Marian Sărăcilă va fi judecat pentru tentativă de omor. Vezi cum a izbucnit conflictul între fostul viceprimar şi motociclişti
Marian Sărăcilă va fi judecat pentru tentativă de omor. Vezi cum a izbucnit conflictul între fostul viceprimar
06 Nov, 2012 19:15
ZIUA de Constanta
2808
Marime text
Fostul viceprimar al localităţii Tuzla, Marian Sărăcilă, alături de fiul său Dorin, Bogdan Slovinschi, Gheorghe Peneoaşu asu fost trimişi în judecată sub acuzaţia de tentativă de omor şi ultraj contra bunelor moravuri şi tulburarea liniştii publice.
Conform rechizitoriului întocmit de procurorul Teodor Niţă de la parchetul de pe lângă tribunalul Constanţa, la data de 30 septembrie 2012, mai mulţi motociclişti Mihai Arginteanu, Costin Grama, Francesco – Lovin Iordache, Cristiana Mery şi Ionuţ Claudiu Mareş se deplasau cu motocicletele personale pe raza comunei Tuzla, dinspre Constanţa spre Mangalia.
Ajunşi în zona Şcolii din comuna Tuzla, Grama Costin şi Aldeş Cristiana Mery au fost surprinşi în trafic de un autoturism de teren marca KIA SORENTO, cu nr. de în matriculare B 91 SDF, care, circulând cu viteză pe banda doi, dinspre Constanţa spre Mangalia, era să acroşeze motocicleta condusă de Grama, motociclistul evitând în ultimul moment coliziunea cu autoturismul de teren.
Autoturismul KIA şi-a continuat deplasarea în viteză, încălcând marcajul longitudinal dublu continuu şi pătrunzând pe contrasens de mai multe ori, iar când a ajuns în dreptul lui Iordache Francesco Lovin şi l-a şicanat în trafic, prin manevre stânga-dreapta, după care şi-a continuat în viteză deplasarea.
Francesco rula la un moment dat pe o roatã cu motocicleta, aceasta fiind o manevrã mai delicatã, care, deşi nu este interzisã de lege, presupune o atenţie deosebitã a executantului, timp în care acesta este evident într-un pericol major , astfel cã orice tulburare exterioarã îl poate doborî imediat pe motociclistul temerar la sol.
Trebuie menţionat cã aceastã manevrã presupune o supra-turare, extrem de rapidã a motorului, care astfel accelereazã brusc şi se realizeazã ridicarea roţii din faţã, situaţie în care motociclistul mai deţine doar un control destul de precar al motorului sãu.
Deranjat pesemne de manevra care este destul de zgomotoasã dealtfel, inculpatul Marian Sărăcilă s-a poziţionat cu maşina în laterala motociclistului, foarte aproape, acesta fiind astfel pus pe punctul de a se dezechilibra şi a cãdea la sol, iar la viteza pe care o avea şi în postura descrisã , consecinţele puteau fi dramatice.
Iordache bănuind că conducătorul autoturismul KIA ar fi fost băut, după cum se manifesta, pentru a evita o altă incidenţă în trafic, a încercat să încetinească autoturismul KIA, plasându-se în faţa acestuia şi frânând, aceste episoade derulându-se pe raza comunei Tuzla, pe DN 39.
Apoi, observând cã este urmãrit la modul agresiv de maşina condusã de Sărăcilă, care-l presa din spate in intenţia cel mai probabilã de a-l dezechilibra şi/sau doborî la sol, motociclistul a accelerat spre zona staţiei Peco Perla Paradisului, situată la ieşirea din comuna Tuzla, fiind urmat de jeep-ul care ameninţa permanent sã-l doboare - din spate.
Diferenţa de masã dintre un jeep de cca 2,5 tone şi o motocicletã de cca 250 kg exclude orice dubiu asupra reprezentãrii avute de şoferul acestuia în referire la consecinţele care puteau avea loc în caz de impact la viteze care depãşeau cu mult 100 km/h.
Ulterior ajungerii în zona refugiului de lângã staţia PECO, întrucât şoferul autoturismului KIA a forţat deplasarea, ceea ce însemna cu atât mai mult iminenţa unui impact din spate, motociclistul a fost nevoit să vireze brusc dreapta pe banda întâi şi să se oprească la intersecţia dintre DN 39 şi drumul Aerodromul Tuzla.
Autoturismul KIA s-a deplasat în urmărirea motocilistului şi a oprit în spatele acestuia, forţându-l să oprească, dar motociclistul, din cauza frânării bruşte pe un carosabil acoperit cu criblură, a derapat şi a căzut în şanţul de pe marginea drumului.
În continuare, numitul Sărăcilă a coborât din autoturismul KIA, s-a deplasat spre motociclistul care, dezechilibrat fiind, încerca să se ridice din şanţ, apoi i-a adresat injurii şi l-a îmbrâncit, dupã care, între cei doi a intervenit o altercaţie, în care s-au lovit reciproc.
Manevrele fostului viceprimar au fost de naturã sã punã în pericol viaţa motociclistului, dat fiind raţiunea stãrii de fapt aşa cum a fost descrisã.
Un şofer, mai ales unul care are şi o vârstã maturã, beneficiind cel puţin teoretic de experienţa vieţii sub toate aspectele sale, prevede fãrã dubiu rezultatul potenţial letal al faptelor sale asupra subiectului agresiunii şi chiar dacã în cazul concret nu se poate spune cã l-a urmãrit, prin repetitvitatea agresiunilor asupra motociclistului, folosind ca obiect vulnerant maşina, a acceptat posibilitatea producerii sale.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii