info-sud-est.ro O licitație curioasă. Povestea completă despre monopolul afișajului stradal din Constanța, concesionat pe 15 ani (document)
info-sud-est.ro: O licitație curioasă. Povestea completă despre monopolul afișajului stradal din Constanța,
20 Sep, 2016 00:34
ZIUA de Constanta
5158
Marime text
• În cadrul ședinței ordinare din 17.04.2003 consilierii municipali din Constanța au stabilit, în mod inexplicabil, ca taxa de concesiune a activității de reclamă și publicitate desfășurată pe domeniul public și privat al municipiului să fie micșorată drastic. Spre exemplu, de la 122 de euro la doar 9,27 euro pentru un panou de 24 mp. Consilierii municipali au încercat să dea o formă de legalitate acestui demers prin organizarea unei licitații publice deschise în cadrul căreia ar fi trebuit să fie depuse cel puțin trei oferte.
• La licitație s-au înscris exact trei firme deși, până în anul 2004, panotajul stradal fusese împărțit între 11 societăți. Asociații tuturor celor trei firme au legături puternice cu trioul Mazăre-Constantinescu-Strutinsky, iar procentele de creștere înaintate de cele trei societăți ridică semne de întrebare cu privire la derularea procedurii de licitație. Firma declarată câștigătoare a primit în concesiune serviciul de reclamă și publicitate stradală pentru 15 ani, deținând astfel monopolul în acest segment.
• Doi dintre asociații firmei declarate câștigătoare (SC Seaview Media SRL) sunt Ionuț Barbu și Elan Schwartzenberg. Firmele administrate de Ionuț Barbu au mai primit de la Primăria Constanța condusă de Radu Mazăre și Consiliul Județean Constanța condus de Nicușor Constantinescu două contracte în valoare de 340.000 de euro, finanțări nerambursabile în valoare de 600.000 de euro, respectiv 400.000 de euro.
Clauze în dezavantajul municipalității, dar în favoarea concesionarului
Prin dispoziția nr. 1200/11.05.2004 a fostului primar Radu Mazăre, Comisia de evaluare a ofertelor a fost alcătuită din Constantin Babuș (președintele comisiei și, la acea vreme, directorul Direcției de Administrare a Domeniului Public și Privat), Gabriel Amzu(fost șef al Biroului de Administrare a Domeniului Public și Privat), Alina Sburlan (inspector în cadrul Serviciului Contabilitate),Andrei Sozanschi (fost șef al Serviciului Juridic), Simona Bercu (fost șef al Serviciului Urbanism).
În prezentarea generală a caietului de sarcini, Primăria Constanța a subliniat, printre altele, că „desfășurarea acestei activități reprezintă o sursă importantă de venit la bugetul local” și a punctat „necesitatea încasării unor venituri suplimentare la bugetul local și colectării în mod organizat și în cel mai scurt timp a taxelor rezultate din desfășurarea acestei activități”.
Cu toate acestea însă, prețurile minime prevăzute în caietul de sarcini sunt și de 13 ori mai mici decât prețurile pe care firmele de publicitate le plăteau Primăriei Constanța înainte de anul 2004. Ba mai mult decât atât, Primăria Constanța a oferit și un „discount” pentru firma câștigătoare: în perioadele 1 ianuarie-31 martie și 1 octombrie-31 decembrie prețul care urma să fie stabilit prin oferta câștigătoare era diminuat cu 25%.
Citește materialul integral pe info-sud-est.ro
• La licitație s-au înscris exact trei firme deși, până în anul 2004, panotajul stradal fusese împărțit între 11 societăți. Asociații tuturor celor trei firme au legături puternice cu trioul Mazăre-Constantinescu-Strutinsky, iar procentele de creștere înaintate de cele trei societăți ridică semne de întrebare cu privire la derularea procedurii de licitație. Firma declarată câștigătoare a primit în concesiune serviciul de reclamă și publicitate stradală pentru 15 ani, deținând astfel monopolul în acest segment.
• Doi dintre asociații firmei declarate câștigătoare (SC Seaview Media SRL) sunt Ionuț Barbu și Elan Schwartzenberg. Firmele administrate de Ionuț Barbu au mai primit de la Primăria Constanța condusă de Radu Mazăre și Consiliul Județean Constanța condus de Nicușor Constantinescu două contracte în valoare de 340.000 de euro, finanțări nerambursabile în valoare de 600.000 de euro, respectiv 400.000 de euro.
Clauze în dezavantajul municipalității, dar în favoarea concesionarului
Prin dispoziția nr. 1200/11.05.2004 a fostului primar Radu Mazăre, Comisia de evaluare a ofertelor a fost alcătuită din Constantin Babuș (președintele comisiei și, la acea vreme, directorul Direcției de Administrare a Domeniului Public și Privat), Gabriel Amzu(fost șef al Biroului de Administrare a Domeniului Public și Privat), Alina Sburlan (inspector în cadrul Serviciului Contabilitate),Andrei Sozanschi (fost șef al Serviciului Juridic), Simona Bercu (fost șef al Serviciului Urbanism).
În prezentarea generală a caietului de sarcini, Primăria Constanța a subliniat, printre altele, că „desfășurarea acestei activități reprezintă o sursă importantă de venit la bugetul local” și a punctat „necesitatea încasării unor venituri suplimentare la bugetul local și colectării în mod organizat și în cel mai scurt timp a taxelor rezultate din desfășurarea acestei activități”.
Cu toate acestea însă, prețurile minime prevăzute în caietul de sarcini sunt și de 13 ori mai mici decât prețurile pe care firmele de publicitate le plăteau Primăriei Constanța înainte de anul 2004. Ba mai mult decât atât, Primăria Constanța a oferit și un „discount” pentru firma câștigătoare: în perioadele 1 ianuarie-31 martie și 1 octombrie-31 decembrie prețul care urma să fie stabilit prin oferta câștigătoare era diminuat cu 25%.
Citește materialul integral pe info-sud-est.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii