Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
07:13 19 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Incompatibilitate, conflict de interese şi infracțiuni asimilate corupției, descoperite la 28 de aleși locali

ro

28 Apr, 2016 14:42 2022 Marime text
 
Agenția Națională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate, existența conflictului de interese de natură administrativă, precum și posibila săvârșire a infracțiunilor de conflict de interese și a celor asimilate faptelor de corupție în cazul a 28 aleși locali (cinci primari, zece viceprimari, 12 consilieri locali și un consilier județean), după cum urmează:
 
  1.  
FÂRTAT ILIE, Primar al Orașului Horezu, județul Vâlcea INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 26 iulie 2012 – 01 martie 2016, întrucât a deținut simultan cu funcția de primar și funcția de membru în Consiliile de Administrație al Liceului ”Constantin Brâncoveanu” din Horezu (în perioada 10 septembrie 2012 – 20 septembrie 2013) cât şi al Spitalului Orășenesc din Horezu (în perioada 26 iulie 2012 – 01 martie 2016), participând la ședințele consiliilor şi semnând procesele – verbale de ședință aferente, încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d)  din Legea nr. 161/2003.
  1.  
MICU NICĂ, Primar al comunei Vidra, județul Vrancea CONFLICT DE INTERESE PENAL
În calitate de primar a încheiat la datele de 19 septembrie 2008 şi 05 noiembrie 2010, două contracte de asistență juridică cu Cabinetul individual de avocatură „Amariutei Valentin”prin avocat Amariutei Valentin (avocat care l-a reprezentat în instanță pe Micu Nică, în calitate de persoană fizică) în vederea reprezentării în instanţă în dosarele în care este parte Autoritatea Publică Locala Vidra, Consiliul Local Vidra şi Primăria comunei Vidra precum şi şase contracte de prestări servicii/lucrări cu Tofan Adrian Florin, personă care a deținut calitatea de funcționar public în cadrul Primăriei comunei Vidra până la data de 17 noiembrie 2011.
 
Având în vedere cele de mai sus, Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Focșani, în vederea verificării indiciilor privind săvârșirea de către MICU NICĂ a infracțiunii de conflict de interese, prevăzută de art. 301 din Codul Penal al României.
  1.  
AVRAM ILIE, Primar al comunei Poiana Vadului, județul Alba INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada iunie 2012 – ianuarie 2014, întrucât a deținut simultan funcțiile de primar şi membru în Consiliul de Administrație al ȘcoliiGimnaziale „Prof. Univ. Dr. Gheorghe Beleiu” Poiana Vadului, încălcând, astfel,dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003
  1.  
BĂCANU DANIEL SORIN, Primar al comunei Lisa, județul Teleorman CONFLICT DE INTERESE PENAL
În perioada exercitării mandatului, a semnat în calitate de primar un contract de concensiune cu Asociația Crescătorilor de Animale Lisa, asociație în cadrul căreia a deținut calitatea de membru asociat și Președinte.
 
Având în vedere cele de mai sus, Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Turnu Măgurele, în vederea verificării indiciilor privind săvârșirea de către BĂCANU DANIEL SORIN a infracțiunii de conflict de interese, prevăzută de art. 301 din Codul Penal al României.
  1.  
SAMOILĂ ION, Primar al comunei Gruiu, județul Ilfov INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 20 septembrie 2010 – 23 ianuarie 2014, întrucât a deținut simultan funcțiile de primar şi membru în Consiliul de administrație al Școlii Gimnaziale nr. 1 Gruiu, încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d)  din Legea nr. 161/2003.
  1.  
BIVOL LIGIA, Viceprimar al orașului Fundulea, județul Călărași, INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 26 septembrie 2012 – 29 octombrie 2013, întrucât a deținut simultan funcțiile de viceprimar şi membru în Consiliul de Administrație al Liceului Tehnologic nr. 1 Fundulea, încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d)  din Legea nr. 161/2003.
  1.  
SURUGIU MIHAI, Viceprimar al comunei Banca, județul Vaslui INCOMPATIBILITATE
Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de de 17 decembrie 2014, întrucât deține simultan cu funcția de viceprimar și calitatea de titular întreprindere individuală în cadrul „SURUGIU C. MIHAI ÎNTREPRINDERE INDIVIDUALĂ”, încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. g)  din Legea nr. 161/2003.
  1.  
MOLNAR TIBOR, Viceprimar al orașului Vlăhița, județul Harghita INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 21 octombrie 2011 – 30 iunie 2014, întrucât a deținut simultan funcțiile de viceprimar şi membru în Consiliul de Administrație alȘcolii Generale Tamasi Aron” Vlăhița, încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

  1.  
BRATU MARIAN, Viceprimar al comunei Săhăteni, județul Buzău INCOMPATIBILITATE

S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 01 octombrie 2011 – 30 iunie 2014, întrucât a deținut simultan funcțiile de viceprimar şi membru în Consiliul de Administrație al Școlii Gimnaziale Gheorghe Hariton” Săhăteni, încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d)  din Legea nr. 161/2003.
  1.  
ȚICALĂ ALEXA, Viceprimar al orașului Dragomirești, județul Maramureș INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 06 august 2012 – 11 octombrie 2012, întrucât a deținut simultan funcțiile de viceprimar şi administrator al S.C. „DRAGOMAR”S.R.L., încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1) lit. d) din Legea nr. 161/2003.
 
 
  1.  
LAZĂR NELU, Viceprimar al comunei Plătărești, județul Călărași INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 26 iulie 2012 - 30 iunie 2014, întrucât a deținut simultan funcțiile de viceprimar și membru în Consiliul de Administrație al Școlii cu clasele I-VIII Nr. 1 Plătărești, încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
  1.  
GĂLAN VASILE, Viceprimar al Comunei Rebra, județul Bistrița - Năsăud INCOMPATIBILITATE
Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 27 iunie 2012, întrucât deține simultan funcțiile de viceprimar și  tehnician silvic (angajat cu contract individual de muncă) în cadrul S.C. MOLDO – NICO PROD COM S.R.L., încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.
  1.  
MARTIN VIRGIL, Viceprimar al Comunei Bîrgăuani, județul Neamț INCOMPATIBILITATE
Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 11 ianuarie 2013, întrucât deține simultan cu funcția de viceprimar și calitatea de comerciant persoană fizică în cadrul „MĂRTIN VIRGIL ÎNTREPRINDERE INDIVIDUALĂ”, încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.
  1.  
REȘTEA VASILE VIRGIL, Viceprimar al comunei Bârzava, județul Arad INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 25 iunie 2012 - 26 iunie 2014, întrucât a deținut simultan cu funcția de viceprimar și calitatea de membru în cadrul „Reștea Angelica”Întreprindere Familială, încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.
  1.  
ȘOFRON VASILE, Viceprimar al comunei Sălsig, județul Maramureș CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV ŞI PENAL ŞI INFRACȚIUNI ASIMILATE FAPTELOR DE CORUPȚIE
În perioada exercitării mandatului de consilier local a votat Proiectul de hotărâre al Consiliului Local al comunei Sălsig privind aprobarea inițierii procedurii de închiriere a pășunilor și aprobarea Regulamentului privind regimul închirierii pășunilor aflate în proprietatea publică a comunei Sălsig.

 
Ulterior aprobării acestei hotărâri, Primăria comunei Sălsig a încheiat cu Asociația Producătorilor Agricoli „Valea Sălajului” (în cadrul căreia ȘOFRON VASILE a deţinut calitatea de Președinte al Consiliului Director) un contract-cadru de închiriere pentru suprafetele de pajiști aflate în domeniul public al comunei.
 
 Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea 215/2001 şi dispozițiile art. 75, lit. b), f) şi art. 77, alin. 1 din Legea 393/2004.
 
Având în vedere cele de mai sus, Agenția Națională de Integritate a sesizat Direcția Națională Anticorupție, în vederea verificării indiciilor privind posibila săvârșirea de către ȘOFRON VASILE a infracțiunii de conflict de interese, prevăzută de art. 301 din Codul Penal al României şi a infracțiunii asimilată faptelor de corupție, prevăzută de art. 12 lit. b) din Legea 78/2000.
 
  1.  
BULACU ROMULUS, Consilier județean în cadrul Consiliului Județean Vâlcea, județul Vâlcea INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate, întrucât în perioada exercitării mandatului de consilier judeţean, au fost încheiate contracte comerciale de furnizare produse între S.C. MINET S.A. (societatea comercială la care persoana evaluată deține calitatea de asociat) şi Regia Autonomă Județeană de Drumuri și Poduri Vâlcea (în valoare de 1.365,98 lei) şi respectiv, între S.C. MINET CONF S.R.L. (societatea comercială la care persoana evaluată deține calitatea de asociat) şi Spitalul de Pneumoftiziologie „Constantin Anastasatu” Mihăești (în valoare de 2.685,84 lei).
 
Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 90, alin. (1) din Legea nr. nr. 161/2003.
  1.  
TATIUC IOAN, Consilier local în cadrul Consiliului Local al Comunei Remeți, județul Maramureș INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 26 iunie 2012 – 09 aprilie 2015, întrucât a deținut simultan funcțiile de consilier local și pompier (angajat cu contract individual de muncă, în aparatul propriu al Consiliului Local), încălcând, astfel, dispozițiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.
  1.  
POP EUGEN, Consilier local în cadrul Consiliului Local al Municipiului Zalău, judeţul Sălaj INCOMPATIBILITATE
În perioada exercitării mandatului de consilier local, S.C. „COMPANIA DE APĂ SOMEȘ” S.A. - Sucursala Zalău, societate comercială cu capital integral de stat (capital deținut de unități administrativ teritoriale, printre care și Municipiul Zalău) în cadrul căreia POP EUGEN deţine funcţia de director sucursală, a încheiat și derulat contracte de execuție de lucrări cu S.C.„CITADIN ZALĂU” S.R.L., societate comercială înființată de către Consiliul Județean Zalău.
 
Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 90, alin. (1) din Legea nr. nr. 161/2003.
  1.  
SIMBOTELECAN IOAN, Consilier local în cadrul Consiliului Local Silivașu de Câmpie, județul Bistrița-Năsăud CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În perioada exercitării mandatului de consilier local, a participat la deliberarea şi aprobarea Hotărârii Consiliului Local Silivașu de Câmpie din data de 28 martie 2013 în baza căreia Primăria Comunei Silivașu de Câmpie a încheiat la data de 6 iunie 2013, un contract de concesiune cu Asociația Crescătorilor de Ovine „Poienița Silivaș” (reprezentată de către SÎMBOTELECAN IOAN în calitate de președinte).
 
De asemnea, SÎMBOTELECAN IOAN a participat și la deliberărea și aprobarea Hotărârii Consiliului Local Silivașu de Câmpie din data de 24 aprilie 2015 în baza căreia Primăria Comunei Silivașu de Câmpie a încheiat la data de 11 iunie 2015,  un contract de concesiune cu „SÎMBOTELECAN IOAN” PFA.
 
Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/ 2001 și art. 75, lit. f) şi art. 77, alin. (1)  şi (2) din Legea 393/2004.
 
  1.  
BUBOIU VASILE-ADRIAN, Consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Zimandu Nou, județul Arad CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În perioada exercitării mandatului de consilier local a participat la deliberarea şi aprobarea Hotărârilor Consiliului Local al comunei Zimandu Nou potrivit cărora Asociația Andrei Șaguna Pro Arad (în cadrul căreia BUBOIU VASILE-ADRIAN deține calitatea de membru fondator) a beneficiat de finanțare din fonduri publice în sumă de 30.000 lei şi respectiv în sumă de 10.000 lei.
 
Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/ 2001 și art. 75, lit. f) din Legea 393/2004.
  1.  
CZINK ATTILA, Consilier local în cadrul Consiliului Local al Municipiului Gheorgheni, județul Harghita INCOMPATIBILITATE
În perioada exercitării mandatului de consilier local (2012 – 2016) atât Primăria Municipiului Gheorgheni cât și Centrul Cultural Gheorgheni (centru cu personalitate juridică în subordinea C.L. Gheorgheni) și S.C. VITALISSIMA S.R.L. (societate comercială înființată de C.L. Gheorgheni) au încheiat contracte comerciale cu S.C. PIZZA JOE CATERING S.R.L., S.C. FRIGO – MIX S.R.L. și S.C. HEVEDER – GREEN S.R.L. (CZINK ATTILA deținea la momentul încheierii contractelor calitatea de asociat și funcția de administrator în cadrul celor trei societăți comerciale, iar soția acestuia calitatea de asociat la S.C. FRIGO – MIX S.R.L.).
În baza contractelor comerciale încheiate, societățile comerciale au încasat suma totală de 17.358,90 Lei.
 
Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 90, alin. (1) și alin. (2) din Legea nr. nr. 161/2003.
  1.  
GHEORGHIU VASILICĂ, Consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Zimandu Nou, județul Arad CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În perioada exercitării mandatului de consilier local a votat o serie de Hotărâri ale Consiliului Local Zimandu Nou privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al comunei pe anii 2011 - 2014, în baza cărora Asociația „ANDREI ȘAGUNA PRO ARAD” (asociație în cadrul căreia acesta deține calitatea de membru fondator) a beneficiat de finanțare nerambursabilă de la bugetul local.
 
De asemenea, a participat la sedințele C.L. al comunei Zimandu Nou votând pentru adoptarea Hotărârii Consiliului Local privind aprobarea închirierii prin licitație publică a unui spațiu, în vederea desfășurării de activități de alimentație publică, hotărâre în baza căreia a fost încheiat un contract de închiriere între Primăria Comuna Zimandu Nou, în calitate de locator și S.C. SAVIO CABCO S.R.L. (societate comercială în cadrul căreia persoana evaluată deține funcția de administrator și calitatea de asociat unic), în calitate de locatar.
 
Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/ 2001, dispozițiile art. 75, lit. f) și art. 77, alin. (1) și (2) din Legea 393/2004.
  1.  
SÂRBU MIHAI-VALER, Consilier local în cadrul Consiliului local al comunei Bogda, județul Timiș CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În perioada exercitării mandatului de consilier local a participat atât la deliberarea cât și la adoptarea Hotărârii Consiliului local al comunei Bogda privind aprobarea taxelor de pășunat pe categorii de animale și încheierea contractelor de pășunat pentru anul 2014.
 
Ulterior aprobării acestei hotărâri, la data de 28 februarie 2014, SÂRBU MIHAI-VALER a încheiat cu Consiliul Local un contract de închiriere a suprafețelor de pajiști aflate în domeniul public/privat al comunei Bogda, în baza căruia SÂRBU MIHAI-VALER a beneficiat în perioada 2012-2014, în calitate de persoană fizică și de persoană fizică autorizată (Sârbu Mihai-Valer I.I.) de subvenții  și de ajutoare acordate de Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură-Centrul județean Timiș, în cuantum de 346.440,41 lei (plățile pe suprafață acordate persoanei evaluate).
 
Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/ 2001, dispozițiile art. 75 și art. 77, alin. (1) și (2) din Legea 393/2004.
  1.  
TIMARU NECULAI, Consilier local în cadrul Consiliului local al Municipiului Piatra Neamț CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV ȘI PENAL
În calitate de consilier local, a participat atât la deliberarea și adoptarea unui număr de 49 de Hotărâri ale Consiliului local Piatra Neamț cu privire la S.C. Publiserv S.R.L., S.C. Perla Invest S.R.L., S.C. Locativserv S.R.L. (societăți în cadrul cărora a deținut/deține calitatea de membru în AGA, realizând venituri în cuantum de 23.725 lei), cât și la deliberarea și adoptarea Hotărârii Consiliului local cu privire la nivelul maxim al  indemnizației lunare a membrilor A.G.A.(pe care reprezentanții Consiliului local sunt autorizați să îl voteze), și a Hotărârii Consiliului local cu privire la Compania Municipală de Investiții Urban S.A.(societate în cadrul căreia deținea calitatea de angajat cu contract individual de muncă).
 
Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea 215/2001 şi dispozițiile art. 75, lit. c) şi art. 77, alin. 1 din Legea 393/2004.
 
Având în vedere cele de mai sus, Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Piatra Neamț, în vederea verificării indiciilor privind posibila săvârșirea de către TIMARU NECULAI a infracțiunii de conflict de interese, prevăzută de art. 301 din Codul Penal al României.
  1.  
TURCEA MIHAI, Consilier local în cadrul Consiliului local al comunei Români, județul Neamț INCOMPATIBILITATE
Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 29 iunie 2012, întrucât deține simultan cu funcția de consilier local și calitatea de angajat cu contract individual de muncă (asistent medical) în cadrul Primăriei comunei Români, încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.
  1.  
BUZOIANU MARIUS, Consilier local în cadrul Consiliului local al municipiului Oltenița, județul Călărași INCOMPATIBILITATE
În perioada exercitării mandatului de consilier local, S.C. Electric Chance S.R.L.(societate în cadrul căreia a deținut calitatea de asociat în perioada 28 octombrie 2009 – 22 ianuarie 2014), a furnizat Primăriei municipiului Oltenița, Unității de Asistență Medico Socială Oltenița și S.C. ECOSAL Servicii Oltenița S.R.L.(societate înființată de Consiliul Local Oltenița), bunuri/servicii/lucrări în valoare totală de 127.592,37 lei.
 
Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 90, alin. (1) din Legea nr. nr. 161/2003.
  1.  
MORAR CĂLIN, Consilier local în cadrul comuneiAleșd, județul Bihor INCOMPATIBILITATE
În perioada exercitării mandatului de consilier local, S.C. TRANSMATECOM S.R.L. (societate comercială în cadrul căreia persoana evaluată și soția sa dețin calitatea de asociat și funcția de admninistrator) a încheiat contracte comerciale de furnizare de produse în valoare totală de 232.955,95 lei, cu Primăria orașului Aleșd, S.C. SALUBRI S.A. (societate comercială înființată de consiliul local Aleșd) și Spitalul orășenesc Aleșd (instituție publică aflată în subordinea Primăriei orașului Aleșd).
 
Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 90, alin. (1) din Legea nr. nr. 161/2003 și  art. 91, alin. (3), teza I din același act normativ
  1.  
OLAN MARIAN, Consilier local în cadrul Consiliului local al comunei Izvoarele, județul Giurgiu CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În calitate de consilier local, a participat la deliberarea și adoptarea Hotărârii Consiliului local prin care s-a aprobat cumpărarea de către Consiliul local a unui teren în suprafață de 358,00 m.p., aflat în proprietatea persoanei evaluate și a soției sale.
 
La data de 20 noiembrie 2008, ulterior adoptării acestei hotărâri, între OLAN MARIAN și soția acestuia (în calitate de vânzători), pe de o parte, și Consiliul local al comunei Izvoarele (în calitate de cumpărător), pe de altă parte, a fost încheiat Contractul de vânzare-cumpărare având ca obiect transmiterea dreptului de proprietate asupra imobilului în suprafață de 358 m.p. situat în intravilanul satului Izvoarele.
 
Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 46 alin. 1 din Legea 215/2001 şi dispozițiile art. 75, lit. a) din Legea 393/2004.


Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. ȚICALĂ ALEXA, SIMBOTELECAN IOAN, MĂRTIN VIRGIL, BUBOIU VASILE-ADRIAN, CZINK ATTILA şi OLAN MARIAN nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.
 
Persoanele menționate au încălcat următoarele prevederi legale:
 
·   art. 87, alin. (1), lit. c), d) și g) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcția de primar […] este incompatibilă cu […] calitatea de funcţionar public sau angajat cu contract individual de muncă, indiferent de durata acestuia;  […] membru al consiliului de administraţie […] la instituţiile publice;  […];  calitatea de comerciant persoană fizică”.
 
·   art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „funcția de consilier local […] este incompatibilă cu calitatea de funcţionar public sau angajat cu contract individual de muncă în aparatul propriu al consiliului local respectiv sau în aparatul propriu al consiliului judeţean ori al prefecturii din judeţul respectiv”.
 
·   art. 90, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „consilierii locali […] care au […] calitatea de acționar sau asociat la societățile comerciale cu capital privat sau cu capital majoritar de stat ori cu capital al unei unități administrativ-teritoriale, nu pot încheia contracte comerciale de prestări de servicii, de executare de lucrări, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autoritățile administrației publice locale din care fac parte, cu instituțiile sau regiile autonome de interes local aflate în subordinea sau sub autoritatea consiliului local sau județean respectiv ori cu societățile comerciale înființate de consiliile locale sau consiliile județene respective. Prevederile alin. (1) se aplică și în cazul în care funcțiile sau calitățile respective sunt deținute de soțul (...) alesului local. Prevederile alin. (1) se aplică şi în cazul în care funcţiile sau calităţile respective sunt deţinute de soţul sau rudele de gradul I ale alesului local”.
 
·   art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Alesul local poate renunţa la funcţia deţinută înainte de a fi numit sau ales în funcţia care atrage starea de incompatibilitate sau în cel mult 15 zile de la numirea sau alegerea în această funcţie”.
 
·   art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, potrivit căruia „Nu poate lua parte la deliberare și la adoptarea hotărârilor consilierul local care, fie personal, fie prin soț, soție, afini sau rude până la gradul al patrulea inclusiv, are un interes patrimonial în problema supusă dezbaterilor consiliului local”;
 
·   art. 75, lit. b), c) şi f) din Legea nr. 393/2004, potrivit căruia „Aleșii locali au un interes personal într-o anumită problemă, dacă au posibilitatea să anticipeze că o decizie a autorității publice din care fac parte ar putea prezenta un beneficiu sau un dezavantaj pentru sine sau pentru: orice persoană fizică sau juridică cu care au o relaţie de angajament, indiferent de natura acestuia; o societate comercială la care deţin calitatea de asociat unic, funcţia de administrator sau de la care obţin venituri ; […] o asociaþie sau fundaþie din care fac parte. ”
 
·   art. 77, alin. (1) și (2) din Legea nr. 393/2004, potrivit căruia „Consilierii județeni și consilierii locali nu pot lua parte la deliberarea și adoptarea de hotărâri dacă au un interes personal în problema supusă dezbaterii. În situațiile prevăzute la alin. (1), consilierii locali și consilierii județeni sunt obligați să anunțe, la începutul dezbaterilor, interesul personal pe care îl au în problema respectivă”;
 
·   art. 301 din Codul Penal al României, potrivit căruia „Fapta funcționarului public care, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, a îndeplinit un act ori a participat la luarea unei decizii prin care s-a obținut, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru soțul său, pentru o rudă ori pentru un afin până la gradul II inclusiv sau pentru o altă persoană cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncă în ultimii 5 ani sau din partea căreia a beneficiat ori beneficiază de foloase de orice natură, se pedepsește cu închisoarea de la unu la 5 ani și interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcție publică”.
 
·   art. 12 lit. b) din Legea 78/2000, potrivit căruia „Sunt pedepsite cu închisoarea de la 1 la 5 ani următoarele fapte, dacă sunt săvârşite în scopul obţinerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri ori alte foloase necuvenite […] folosirea, în orice mod, direct sau indirect, de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii”.
„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încălcarea obligațiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinară și se sancționează potrivit reglementării aplicabile demnității, funcției sau activității respective […]”.
 
„Persoana […] față de care s-a constatat existența conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publică […] pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcția ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcție eligibilă, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.
 

 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii