ISU Dobrogea a prezentat bilanțul activităților din 2017. La eveniment a participat și secretarul de stat Raed Arafat (galerie foto)
ISU Dobrogea a prezentat bilanțul activităților din 2017. La eveniment a participat și secretarul de stat Raed
29 Jan, 2018 12:46
ZIUA de Constanta
2191
Marime text



La activitate, alături de pompierii constănțeni, au participat șefii structurilor MAI și ministrul secretar de stat dr. Raed Arafat.
Potrivit bilanțului prezentat, la data de 31.12.2017 încadrarea unităţii a fost de 89.5%, în
scădere în comparaţie cu data 31.12.2016. dată la care procentul de încadrare era de 91.5%.
• Completări de personal în cursul anului 2017:
— 10 ofiţeri şi 11 subofiţeri.
• Pierderi de personal în cursul anului 2017:
— 4 otiţen şi 31 suboMen.
Înaintarea în grad, la termen:
— 5 ofiţeri (faţă de 4 ofiţeri în 2016):
— 2 maistri militari
— 19 subofiţeri (117 subofiţeri în anul 2016);
Înaintarea în grad înainte de expirarea stagiului minim:
— 7 ofiţeri (7 ofiţeri în anul 2016);
— 3 maiştri militari (1 maistru militar în anul 2016);
—41 subofiţeri (18 subofiţeri în anul 2016).
În anul 2017 s-au aflat in lucru un număr de 57 noi dosare, faţă de 24 in cel precedent, fiind solutionate definitiv 11 dintre acestea, astfel:
—7 plăngeri contravenţionale:
—1 dosar penal in care unitatea a avut calitatea de parte responsabila civilmente:
—3 acţiuni in contencios administrativ
Au fost avizate pentru legalitate un număr de:
— 543 contracte. acte aditionale si comenzi:
- 479 de acte administrative emise de structura de resurse umane (543 in 2016): • Unitatea a fost parte in 2 procese ce au avut ca obiect pretentii pentru plata unor despăgubiri.
Managementul situatiilor de urgentă actiuni complexe ce au impus un management integrat
• Festivalul NEVERSEA:
—au fost angrenaţi cca. 200 de pompieri:
—au fost instalate 2 PMA-uri şi 4 corturi de prim ajutor: — au fost gestionate 567 de cazuri medicale
• Actiunea LITORAL 2017:
—9 puncte temporare de stingere. 6 puncte de prim ajutor pe plajele din staţiuni. 7 puncte de salvare din mediul acvatic:
—au fost asistate la punctele de prim ajutor un număr de 1263 persoane. iar 224 de persoane au fost preluate de echipajele EPA.
• Fenomenele meteorologice din perioada 05.01 — 13.01.2017 şi 16.01 —21.01.2017: — activarea Centrului Judeţean de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei:
— au fost salvate 913 persoane rămase blocate in nămeţi. iar 64 de persoane cu probleme medicale au fost transportate la spitale.
Disfunctionalitati în activitate
• lipsa personalului în structurile de coordonare şi suport de la sediul unităţii. cu precădere ofiţeri specialişti.
• neasigurarea pe autospeciale conform ISU-01 a numărului de persoane în echipaje;
• lipsa conducătorilor ambarcaţiune şi echipajelor de sine stătătoare în statul de organizare pentru ambarcaţiunile TARGA:
• subdimensionarea cu personal a Compartimentului Avizare-Autorizare şi Compartimentului Control şi Activităţi Preventive;
• spaţiile de lucru ale sediului unităţii şi a 2 subunităţi nu asigură condiţii de lucru optime;
• încăperea Dispeceratului comun ISU-SAJ nu asigură confortul pentru o bună gestionare a apelurilor de urgenţă;
• personalul insuficient care a absolvit curs de cercetare şi stabilire cauze de incendiu sau de alpinist;
• ambulanţele SMURD au acumulat o uzură fizică foarte mare
• lipsa spaţiilor de garare a tehnicii primită în ultimii ani. acest aspect conduce la o uzură prematură;
• imposibilitatea amenajării unor puncte de antrenament în fiecare subunitate. astfel pot fi repercusiuni în pregătirea efectivelor pe linie operativă;
acestea se menţin pe intervenţie cu costuri foarte mari.
OBIECTIVE 2018
• creşterea gradului de siguranţă pentru cetăţeni;
• menţinerea timpului mediu de răspuns scăzut la toate situaţiile de urgenţă; înfiinţarea unui punct de lucru la Băneasa sau la Crucea;
• întreprinderea demersurilor necesare în vederea încadrării funcţiilor vacante;
• perfecţionarea personalului propriu pe competenţe şi domenii de activitate;
• creşterea gradului de instruire a reprezentanţilor autorităţilor locale în domeniul situaţiilor de urgenţă şi concentrarea efortului pe pregătirea populaţiei şi a salariaţilor;
• înnoirea parcului auto;
• demararea lucrărilor pentru construirea unui nou sediu al inspectoratului şi două subunităţi;
• identificarea unor surse de finanţare extrabugetare pentr. imbunătătirea dotării cu bunuri materiale şi extinderea u clădiri ale inspectoratului.
Sursa foto: ISU Dobrogea
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii