Închis circulaţiei după inundaţiile din 1992 O firmă din Negreşti-Oaş repară Tunelul lui Saligny
Închis circulaţiei după inundaţiile din 1992: O firmă din Negreşti-Oaş repară Tunelul lui SalignyCFR a demarat reabilitarea tunelului care leagă CF Palas de Portul Vechi întrucât starea avansată de degradare a galeriei subterane pune în pericol construcţiile de la suprafaţă: construcţii, căi ferate, căi rutiere
Compania Naţională de Căi Ferate „CFR" SA a demarat reparaţiile la tunelul care face legătura între linia CF Palas şi Portul Vechi. Este vorba despre Tunelul lui Saligny, aşa cum mai este cunoscut.
Tunelul care leagă zona Palas de Portul Vechi măsoară aproape 500 de metri lungime (490 m) şi a fost singura cale de acces, mai bine de 70 de ani, pentru garniturile de marfă care aveau ca destinaţie portul Constanţa. Tunelul, amplasat în apropierea actualei gări CFR, a fost proiectat şi construit de Anghel Saligny. Lucrarea a fost demarată în 1896 şi finalizată în 1900. După inundaţiile din 1992, circulaţia feroviară a fost închisă pe tronsonul respectiv, iar de atunci apa distruge lent structura de rezistenţă a tunelului, punând în pericol toate construcţiile de deasupra.
În caietul de sarcini al achiziţiei, întocmit de reprezentanţii Sucursalei CF Constanţa, se precizează că închiderea circulaţiei a provocat colmatarea şanţurilor de scurgere şi a prismului de piatră spartă, cu materiale aduse în tunel din zona capătului de intrare . Tunelul subtraversează calea ferată Constanţa-Mangalia, drumul naţional Constanţa-Mangalia, străzi şi diverse conducte şi canale edilitare. De-a lungul anilor, căptuşeala tunelului a fost penetrată de infiltraţii care au provocat fenomene de exfoliere şi degradări, culminând cu desprinderi de blocuri de piatră din boltă. Infiltraţiile din pânza freatică, la care s-au adaugat cele din reţelele edilitare de apă potabilă şi canalizare, s-au amplificat an de an favorizând crearea de goluri şi tasări, care au avut un impact negativ asupra clădirilor de deasupra, aflate în zona de influenţă a tunelului.
În ce constau lucrările
Pentru punerea în siguranţă a construcţiilor de la suprateran şi pentru evitarea unor accidente neprevăzute, Regionala CFR Constanţa a iniţiat expertizarea tunelului, iar conform expertizei nr.113-172-2002 s-a trecut la întocmirea proiectului de consolidare a tunelului.
În vederea conservării în timp a structurii tunelului, conform expertizei tehnice şi a proiectului de consolidare şi asigurare a scurgerii de ape, s-a stabilit că sunt necesare, într-o primă etapă, următoarele lucrări: scoaterea materialului de balastare din linie până la şi de sub talpa traversei, curăţarea şanţurilor umplute peste 50% din înălţime, stivuirea traveselor, a şinelor şi depozitarea lor la capătul tunelului, drenarea apelor de infiltraţie din căptuşeala tunelului prin găuri de drenaj, repararea betonului din pereţii şanţurilor ş.a.
Contractul, în valoare de 250.136,97 lei fără TVA, a fost atribuit pe 13 decembrie. Valoarea estimată a lucrărilor a fost de 308.598 lei fără TVA. La procedura de achiziţie s-au prezentat trei societăţi, oferta desemnată câştigătoare fiind cea a SC Daria Const SRL din Negreşti-Oaş. Durata finalizării lucrărilor este de 90 de zile de la data atribuirii contractului. SC Daria Const SRL îi are ca asociaţi pe Gheorghe şi Vasile Cicio, din Negreşti-Oaş.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
- Che Guevara 30 Dec, 2010 11:05 Multumesc ca nu m-ati CENZURAT. Va astept la un vin fiert pe pod la BUTELII. Aveti grija la APARATE,OBIECTIVE SI CAMERE DE FILMAT sa nu le scapati in apa. Un AN NOU SI BUN pentru TOTI COLEGI DIN REDACTIE.
- trecator 30 Dec, 2010 11:00 La timp ! Tunelul lui Saligny a fost construit de asa maniera ca sa reziste mai mult de 100 ani.CEEA CE S-A SI INTIMPLAT ! Caua degradarii a fost nepasarea, abandonul si nicidecum urmarile unei inundatii ! La fel se intimpla si cu Silozul !Trita Fanita (mai traieste ?) a devenit milionar de pe urma Silozului, dar nu a facut nicio reparatie !APC ce mai asteapta ? Rusine !Acum 100 de ani unii au fost in stare sa construiasca ca lumea, iar noi in sec.XXI nu suntem in stare sa intretinem aceste cladiri.
- Che Guevara 30 Dec, 2010 10:29 De cind ma aflu pe aceste meleaguri au trebuit sa vina romani din tara ca sa ridice/construiasca/reabiliteze obiective din DOBROGEA. Smecheri ca MAZARE&Co se ocupa doar de investitii la care le iese ceva 10-15%. Poate le dati si o mana de ajutor si opriti vluviu care se revarsa de la RAJA din cartieru MEDEEA. Poate se organizeaza si un concurs de barcute sponsor NISIPURILE DE AUR.