Liceul din Eforie Sud are seismometru. A înregistrat primul cutremur. Iată detalii
Liceul din Eforie Sud are seismometru. A înregistrat primul cutremur. Iată detalii
05 Dec, 2015 08:02
ZIUA de Constanta
3666
Marime text
Primul cutremur vrâncean detectat de seismometrul de la Liceul Teoretic "Carmen Sylva" din Eforie Sud este unul de 4.1 grade Richter produs în zona Vrancea pe 29 noiembrie 2015 la ora 21:28, scrie pe pagina sa de Facebook Florin Şerbu.
Potrivit Centrului Seismologic Euro-Mediteranean cutremurul, la care facer referire Florin Şerbu, a avut magnitudinea ML 4.1 şi s-a produs la 121 kilometri adâncime, la 161 km N de Bucureşti, 38 km V de Focşani şi trei km sud de Nistoreşti.
Trebuie spus că din 25 noiembrie 2015, Liceul din Eforie Sud este una din şcolile din România membră a reţelei educaţionale seismice din România Roeduseis şi în baza acestui proiect în subsolul şcolii (ultima sală de la bibliotecă), a fost instalat un seismometru care monitorizează continuu activitatea seismică şi transmite live date în reţeaua naţională.
În baza acestui proiect educaţional la toate formele de învăţământ, primar, gimnazial şi liceal, vor fi integrate elemente curriculare legate de sesimologie, iar în anul şcolar 2016-2017 se va derula un opţional de seismologie.
Proiectul Roeduseis îşi propune obiective educaţionale cum ar fi:
– Experimentarea unor noi metode de planificare şi implementare a unor activităţi didactice;
– Instruirea elevilor şi profesorilor în analiză şi interpretarea datelor seismologice;
– Instalarea în şcoli a unor seismometre şi utilizarea acestora şi a datelor înregistrate în scop didactic şi educativ;
– Dezvoltarea unor module în cadrul curriculum-ului şcolar şi propunerea pentru implementarea acestora în programa şcolară obligatorie;
– O mai bună pregătire practică a studenţilor şi masteranzilor în ceea ce priveşte importantă seismelor pentru studiile de mediu.
Obiective ştiinţifice:
– Crearea unei baze de date cu înregistrări seismice de la aparatură instalată în şcoli, ce urmează a fi integrată în arhivă seismică naţională şi internaţională;
– Utilizarea datelor obţinute în scopul dezvoltării metodologiilor de management integrat al riscului;
– Introducerea în şcoli a utilizării unor instrumente avansate de lucru şi metode experimentale.Obiective sociale:
– Facilitarea interacţiei dintre elevi, profesori şi cercetători. Proiectul implică elevii şi studenţii în activităţi de cercetare şi cere oamenilor de ştiinţă să se implice în diseminare şi activităţi didactice, împărtăşind astfel cunoştinţele în afară laboratoarelor şi institutelor în care activează;
– Creşterea conştientizării necesităţii geostiintelor că discipline pre-universitare, creînd potenţialul promovării acestora că opţiune pentru o viitoare carieră;
– Impact în acţiunea de prevenire a riscului seismic printr-o acţiune de informare, popularizare şi conştientizare prin intermediul elevilor şi profesorilor, a familiilor acestora şi în final a publicului larg.
Potrivit Centrului Seismologic Euro-Mediteranean cutremurul, la care facer referire Florin Şerbu, a avut magnitudinea ML 4.1 şi s-a produs la 121 kilometri adâncime, la 161 km N de Bucureşti, 38 km V de Focşani şi trei km sud de Nistoreşti.
Trebuie spus că din 25 noiembrie 2015, Liceul din Eforie Sud este una din şcolile din România membră a reţelei educaţionale seismice din România Roeduseis şi în baza acestui proiect în subsolul şcolii (ultima sală de la bibliotecă), a fost instalat un seismometru care monitorizează continuu activitatea seismică şi transmite live date în reţeaua naţională.
În baza acestui proiect educaţional la toate formele de învăţământ, primar, gimnazial şi liceal, vor fi integrate elemente curriculare legate de sesimologie, iar în anul şcolar 2016-2017 se va derula un opţional de seismologie.
Proiectul Roeduseis îşi propune obiective educaţionale cum ar fi:
– Experimentarea unor noi metode de planificare şi implementare a unor activităţi didactice;
– Instruirea elevilor şi profesorilor în analiză şi interpretarea datelor seismologice;
– Instalarea în şcoli a unor seismometre şi utilizarea acestora şi a datelor înregistrate în scop didactic şi educativ;
– Dezvoltarea unor module în cadrul curriculum-ului şcolar şi propunerea pentru implementarea acestora în programa şcolară obligatorie;
– O mai bună pregătire practică a studenţilor şi masteranzilor în ceea ce priveşte importantă seismelor pentru studiile de mediu.
Obiective ştiinţifice:
– Crearea unei baze de date cu înregistrări seismice de la aparatură instalată în şcoli, ce urmează a fi integrată în arhivă seismică naţională şi internaţională;
– Utilizarea datelor obţinute în scopul dezvoltării metodologiilor de management integrat al riscului;
– Introducerea în şcoli a utilizării unor instrumente avansate de lucru şi metode experimentale.Obiective sociale:
– Facilitarea interacţiei dintre elevi, profesori şi cercetători. Proiectul implică elevii şi studenţii în activităţi de cercetare şi cere oamenilor de ştiinţă să se implice în diseminare şi activităţi didactice, împărtăşind astfel cunoştinţele în afară laboratoarelor şi institutelor în care activează;
– Creşterea conştientizării necesităţii geostiintelor că discipline pre-universitare, creînd potenţialul promovării acestora că opţiune pentru o viitoare carieră;
– Impact în acţiunea de prevenire a riscului seismic printr-o acţiune de informare, popularizare şi conştientizare prin intermediul elevilor şi profesorilor, a familiilor acestora şi în final a publicului larg.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii