Mai multe hipermarketuri din Constanța verificate de comisarii CJPC. Au fost aplicate sancțiuni pentru practică comercială incorectă
Mai multe hipermarketuri din Constanța verificate de comisarii CJPC. Au fost aplicate sancțiuni pentru practică
07 Nov, 2017 11:34
ZIUA de Constanta
3640
Marime text
Comisarii CJPC Constanța au efectuat în ultima lună mai multe controale la hipermarketurile din Constanța și au aplicat mai multe amenzi, majoritatea pentru practică comercială incorectă.
Astfel, la SC SELGROS CASH & CARRY - s-au constatat la comercalizare legume și fructe 55. 04 kg în valoare de 241,5 lei deshidratate cu exemplare cu atac de boli criptogamice. Sanctiunea fiind avertisment
-Glade odorizant și Ambi Pur Ocean oferite în promoție la care prețul din promoție era mai mare decât al martorului.
Pentru practică comercială incorectă societatea a fost snacționată cu 7000 lei și a fost dispusă încetarea practicii comerciale incorecte.
- Carne și preparate din carne 8 kg în valoare de 220 lei ce prezentat etichete incomplete fără sintagmă <> și fără proporția din sortimente de carne utilizată la prepararea cărnii tocate , micilor și hamburgerilor.
S-a aplicat sancțiunea de 3000 lei
- Preparatele din carne mai prezentau glazură de gheață și mușchiul de vită congelat exemplare devidate. S-a aplicat sancțiunea avertisment
La REWE România -mag. Penny Market Năvodari echipa de control a găsit frișcă Kaffesahne Campus care prezintă denumirea de frișcă 12% iar pe ambalaj nu sunt metionate ingredientele iar smântâna de 12 % nu este prevăzut în niciun regulamant.
A fost aplicată o sancțiune de 7000 lei. Măsuri dispuse: încetare practică comercială incorectă.
-Mușchi file de porc Aldis 3,6 kg în valoare de 123,21 lei ce prezentau condens în interiorul ambalajului.
S-a aplicat sancțiunea-avertisment și s-au returnat la furnizor.
La SC KAUFLAND SRL au fost constatate următoarele abateri:
-practică comercială incorectă privind comercializarea de clementine eco. -țara de proveniența Italia și categoria de calitate 1, în condițiile în care pe etichetă de produs și pe documente de proveniența era menționată calitatea a II-a,
-struguri albi fără sâmburi țara de proveniența Grecia și categ de calitatea 1 și pe etichetă era menționată calitatea a II a
-struguri roze eco Allison-țara de proveniența-Italia și categoria de calitate-calitatea I în condițiile în care pe etichetă de produs și pe documentele de proveniența era menționată categoria a II-a
-la raionul lactate există la comericializare produsul HULALA 1000 ml. (30 buc. și produs HULALA 200 ml.
-70 buc. produse care aveau înscrise pe ambalaj mențiunea NUMARU' 1 ÎN ROMÂNIA.
A fost aplicată 1 amendă în valoare de 7000 lei Măsuri dispuse: încetare practică comercială incorectă.
La SC ROMANIA HYPERMARCHE SRL au fost constatate următoarele abateri:
-23 sticle ulei de măsline Extravirgin recipient 1 litru în valoare de 471,5 lei avea menționat data durabilității minimale pe partea superioară sticlei de culoare verde închis iar caracterele erau de culoare neagră, greu de identificat de către consumator.
De asemenea se comercializau:
-pepeni galbeni cu țara de origine România și de fapt era Albania;
-vinete cu neconformități ce prezentau zone înmuiate iar pe etichetă era rnentionată clasa de calitate ..I-a".
-„Prigat cu pulpă portocale"-36 recipiente a 1,75 litri în valoare de 162 lei, care avea menționată pe partea inferioară a recipientului fiind greu lizibilă cu caractere de culoare
albă cu stanțare pe corpul buteliei, informații cu data expirării greu accesibilă pentru
consumator.
-Se constatată practică comericiala incorectă. fiind informații false.
Au fost aplicate 3 amenzi în valoare de 15000 lel.
Măsuri dispuse: încetare practică comercială incorectă.
-HULALA UHT-„nr.1 în ROMÂNIA" produsul este inclus în categoria frișcă, dar nu este frișcă, ci un produs pe bază de grăsimi vegetale.
-apa micelara Nivea produs ce avea menționat nr.1 în ROMÂNIA, în urma studiului privind vânzările din 2015 dar pe ambalaj era trecut 2014
-salam Maestro de vară 2+1 gratis . dar nu s-a găsit produsul singular la vânzare
-Monte d'oro 500 ml. produs pe bază de grăsimi vegetale fiind etichetat la raft ..frișcă
vegetală"-produsul neavând în compoziția lui smântâna.
Aceeași etichetă era prezentată și la produsul HULALA GRAN CUICINA (smântâna de
gătit) produsul fiind un sos pentru gatit care nu are în componență smântâna.
Au fost aplicate 3 amenzi în valoare de 19000 și un avertisment
Măsuri dispuse: încetare practică comercială incorectă.
La SC Selgros Cash & Carry- s-au constatat la comercializare produse ce prezintă informația că sunt «nr.1« Apa micelara Garnier-nr. 1 în lume și apa micelara delicată Nivea-marca nr. 1 de curățare a tenului în Romania, informații false în raport cu principalele caracteristici ale produsului.
Totodată, se comercializau produse și anume:
-pachet promoțional Viledo Active Wave-bureți de vase teflon aflat în promoție 3+1 gratis, fără a se prezenta la raft produsul singular;
-Produsul Alwas Ultra Normal și Alwas Ultra Nighs cu promoție 50% reducere din al
patrulea pachet. Din calculul matematic rezultă că prețul promoțional trebuia să fie de 12,92 lei nu de 20,37 lei cât era afișat pe raft.
-La raionul << Delicatese>> există la comercializare produsul HULALA 68 buc. de 0,2
(litri), 0,5 litri și 1 litru în valoare de 544,55 lei pe ambalajul căruia producătorul face
precizarea că este nr. 1 în ROMÂNIA.
S-au aplicat amenzi în valoare de 14000 lei un avertisment și s-a dispus încetarea practicilor incorecte.
Sursa foto: CJPC Constanța
Astfel, la SC SELGROS CASH & CARRY - s-au constatat la comercalizare legume și fructe 55. 04 kg în valoare de 241,5 lei deshidratate cu exemplare cu atac de boli criptogamice. Sanctiunea fiind avertisment
-Glade odorizant și Ambi Pur Ocean oferite în promoție la care prețul din promoție era mai mare decât al martorului.
Pentru practică comercială incorectă societatea a fost snacționată cu 7000 lei și a fost dispusă încetarea practicii comerciale incorecte.
- Carne și preparate din carne 8 kg în valoare de 220 lei ce prezentat etichete incomplete fără sintagmă <> și fără proporția din sortimente de carne utilizată la prepararea cărnii tocate , micilor și hamburgerilor.
S-a aplicat sancțiunea de 3000 lei
- Preparatele din carne mai prezentau glazură de gheață și mușchiul de vită congelat exemplare devidate. S-a aplicat sancțiunea avertisment
La REWE România -mag. Penny Market Năvodari echipa de control a găsit frișcă Kaffesahne Campus care prezintă denumirea de frișcă 12% iar pe ambalaj nu sunt metionate ingredientele iar smântâna de 12 % nu este prevăzut în niciun regulamant.
A fost aplicată o sancțiune de 7000 lei. Măsuri dispuse: încetare practică comercială incorectă.
-Mușchi file de porc Aldis 3,6 kg în valoare de 123,21 lei ce prezentau condens în interiorul ambalajului.
S-a aplicat sancțiunea-avertisment și s-au returnat la furnizor.
La SC KAUFLAND SRL au fost constatate următoarele abateri:
-practică comercială incorectă privind comercializarea de clementine eco. -țara de proveniența Italia și categoria de calitate 1, în condițiile în care pe etichetă de produs și pe documente de proveniența era menționată calitatea a II-a,
-struguri albi fără sâmburi țara de proveniența Grecia și categ de calitatea 1 și pe etichetă era menționată calitatea a II a
-struguri roze eco Allison-țara de proveniența-Italia și categoria de calitate-calitatea I în condițiile în care pe etichetă de produs și pe documentele de proveniența era menționată categoria a II-a
-la raionul lactate există la comericializare produsul HULALA 1000 ml. (30 buc. și produs HULALA 200 ml.
-70 buc. produse care aveau înscrise pe ambalaj mențiunea NUMARU' 1 ÎN ROMÂNIA.
A fost aplicată 1 amendă în valoare de 7000 lei Măsuri dispuse: încetare practică comercială incorectă.
La SC ROMANIA HYPERMARCHE SRL au fost constatate următoarele abateri:
-23 sticle ulei de măsline Extravirgin recipient 1 litru în valoare de 471,5 lei avea menționat data durabilității minimale pe partea superioară sticlei de culoare verde închis iar caracterele erau de culoare neagră, greu de identificat de către consumator.
De asemenea se comercializau:
-pepeni galbeni cu țara de origine România și de fapt era Albania;
-vinete cu neconformități ce prezentau zone înmuiate iar pe etichetă era rnentionată clasa de calitate ..I-a".
-„Prigat cu pulpă portocale"-36 recipiente a 1,75 litri în valoare de 162 lei, care avea menționată pe partea inferioară a recipientului fiind greu lizibilă cu caractere de culoare
albă cu stanțare pe corpul buteliei, informații cu data expirării greu accesibilă pentru
consumator.
-Se constatată practică comericiala incorectă. fiind informații false.
Au fost aplicate 3 amenzi în valoare de 15000 lel.
Măsuri dispuse: încetare practică comercială incorectă.
-HULALA UHT-„nr.1 în ROMÂNIA" produsul este inclus în categoria frișcă, dar nu este frișcă, ci un produs pe bază de grăsimi vegetale.
-apa micelara Nivea produs ce avea menționat nr.1 în ROMÂNIA, în urma studiului privind vânzările din 2015 dar pe ambalaj era trecut 2014
-salam Maestro de vară 2+1 gratis . dar nu s-a găsit produsul singular la vânzare
-Monte d'oro 500 ml. produs pe bază de grăsimi vegetale fiind etichetat la raft ..frișcă
vegetală"-produsul neavând în compoziția lui smântâna.
Aceeași etichetă era prezentată și la produsul HULALA GRAN CUICINA (smântâna de
gătit) produsul fiind un sos pentru gatit care nu are în componență smântâna.
Au fost aplicate 3 amenzi în valoare de 19000 și un avertisment
Măsuri dispuse: încetare practică comercială incorectă.
La SC Selgros Cash & Carry- s-au constatat la comercializare produse ce prezintă informația că sunt «nr.1« Apa micelara Garnier-nr. 1 în lume și apa micelara delicată Nivea-marca nr. 1 de curățare a tenului în Romania, informații false în raport cu principalele caracteristici ale produsului.
Totodată, se comercializau produse și anume:
-pachet promoțional Viledo Active Wave-bureți de vase teflon aflat în promoție 3+1 gratis, fără a se prezenta la raft produsul singular;
-Produsul Alwas Ultra Normal și Alwas Ultra Nighs cu promoție 50% reducere din al
patrulea pachet. Din calculul matematic rezultă că prețul promoțional trebuia să fie de 12,92 lei nu de 20,37 lei cât era afișat pe raft.
-La raionul << Delicatese>> există la comercializare produsul HULALA 68 buc. de 0,2
(litri), 0,5 litri și 1 litru în valoare de 544,55 lei pe ambalajul căruia producătorul face
precizarea că este nr. 1 în ROMÂNIA.
S-au aplicat amenzi în valoare de 14000 lei un avertisment și s-a dispus încetarea practicilor incorecte.
Sursa foto: CJPC Constanța
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii