiunii de complicitate la abuz în serviciu dacă funcţionarul a obţinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit,în formă continuată.
Pe timpul cât se află sub control judiciar, inculpaţii trebuie să respecte următoarele obligaţii:
- să se prezinte la organul de urmărire penală sau la instanţa de judecată ori de câte ori sunt chemaţi;
-să informeze de îndată organul judiciar care a dispus măsura sau în faţa căruia se află cauza cu privire la schimbarea locuinţei;
- să se prezinte la organul de poliţie desemnat cu supravegherea acestora conform programului de supraveghere întocmit de organul de poliţie sau ori de câte ori sunt chemaţi
- pe timpul controlului judiciar vor trebui să respecte următoarele obligaţii:
a) să nu părăsească teritoriul României decât cu încuviinţarea prealabilă a procurorului;
b ) să nu ia legătura direct sau indirect şi să nu comunice pe nicio cale cu anumite persoane menţionate în ordonanţe;
c) să comunice periodic informaţii relevante despre mijloacele de existenţă;
d) să nu deţină, să nu folosească şi să nu poarte arme.
În baza art. 215 al. 3 Cod procedură penală se atrage atenţia inculpaţilor că, în caz de încălcare cu rea-credinţă a obligaţiilor care îi revin, măsura controlului judiciar se poate înlocui cu măsura arestului la domiciliu sau măsura arestării preventive.
Din ordonanța de reţinere şi de luarea măsurii controlului judiciar întocmite de procurori a rezultat că există date și probe potrivit cărora:
În perioada 2014 – 2016, inculpata KRAUS ANA, a încălcat reglementările legale privind achiziţiile publice cu ocazia achiziţiei unor produse de la o societate comercială. Astfel, Consiliul Judeţean Sibiu a achiziţionat de la societatea favorizată produse în valoare de 155.060,29 lei, în condiţiile în care produsele fuseseră achiziţionate de societate de la un centru comercial, la o valoare de aproximativ 45.531,34 lei (valoarea cu TVA).
Diferenţa dintre valoarea de vânzare a produselor către Consiliul Judeţean Sibiu şi valoarea de achiziţie a produselor de la centrul comercial reprezintă adaosul comercial al societăţii calculat ca fiind, în medie, de aproximativ 240 %.
În perioada 2011-2015, aceeaşi inculpată a atribuit cinci contracte de achiziţie a unor servicii de reparaţii şi întreţinere auto, proceduri derulate, pe de o parte cu menţionarea de date nereale în documentele justificative de atribuire a contractelor, iar pe de altă parte prin menţionarea de date nereale privind tranzacţiile comerciale efectuate (a făcut demersuri pentru decontarea a 52 facturi fiscale emise de furnizor, cunoscând că erau întocmite în fals). Astfel, a fost creat un prejudiciu în valoare de valoare totală de 170.285,27 lei în dauna Consiliului Judeţean Sibiu.
În anul 2013, inculpata KRAUS ANA a încheiat un contract şi un act adiţional la acesta având ca obiect achiziţionarea a unor servicii de monitorizare foto/video. Procedurile au fost derulate, pe de o parte cu menţionarea de date nereale atât în documentele justificative de atribuire a contractelor, cât şi cu privire la tranzacţiile comerciale efectuate (a făcut demersuri pentru decontarea a 15 facturi fiscale emise de furnizor, cu toate că nu existau documente justificative pentru prestarea serviciilor menţionate în facturi). Astfel, a fost creat un prejudiciu în valoare totală de 213.264,5 lei.
În perioada 2012-2014, în calitate de şef Serviciu Administrativ în cadrul Consiliului Judeţean Sibiu, inculpata KRAUS ANA a gestionat din partea Consiliul Judeţean Sibiu, derularea unor proceduri de achiziţie publică, cu o societate, în condițiile în care administrator și asociat al acelei societăți comerciale era o persoană din familia sa.
În calitate de şef Serviciu Administrativ în cadrul Consiliului Judeţean Sibiu, în perioada 2012-2015, inculpata a întocmit în fals 15 referate de necesitate în baza cărora au fost emise în fals de către furnizor şi ulterior decontate de către Consiliul Judeţean Sibiu 15 facturi în valoare totală de 44.601,61 lei.
În anul 2014, inculpaţii VASILESCU VALENTIN, director al Direcției Informatică, Resurse Umane și Relații Publice şi CRĂCEA NICOLAE MARIUS, şef al Serviciului Relaţii Publice, CIC şi Informatică din cadrul Consiliului Judeţean Sibiu, cu încălcarea prevederilor legale au încheiat un contract de furnizarea unei “Aplicații software necesară implementării proiectului Păltiniș 2030 - Prezentare virtuală a zonei de dezvoltare și investiții”, printr-o procedură formală, favorizând societatea contractantă.
În perioada 2012 – 2015, inculpatul STOICA IOAN, în calitate de director executiv economic şi persoană desemnată să exercite controlul financiar preventiv propriu în cadrul Consiliului Judeţean Sibiu şi-a îndeplinit în mod defectuos atribuţiile de serviciu, cu ocazia aplicării vizei de control financiar preventiv în cazul decontării a 54 facturi, în favoarea a două societăți comerciale, în valoare totală de 381.866,77 lei.
Inculpaţilor li s-au adus la cunoştinţă calitatea procesuală şi acuzaţiile, în conformitate cu prevederile art. 309 Cod de procedură penală.
La data de 03 august 2016, inculpata KRAUS ANA urmează să fie prezentată Tribunalului Alba cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile.
Facem precizarea că punerea în mișcare a acțiunii penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.
conflict de interese și fals în înscrisuri sub semnătură privată.
De asemenea, în acelaşi dosar, s-a dispus măsura controlului judiciar pentru o perioadă de 60 de zile, cu începere de la data de 2 august faţă de următorii inculpaţi:
CRĂCEA NICOLAE MARIUS, şef al Serviciului Relaţii Publice, CIC şi Informatică în cadrul Consiliului Judeţean Sibiu, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de abuz în serviciu dacă funcţionarul a obţinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit,
VASILESCU VALENTIN, director al Direcției Informatică, Resurse Umane și Relații Publice în cadrul Consiliului Judeţean Sibiu, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de abuz în serviciu dacă funcţionarul a obţinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit;
STOICA IOAN, director executiv economic şi persoană desemnată să exercite controlul financiar preventiv propriu în cadrul Consiliului Judeţean Sibiu, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de abuz în serviciu dacă funcţionarul a obţinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit,
BUCIUMAN EMIL CĂLIN, administrator al unei societăţi comerciale, sub aspectul săvârșirii infracţiunii de complicitate la abuz în serviciu dacă funcţionarul a obţinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit,în formă continuată.
Pe timpul cât se află sub control judiciar, inculpaţii trebuie să respecte următoarele obligaţii:
- să se prezinte la organul de urmărire penală sau la instanţa de judecată ori de câte ori sunt chemaţi;
-să informeze de îndată organul judiciar care a dispus măsura sau în faţa căruia se află cauza cu privire la schimbarea locuinţei;
- să se prezinte la organul de poliţie desemnat cu supravegherea acestora conform programului de supraveghere întocmit de organul de poliţie sau ori de câte ori sunt chemaţi
- pe timpul controlului judiciar vor trebui să respecte următoarele obligaţii:
a) să nu părăsească teritoriul României decât cu încuviinţarea prealabilă a procurorului;
b ) să nu ia legătura direct sau indirect şi să nu comunice pe nicio cale cu anumite persoane menţionate în ordonanţe;
c) să comunice periodic informaţii relevante despre mijloacele de existenţă;
d) să nu deţină, să nu folosească şi să nu poarte arme.
În baza art. 215 al. 3 Cod procedură penală se atrage atenţia inculpaţilor că, în caz de încălcare cu rea-credinţă a obligaţiilor care îi revin, măsura controlului judiciar se poate înlocui cu măsura arestului la domiciliu sau măsura arestării preventive.
Din ordonanța de reţinere şi de luarea măsurii controlului judiciar întocmite de procurori a rezultat că există date și probe potrivit cărora:
În perioada 2014 – 2016, inculpata KRAUS ANA, a încălcat reglementările legale privind achiziţiile publice cu ocazia achiziţiei unor produse de la o societate comercială. Astfel, Consiliul Judeţean Sibiu a achiziţionat de la societatea favorizată produse în valoare de 155.060,29 lei, în condiţiile în care produsele fuseseră achiziţionate de societate de la un centru comercial, la o valoare de aproximativ 45.531,34 lei (valoarea cu TVA).
Diferenţa dintre valoarea de vânzare a produselor către Consiliul Judeţean Sibiu şi valoarea de achiziţie a produselor de la centrul comercial reprezintă adaosul comercial al societăţii calculat ca fiind, în medie, de aproximativ 240 %.
În perioada 2011-2015, aceeaşi inculpată a atribuit cinci contracte de achiziţie a unor servicii de reparaţii şi întreţinere auto, proceduri derulate, pe de o parte cu menţionarea de date nereale în documentele justificative de atribuire a contractelor, iar pe de altă parte prin menţionarea de date nereale privind tranzacţiile comerciale efectuate (a făcut demersuri pentru decontarea a 52 facturi fiscale emise de furnizor, cunoscând că erau întocmite în fals). Astfel, a fost creat un prejudiciu în valoare de valoare totală de 170.285,27 lei în dauna Consiliului Judeţean Sibiu.
În anul 2013, inculpata KRAUS ANA a încheiat un contract şi un act adiţional la acesta având ca obiect achiziţionarea a unor servicii de monitorizare foto/video. Procedurile au fost derulate, pe de o parte cu menţionarea de date nereale atât în documentele justificative de atribuire a contractelor, cât şi cu privire la tranzacţiile comerciale efectuate (a făcut demersuri pentru decontarea a 15 facturi fiscale emise de furnizor, cu toate că nu existau documente justificative pentru prestarea serviciilor menţionate în facturi). Astfel, a fost creat un prejudiciu în valoare totală de 213.264,5 lei.
În perioada 2012-2014, în calitate de şef Serviciu Administrativ în cadrul Consiliului Judeţean Sibiu, inculpata KRAUS ANA a gestionat din partea Consiliul Judeţean Sibiu, derularea unor proceduri de achiziţie publică, cu o societate, în condițiile în care administrator și asociat al acelei societăți comerciale era o persoană din familia sa.
În calitate de şef Serviciu Administrativ în cadrul Consiliului Judeţean Sibiu, în perioada 2012-2015, inculpata a întocmit în fals 15 referate de necesitate în baza cărora au fost emise în fals de către furnizor şi ulterior decontate de către Consiliul Judeţean Sibiu 15 facturi în valoare totală de 44.601,61 lei.
În anul 2014, inculpaţii VASILESCU VALENTIN, director al Direcției Informatică, Resurse Umane și Relații Publice şi CRĂCEA NICOLAE MARIUS, şef al Serviciului Relaţii Publice, CIC şi Informatică din cadrul Consiliului Judeţean Sibiu, cu încălcarea prevederilor legale au încheiat un contract de furnizarea unei “Aplicații software necesară implementării proiectului Păltiniș 2030 - Prezentare virtuală a zonei de dezvoltare și investiții”, printr-o procedură formală, favorizând societatea contractantă.
În perioada 2012 – 2015, inculpatul STOICA IOAN, în calitate de director executiv economic şi persoană desemnată să exercite controlul financiar preventiv propriu în cadrul Consiliului Judeţean Sibiu şi-a îndeplinit în mod defectuos atribuţiile de serviciu, cu ocazia aplicării vizei de control financiar preventiv în cazul decontării a 54 facturi, în favoarea a două societăți comerciale, în valoare totală de 381.866,77 lei.
Inculpaţilor li s-au adus la cunoştinţă calitatea procesuală şi acuzaţiile, în conformitate cu prevederile art. 309 Cod de procedură penală.
La data de 03 august 2016, inculpata KRAUS ANA urmează să fie prezentată Tribunalului Alba cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile.
Facem precizarea că punerea în mișcare a acțiunii penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii