Elena Udrea se bucură de succesul promovării mediatice a staţiunii Terra
Elena Udrea se bucură de succesul promovării mediatice a staţiunii TerraÎn ultimele zile, din cauza unor probleme tehnice, nu am reuşit să continuu, aşa cum mi-aş fi dorit, jurnalul pe care am promis că îl voi ţine pe blog. Iată că problemele tehnice au fost rezolvate şi pot să-mi reiau şirul articolelor.
Aşa cum vă spuneam în urmă cu o săptămână, una dintre deciziile pe care le-am luat în cadrului ministerului a fost reorganizarea structurilor care se ocupă de turism. S-a înfiinţat astfel Direcţia Generală Turistică care va gestiona întreg domeniul, fie că vorbim de investiţii, fie că vorbim de promovare. Ea va acţiona unitar şi va avea competenţe depline pe zona turismului.
În cel mai scurt timp, MDRT va organiza un concurs pentru angajarea directorului general. Vom mediatiza acest demers tocmai pentru că este nevoie de un profesionist în fruntea acestei structuri. Cu atât mai mult cu cât nu mai avem un secretar de stat responsabil de această zonă. Vă asigur că nici de data asta nu voi ţine cont de „recomandările" din zona „prietenilor". Consiliul Consultativ al Turismului este forul care va avea ultimul cuvânt în evaluarea candidaţilor pentru funcţia de director general al structurii nou create.
Din discuţiile pe care le-am purtat cu membrii Consiliului Consultativ, rezultă clar că se simte nevoia unui partener din partea MDRT, altul decât ministru, cu care să colaboreze. Acesta trebuie să fie un profesionist pe care toţi cei implicaţi în turism trebuie să-l respecte pentru competenţele pe care le are.
Noua strategie a ministerului presupune orientarea resurselor de care dispunem în acest moment spre zonele cu potenţial turistic şi înspre staţiuni. Până acum, resursele au fost împărţite pe mai multe zone de interes, neexistând un focus extrem de clar. Această deficienţă va fi acum remediată.
Că veni vorba de investiţii în infrastructură, nu pot decât să mă bucur de succesul promovării mediatice de care are parte staţiunea Terra care urmează să fie construită pe litoralul Mării Negre. E un exemplu concret despre cum ar trebui să funcţioneze un parteneriat public-privat în turism. Practic, ministerul se ocupă de infrastructură, iar privaţii se ocupă de investiţiile în obiectivele turistice şi în unităţile de cazare. PPP-urile sunt calea de urmat pentru turismul românesc şi, cred eu, garanţia unei profesionalizări a domeniului.
Business-plan-ul noii staţiuni este construit pe nişte principii despre care eu vorbesc de mult: servicii diversificate şi capacitatea de a atrage turistul şi când nu ne aflăm în plin sezon. Orientarea către turismul all inclusive va genera cu siguranţă un nou public ţintă care până acum se orienta către staţiunile turistice din afara ţării. Mă bucur să văd, în sfârşit, investitori străini serioşi pe litoralul românesc.
Sursa: ElenaUdrea.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
- Marius 31 Aug, 2010 21:46 Cred ca este o idee buna si de aceea o apreciez pe dna Udrea.