Fiecare automobil va trebui să aibă sistem eCall, un dispozitiv costând 100 de euro
Fiecare automobil va trebui să aibă sistem eCall, un dispozitiv costând 100 de euroToate statele membre UE sunt obligate să se asigure că operatorii de telefonie mobilă tratează apelurile transmise de dispozitivele eCall aşa cum tratează şi celelalte apeluri la numărul 112, adică acordându-le prioritate şi netaxându-le.
Comisia Europeană (CE) a adoptat joi prima măsură vizând să garanteze că, până în 2015, automobilul fiecărui cetăţean UE să poată apela serviciile de urgenţă în locul şoferului în cazul în care este victima unui accident grav.
În caz de accident grav, acest sistem formează automat
numărul european unic de urgenţă 112 şi comunică serviciilor de urgenţă
locul în care se află vehiculul. O recomandare a Comisiei,
adoptată la 8 septembrie 2010, solicita statelor membre să se asigure că
operatorii reţelelor de telefonie mobilă îşi modernizează
infrastructura astfel încât apelurile de tip eCall să fie transmise în
mod eficient serviciilor de urgenţă.
Pentru a salva vieţi sau pentru a reduce gravitatea rănilor, fiecare
minut contează atunci când serviciile de urgenţă sunt chemate la locul
unui accident rutier, arată CE.
Victimele accidentelor nu au însă întotdeauna reflexul sau capacitatea fizică de a suna imediat la serviciile de urgenţă. Dispozitivele eCall rezolvă această problemă alertând imediat serviciile respective, chiar dacă şoferul sau pasagerul este inconştient sau nu poate telefona din alt motiv. Potrivit estimărilor, această tehnologie grăbeşte sosirea echipelor de salvare cu aproximativ 40 la sută din timp în zonele urbane şi cu 50 la sută în zonele rurale. Utilizat la scară largă, serviciul eCall va contribui în fiecare an la salvarea a sute de vieţi omeneşti în Europa şi la reducerea gravităţii rănilor şi traumatismelor în zeci de mii de cazuri, susţine CE.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp