Inspectorul ITF România a cerut PSC Constanţa reţinerea unei nave pentru plata salariilor echipajului. Suma este uriaşă (galerie foto)
Inspectorul ITF România a cerut PSC Constanţa reţinerea unei nave pentru plata salariilor echipajului. Suma
10 Mar, 2019 07:03
ZIUA de Constanta
4185
Marime text
Navigatorii de pe nava Beccaria sub pavilion Panama şi-au primit salariile restante neachitate de o jumătate de an.
Adrian Mihălcioiu, inspectorul ITF pentru România, spune că „PSC a reţinut nava la cererea sa fiind fost împuternicit de către echipaj să le reprezint interesele faţă de armator şi autorităţi”.
„Reamintesc că nava Beccaria, sub pavilion Panama, a acostat în portul Midia în data de 11.02.2019 cu 13 navigatori la bord, 11 ucrainieni, un rus şi un croat, neplătiţi din luna septembrie 2018, mai spune Mihălcioiu.
Acesta mai spune că „armatorii au declarat că sunt în imposibilitate de a plăti salariile navigatorilor, astfel că nava a fost vândută şi din preţul încasat armatorul a plătit întreg echipajul la zi, fiind astfel recuperaţi 157.000 USD”
Mihălcioiu a mai spus că în conformitate cu MLC 2006 întârzierea plăţii salariilor echipajului peste două luni poate duce la reţinerea navei de catre PSC.
Obţinerea salariilor navigatorilor nu intră însa în competenţele autorităţilor, de aceea calitatea de a fi membru ITF este esenţială pentru rezolvarea acestei probleme şi nu numai.
Sursa foto: SLN
Adrian Mihălcioiu, inspectorul ITF pentru România, spune că „PSC a reţinut nava la cererea sa fiind fost împuternicit de către echipaj să le reprezint interesele faţă de armator şi autorităţi”.
„Reamintesc că nava Beccaria, sub pavilion Panama, a acostat în portul Midia în data de 11.02.2019 cu 13 navigatori la bord, 11 ucrainieni, un rus şi un croat, neplătiţi din luna septembrie 2018, mai spune Mihălcioiu.
Acesta mai spune că „armatorii au declarat că sunt în imposibilitate de a plăti salariile navigatorilor, astfel că nava a fost vândută şi din preţul încasat armatorul a plătit întreg echipajul la zi, fiind astfel recuperaţi 157.000 USD”
Mihălcioiu a mai spus că în conformitate cu MLC 2006 întârzierea plăţii salariilor echipajului peste două luni poate duce la reţinerea navei de catre PSC.
Obţinerea salariilor navigatorilor nu intră însa în competenţele autorităţilor, de aceea calitatea de a fi membru ITF este esenţială pentru rezolvarea acestei probleme şi nu numai.
Sursa foto: SLN
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii