IPTANA are director general nou. Cine este și de unde vine. IPTANA a proiectat Podul vechi de la Agigea
IPTANA are director general nou. Cine este și de unde vine. IPTANA a proiectat Podul vechi de la Agigea
03 Mar, 2016 05:52
ZIUA de Constanta
9460
Marime text
Ieri a fost făcută publică informația potrivit căreia Consiliul de Administrație al SC IPTANA SA, format din Cornel Martincu, președinte, Elisabeta Handra, Gabriel Bulgaru, Toma Ivănescu și Florin Ion Baroncea s-a întrunit în ședință în data de 10 ianuarie anul acesta.
Cu acest prilej s-a aprobat numirea, pentru un mandat de patru ani, a lui Cornel Martincu, născut în anul 1959, ca director general al companiei, în locul lui Gabriel Bulgaru, căruia îi încetează mandatul.
În aceeași ședința s-a mai stabilit ca Gabriel Bulgaru, membru al CA, să fie numit vicepreședinte executiv tehnic al societății, iar Elisabeta Handra să preia funcția de vicepreședinte economic neexecutiv.
Până la numirea sa pe funcția de director general Martincu a fost președintele CA al societății.
IPTANA-proiectantul podului vechi de la Agigea
Podul de la Agigea, amplasat peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, pe DN 39, la kilometrul 8 + 988 de metri, a fost şi, potrivit unora, încă mai este o „minune inginerească”.
Institutul de Proiectări Transporturi Auto, Navale şi Aeriene (IPTANA) - instituţie a elaborat atât studiul tehnico-economic, dar şi proiectul tehnic, precum şi întreaga documentaţie de execuţie.
Puţini ştiu faptul că podul de la Agigea este primul pod hobanat (sistem constructiv care permite traversarea unui obstacol având suprastructura compusă dintr-o grindă continuă pe reazeme elastice, ancorate de unul sau mai mulţi piloni prin intermediul unor cabluri de oţel, dispuse liniar), realizat pe un drum naţional din România, în cazul nostru DN 39. Conform oficialilor de la IPTANA, podul de la Agigea are lungimea totală de 290 de metri, structura hobanată având 246,65 de metri lungime. Deschiderea peste canalul navigabil este de 162,5 metri. Aceasta a fost, până în anul 2002, cea mai mare deschidere de pod rutier realizată în România. Înainte de proiectarea, respectiv execuţia podului de la Agigea, în Europa, mai fusese realizat un pod hobanat peste Dunăre, la Bratislava (Cehoslovacia). În ţara noastră, în ultimii ani, au fost realizate şi se află în exploatare trei poduri de acest tip, cel mai cunoscut fiind Pasajul Basarabi din Bucureşti.
Pentru proiectarea Canalului Dunăre Marea - Neagră şi a lucrărilor conexe şi colaterale acestuia, IPTANA a organizat o secţie de proiectare complexă, sub conducerea şefului de proiect al întregului obiectiv - inginerul Chiriac Avădanei. Această formaţiune de proiecte a fost formată din zece colective specializate, potrivit principalelor genuri de lucrări ce urmau să fie proiectate/realizate la canalul navigabil.
sursa foto:zf.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii