Eveniment memorabil în Marina Română 77 de ani de la plecarea în primul marș al bricului Mircea. Unde a fost și câte escale a făcut
Eveniment memorabil în Marina Română: 77 de ani de la plecarea în primul marș al bricului Mircea. Unde a fost
03 Jul, 2016 04:42
ZIUA de Constanta
3361
Marime text
Astăzi se împlinesc 77 de ani de la plecarea în primul marș, în apele internaționale, a bricului Mircea, intrat în dotarea flotei militare române, în luna mai 1939.
Marșul, făcut în marea Mediterană, s-a încheiat pe 3 septembrie, în tot acest timp făcându- se escale în porturile: Palermo, Toulon, Palma de Mallorca, Gibraltar, Alger, Alexandria.
Despre bricul Mircea
Potrivit Wikipedia, bricul Mircea este numele a două nave din dotarea Marinei române. Întâiul Bric Mircea, o corabie de tip [brick] construită integral din lemn, a funcționat între 1882 și 1944, iar cel de-al doilea „Bric Mircea”, o navă barc clasa A, construită din metal, dotat atât cu pânze(vele) cât și cu un motor Diesel naval, a fost lansat în 22 septembrie 1938 la ora 15:48 și se mai află în funcțiune și astăzi ca navă-școală.
La data de 17 mai 1939 a sosit în țară și a intrat în serviciul Marinei Militare nava-școală „Mircea”, velier de tip barc triarborat (cu trei catarge), construit în anii 1938-1939 la Șantierul Naval Blohm und Voss din Hamburg, Germania.
Nava a fost botezată „Mircea” ca și înaintașul său „Bricul Mircea” (1882-1944), purtând numele domnitorului Mircea cel Bătrân, întregitorul Țării Românești până la „Marea cea mare”. Figura lui Mircea formează galionul navei.
După reparațiile capitale și modernizările făcute în anul 1966 - la același șantier naval unde a fost construită - și între anii 1994-2002, la Șantierul Naval Brăila, a devenit nava cea mai modernă dintre „surorile” ei („Eagle” - SUA, „Gorch Fock” - Germania, „Tovarișci” - Ucraina și „Sagres (III)” - Portugalia).
Caracteristici: Deplasament 1844 tone, tonaj brut 1320 tone, tonaj net 631 tone, lungime totală 81,18 m, echipaj 200 de membri din care 120 de studenți.
Marșul, făcut în marea Mediterană, s-a încheiat pe 3 septembrie, în tot acest timp făcându- se escale în porturile: Palermo, Toulon, Palma de Mallorca, Gibraltar, Alger, Alexandria.
Despre bricul Mircea
Potrivit Wikipedia, bricul Mircea este numele a două nave din dotarea Marinei române. Întâiul Bric Mircea, o corabie de tip [brick] construită integral din lemn, a funcționat între 1882 și 1944, iar cel de-al doilea „Bric Mircea”, o navă barc clasa A, construită din metal, dotat atât cu pânze(vele) cât și cu un motor Diesel naval, a fost lansat în 22 septembrie 1938 la ora 15:48 și se mai află în funcțiune și astăzi ca navă-școală.
La data de 17 mai 1939 a sosit în țară și a intrat în serviciul Marinei Militare nava-școală „Mircea”, velier de tip barc triarborat (cu trei catarge), construit în anii 1938-1939 la Șantierul Naval Blohm und Voss din Hamburg, Germania.
Nava a fost botezată „Mircea” ca și înaintașul său „Bricul Mircea” (1882-1944), purtând numele domnitorului Mircea cel Bătrân, întregitorul Țării Românești până la „Marea cea mare”. Figura lui Mircea formează galionul navei.
După reparațiile capitale și modernizările făcute în anul 1966 - la același șantier naval unde a fost construită - și între anii 1994-2002, la Șantierul Naval Brăila, a devenit nava cea mai modernă dintre „surorile” ei („Eagle” - SUA, „Gorch Fock” - Germania, „Tovarișci” - Ucraina și „Sagres (III)” - Portugalia).
Caracteristici: Deplasament 1844 tone, tonaj brut 1320 tone, tonaj net 631 tone, lungime totală 81,18 m, echipaj 200 de membri din care 120 de studenți.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii