Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
14:48 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Hoteluri, cluburi de fiţe, terase şi restaurante de pe litoral, sancţionate de comisarii ANPC

ro

15 Aug, 2016 10:31 6282 Marime text
Comisarii ANPC din cadrul Comandamentului Litoral au luat la puricat, la începutul minivacanței de Sfânta Maria, mai multe hoteluri, restaurante, terase, dar și cluburi de fiţe din stațiunile Neptun, Olimp, dar și din Mamaia. 
 
Au fost aplicate amenzi contravenționale de aproximativ 102.500 de lei și au fost dispusă retragerea de la comercializare a unor produse alimentare ce ar fi pus în pericol sănătatea consumatorilor. De asemenea, în unele cazuri, a fost dispusă măsura opririi prestării unor servicii până la remediere neregulilor constatate de inspectori.
 
Iată o listă întocmită de inspectorii ANPC a antreprenorilor care s-au abătut de la reguli:
 
Hoteluri:
 
Hotel Slatina si Restaurant Craiova – Staţiunea Neptun


 
Abateri constatate: în spaţiul destinat băii, respectiv duşul există gresie spartă, desprinsă şi cu bucăţi lipsă, care putea duce la accidentarea consumatorilor; pernele din dotarea hotelului erau pătate şi neigienizate, geamul exterior al casei scării între nivelurile 1 şi 2 era crăpat pe o suprafaţă mare, punând în pericol siguranţa şi sănătatea consumatorilor; în blocul alimentar al Restaurantului Craiova au fost găsite produse din porc congelate fără a avea elementele de identificare şi caracterizare, fără a se putea identifica data durabilităţii minimale, condiţiile de depozitare, precum şi coordonatele producătorului.



 
A fost aplicată o amendă de 15.000 lei, iar pentru camerele care prezentau deficienţe a fost dispusă oprirea temporară a prestării serviciilor de cazare până la remedierea acestora.
 
Hotel Callatis – Staţiunea Neptun
 
Abateri constatate: lipsa informării consumatorilor cu privire la serviciile cu plată şi fără plată, informaţii privind programele TV din camere.
 
A fost aplicată o amendă de 2.000 lei şi a fost dispusă măsura remedierii deficienţelor constate.
 

Hotel Istria – Staţiunea Neptun
 
Abateri constatate: nerespectarea condiţiilor de igienă sau lipsa unor accesorii din camera (perne pătate, lipsa veioze, covoare); lipsa informării consumatorilor cu privire la serviciile cu şi fără plată a programelor TV din cameră.
 
A fost aplicată o amendă de 5.000 lei şi s-a dispus măsura remedierii deficienţelor constatate.
 
Hotel Belvedere – Staţiunea Olimp
 
Abateri constatate: unele balcoane aveau fatadele deteriorate, existand riscul accidentarii consumatorilor
-       Lipsa respectarii igienei din camera (saltele si perne patate, tapiterii rupte, lipsa barelor de protectie la iesirea din cada)
-       Nerespectarea conditiilor de depozitare pentru prajituri
-       Lipsa indicarii ingredientelor alergene din lista meniu
A fost aplicata o sanctiune de  10.000 lei. S-a dispus masura remedierii deficientelor constatate, precum si retragerea din circuitul consumului uman a produselor de cofetarie.
 
Hotel SIBIU – staţiunea Olimp
 
Abateri constatate: lipsa informării consumatorilor cu privire la utilizarea aerului condiţionat şi a serviciilor cu şi fără plată a TV-urilor din camera.
 
A fost aplicată o amendă de 3.000 şi s-a dispus măsura remedierii deficienţelor constatate.
 
Hotel CRAIOVA – staţiunea Olimp
 
Abateri constatate: consola dintr-o baie era desprinsă. S-a aplicat un avertisment, precum şi măsura opririi temporare a prestării serviciului pentru o cameră până la remedierea deficienţelor.
 
Cluburi:
 
CLUB CRAZZY BEACH – staţiunea Mamaia
 
Abateri constatate: depozitarea necorespunzătoare a produselor şi ingredientelor; lipsa cantităţii nete din listele meniu; lipsa informării consumatorilor cu privire la ingredientele cu potenţial allergen din listele meniu.
 
A fost aplicata o amenda de 8.000 lei şi s-a dispus măsura remedierii deficienţelor constatate.
 
CLUB RESTAURANT AMOS – staţiunea Mamaia
 
Abateri constatate: lipsa informaţiilor pentru ingredientele cu potenţial alergen din listele meniu.
 
A fost aplicată o amendă de 3.000 lei şi s-a dispus măsura remedierii deficienţelor constatate.
 
CLUB FRATELLI – staţiunea Mamaia
 
Abateri constatate: depozitarea necorespunzătoare a produselor alimentare.
 
A fost aplicată o amendă de 5.000  lei,  iar produsele au fost oprite definitiv de la comercializare.
 
RESTAURANT LA MAMA – staţiunea Mamaia
 
Abateri constatate: lipsa informaţiilor cu privire la ingredientele cu potenţial alergen din listele meniu.
 
A fost aplicată o amendă de 5.000 lei şi s-a dispus remedierea deficienţelor constatate.
 
La Mama funcţionează pe societatea SC Trotter Restaurant SRL, înfiinţată în anul 1999, cu sediul social în Bucureşti, sectorul 6, ce se ocupă de „restaurante“. Conform datelor furnizate de Registrul Comerţului în data de 15 august 2016, capitalul social subscris este de 3.876.000 de lei, iar asociatul unic este Eugen Cătălin Mahu. Administratorul societăţii este Terrador Investments Limited. Eugen Catalin Mahu mai figurează ca asociat în Extreme MK SRL (radiată), Fever Club SRL, Korl Services SRL, Lipscani Restaurant SRL, M Recording SRL (radiată) şi în Mahu Investitii SRL (dizolvare judiciară).
 
CLUB EGGO – staţiunea Mamaia
 
Abateri constatate: produse alimentare fără elemente de caracterizare şi identificare, fără a se putea stabili data durabilităţii minimale, condiţiile de depozitare şi coordonatele producătorului, putând pune în pericol sănătatea consumatorilor (piept curcan, fără elemente de identificare caracterizare, scoici cu miros nespecific, creveţi cu miros necorespunzător, ouă sparte cu miros de alterat).
 
A fost aplicata amendă de 10.000 lei şi s-a dispus măsura de retragere din circuitul consumului uman a produselor.
 
Restaurante şi terase:
 
TERASA BUNĂTĂŢURI ŞI PLĂCINTE – staţiunea Mamaia
 
Abateri constatate: utilizarea în prepararea produselor a materiilor prime cu miros necorespunzator, de fermentat; produse expirate; utilizarea de aluaturi vechi, uscate pe margini; produse alimentare fără elemente de caracterizare şi identificare, fără a putea stabili data de preparare.
 
A fost aplicata o amendă 16.500 lei, precum şi retragerea produselor din circuitul consumului uman. A fost dispusă măsura opririi temporare a prestării serviciului de alimentaţie publică (servirea preparatelor culinare) până la remedierea deficienţelor constatate.
Pentru nerespectarea condiţiilor igienico-sanitare din unitate au fost  informate DSVSA Constanţa şi DSP Constanţa.
 
Restaurantul funcţionează pe societatea 24 - 25 Day SRL. Potrivit datelor furnizate de Registrul Comerţului în data de 15 august, societatea a fost înfiinţată în anul 2007, cu sediul în Bucureşti, ocupându-se de „activităţi de servicii anexe transporturilor aeriene“. Asociaţi şi administratori în firmă sunt Milea Gabi Tudoraşcu şi Gilbert Eduard Tudoraşcu.
 
TERASA IANCU – staţiunea Mamaia
 
Abateri constatate: lipsa informaţiilor cu privire la cantitatea netă a produselor din meniu; lipsa informaţiilor ingredientelor alergene folosite.
 
A fost aplicată o amendă de 5.000 lei şi s-a dispus măsura remedierii deficienţelor constatate.
 
Restaurantul Casa Iancu funcţionează pe societatea Litoral Real Invest SRL, înfiinţată în anul 2014, cu sediul social în municipiul Constanţa, ce se ocupă de „comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun“. Potrivit datelor furnizate de Registrul Comerţului la 15 august, asociat unic şi administrator în firmă este Florin Iancu.
 
TERASA CASA ROMÂNEASCĂ – staţiunea Mamaia
 
Abateri constatate: nerespectarea condiţiilor de depozitare pentru sosuri, maioneza şi ketchup; produse alimentare fără etichete.
 
A fost aplicat un avertisment şi s-a dispus măsura remedierii deficienţelor constatate.
 
Restaurantul Casa Românească funcţionează pe societatea Danadi SRL, înfiinţată în anul 1994, cu sediul în municipiul Constanţa, ce se ocupă de „restaurante“. Potrivit datelor furnizate de Registrul Comerţului la 31 iulie 2016, asociat unic şi administrator este Mădălin Mihai Ţicu, care mai apare în PNP & Danadi Impex SRL (radiată) şi Univers Galax Com SRL (întrerupere temporară de activitate). Mădălin Mihai Ţicu a deţinut în anul 2012 calitatea de membru în CA-ul RAJDP Constanţa.
 
RESTAURANT TERASA ŢĂRĂNEASCĂ – staţiunea Mamaia
 
Abateri constatate: produse alimentare expirate - cârnaţi, smântână; produse alimentare fără elemente de caracterizare şi identificare, fără a se putea stabili data durabilităţii minimale/data limită de consum, condiţiile de depozitare recomandate de producător şi coordonatele acestuia, putând pune în pericol sănătatea consumatorilor - mici, carne fiarta şi congelată; neindicarea ingredientelor cu potenţial allergen din listele meniu.
 
A fost aplicată o amendă de 10.000 lei, precum şi măsura retragerii din circuitul consumului uman a produselor găsite cu deficienţe. A fost dispusă măsura de oprire temporară a prestării serviciului de alimentaţie publică până la remedierea deficienţelor constatate.
 
Restaurantul Terasa Ţărănească funcţionează pe societatea Simpione SRL, cu sediul social în localitatea Mamaia, municipiul Constanţa, zona Cazino, şi funcţionează din data de 24 iunie 2011. Conform datelor furnizate de Registrul Comerţului în data de 15 august 2016, firma îi are ca asociaţi pe Iulia Alida Nacee şi pe Ionuţ Nacee, iar Nicolae Tasca este împuternicit ca administrator al societăţii. Domeniul principal de activitate îl reprezintă „restaurantele“.
 
TERASA IL CALCIO – staţiunea Mamaia
 
Abateri constatate: produse fără elemente de identificare şi caracterizare (calamari, sos paste, sos pizza) pentru care nu se putea preciza data durabilităţii minimale/data limită de consum, condiţiile de depozitare şi coordonatele operatorului economic; lipsa informării consumatorilor cu privire la ingredientele cu potenţial allergen din listele meniu.
 
A fost aplicata o amenda de 5.000 lei, precum şi măsura retragerii produselor din circuitul consumului uman.
 
ANPC recomandă turiştilor în această perioadă aglomerată de vacanţă să fie atenţi atât la calitatea produselor alimentare sau nealimentare achiziţionate, cât şi la cea a serviciilor. Operatorii economici trebuie să dea dovadă de responsabilitate şi să fie conştienţi de faptul că nerespectarea prevederilor legale privind protecţia consumatorilor, punerea în pericol a sănătăţii sau a vieţii acestora, se sancţionează conform legii.



Sursa foto: Facebook ANPC
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii