Înainte de 1989 actualul RATC Constanţa avea cinci linii de noapte. Iată traseul acestora
Înainte de 1989 actualul RATC Constanţa avea cinci linii de noapte. Iată traseul acestora
25 Aug, 2014 01:32
ZIUA de Constanta
5372
Marime text
Ca şi astăzi, înainte de 1989, transportul în comun din Constanţa se afla sub oblăduirea unei autorităţi locale.
Potrivit Ghidului Traseelor de Transport în Comun Constanţa-ediţia 1986, Întreprinderea Judeţeană de Transport Local Constanţa (IJTL), actuala Regie Autonomă de Transport în Comun Constanţa, se afla inclusă într-un conglomerat numit Grupul Întreprinderilor de Gospodărie Comunală Constanţa, în subordinea Consiliului Judeţean Constanţa.
IJTL avea linii de transport organizate atât în municipiul Constanţa cât şi în principalele localităţi din apropiere. Dar, pe lângă toate acestea avea şi linii care deserveau călătorii pe timp de noapte.
Acestea circulau, de regulă, din oră în ora, cu plecare la ore fixe de la principalul cap de linie, care în toate cazurile era Gara CFR Constanţa, excepţie, ca şi astăzi, linia 102.
Iată ce linii de transport funcţionau în anul 1986.
- Linia 20 (autobuze) – Gară-Mangalia Nord (prin staţiuni)-Mangalia;
- Linia 41 (troleibuze) - Gară – Mamaia (pe actualul traseu 5-40)- Tabăra Nord;
- Linia 100 (tramvaie)- Gară - Sat Vacanţă (pe actualul traseu al liniei de autobuze 100);
- Linia 101(tramvaie)- Gară - Strada Industriei (pe actualul traseu al liniei 101 autobuze);
- Linia 102 (tramvaie) – Delfinariu - Zona Industrială (actualul traseu al autobuzului 102).
De remarcat că în broşura „Mersul autobuzelor şi troleibuzelor-ediţia 1980-1981” nu erau trecute linii de transport în comun care să fi circulat pe timpul nopţii, ceea ce demonstrează că în timp a existat, şi atunci, destulă flexibilitate în aplecarea către cerinţele călătorilor.
sursa foto: ratc.ro
Potrivit Ghidului Traseelor de Transport în Comun Constanţa-ediţia 1986, Întreprinderea Judeţeană de Transport Local Constanţa (IJTL), actuala Regie Autonomă de Transport în Comun Constanţa, se afla inclusă într-un conglomerat numit Grupul Întreprinderilor de Gospodărie Comunală Constanţa, în subordinea Consiliului Judeţean Constanţa.
IJTL avea linii de transport organizate atât în municipiul Constanţa cât şi în principalele localităţi din apropiere. Dar, pe lângă toate acestea avea şi linii care deserveau călătorii pe timp de noapte.
Acestea circulau, de regulă, din oră în ora, cu plecare la ore fixe de la principalul cap de linie, care în toate cazurile era Gara CFR Constanţa, excepţie, ca şi astăzi, linia 102.
Iată ce linii de transport funcţionau în anul 1986.
- Linia 20 (autobuze) – Gară-Mangalia Nord (prin staţiuni)-Mangalia;
- Linia 41 (troleibuze) - Gară – Mamaia (pe actualul traseu 5-40)- Tabăra Nord;
- Linia 100 (tramvaie)- Gară - Sat Vacanţă (pe actualul traseu al liniei de autobuze 100);
- Linia 101(tramvaie)- Gară - Strada Industriei (pe actualul traseu al liniei 101 autobuze);
- Linia 102 (tramvaie) – Delfinariu - Zona Industrială (actualul traseu al autobuzului 102).
De remarcat că în broşura „Mersul autobuzelor şi troleibuzelor-ediţia 1980-1981” nu erau trecute linii de transport în comun care să fi circulat pe timpul nopţii, ceea ce demonstrează că în timp a existat, şi atunci, destulă flexibilitate în aplecarea către cerinţele călătorilor.
sursa foto: ratc.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii