Mănânci de post şi consumi pate vegetal, dar ştii ce conţine? (document)
Mănânci de post şi consumi pate vegetal, dar ştii ce conţine? (document)
12 Apr, 2016 07:56
ZIUA de Constanta
3215
Marime text
Potrivit specialiștilor, multe dintre sortimentele de pate vegetal conțin aditivi alimentari dar şi sare în cantităţi foarte mari.
În perioada 17 – 24 Martie 2016, InfoCons - Asociaţie Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România a realizat un studiu pe baza informaţiilor ce se regăsesc pe etichetele produselor tip pate / pastă / crema vegetală existente pe piaţă românească.
În cadrul studiului a fost analizată informaţia de pe etichetele a 20 de produse provenind de la 10 producători / furnizori / distribuitori: Caroli Foods Group SRL, Angst RO SRL, SC Auchan România SA, Cristim 2 Prodcon SRL, Glina SA, Hame România SRL, Orkla Foods România SA, SA Carrefour România SA, SC Scandia Food SRL, SC Vascar SA.
Produsele care fac obiectul prezentului studiu se găsesc că formă de prezentare în conservă sau membrană artificială, iar gramajul acestora variază între 30 şi 200 de grame.
Informaţiile nutriţionale sunt inscripţionate pe etichetele a 90% din produsele studiate, acestea prezentând o variaţie a valoarii energetice cuprinsă între 167.3 kcal/100 grame de produs până la 286kcal/100 grame şi un conţinut de grăsimi cuprins între 13.8 g/100 grame de produs şi 28.1 g/100 grame de produs.
Pe etichetele a 75% dintre produse este menţionat conţinutul de zaharuri, iar acesta variază între 0.1 g/100 grame de produs până la 1.98 g/100 grame de produs.
Contintul de sare este menţionat pe etichetele a 80% din produsele care fac prezentul studiu, iar această variază între 0.51 g /100 grame de produs până la 1.89 g /100 grame de produs.
Numărul de E-uri (Aditivi alimentari) conţinute în produsele ce au făcut obiectul studiului variază între 4 şi 15 E-uri, după cum urmează:
5% din produsele analizate au în conţinut 4 E-uri;
10% din produsele analizate au în conţinut 6 E-uri;
15% din produsele analizate au în conţinut 7 E-uri;
5% din produsele analizate au în conţinut 8 E-uri;
10% din produsele analizate au în conţinut 9 E-uri;
10% din produsele analizate au în conţinut 11 E-uri;
5% din produsele analizate au în conţinut 12 E-uri;
5% din produsele analizate au în conţinut 13 E-uri;
30% din produsele analizate au în conţinut 14 E-uri;
5% din produsele analizate au în conţinut 15 E-uri.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor şi serviciilor comercializate pe piaţă românească, derulat de InfoCons în cadrul consorţiului ICRT - Internaţional Consumer Research & Testing pentru produse şi servicii la standarde europene, pentru că alegerea cetăţeanului consumator să fie făcută în cunoştinţă de cauza.
Pentru a vizualiza rezultatele complete ale studiului, accesaţi secţiunea „Documente”.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii