Ce spun reprezentanţii ITF în România Marinar român, dispărut de pe un vas maltez în Marea Galbenă
Ce spun reprezentanţii ITF în România: Marinar român, dispărut de pe un vas maltez în Marea Galbenă
26 Aug, 2015 13:56
ZIUA de Constanta
2380
Marime text
Familia unui navigator român, ofiţer mecanic pe un vas maltez, a sesizat autorităţile româneşti după dispariţia acestuia de la bordul navei, în 5 august, în largul Mării Galbene, şi le acuză că nu au iniţiat nicio anchetă pentru elucidarea cazului.
Acesteia spun că Petrică Mandeş, ofiţer 1 mecanic pe vasul comercial Huahine, aflat sub pavilion maltez, a dispărut fără urmă de la bord în noaptea de 5 august 2015, în timp ce nava se afla la 180 de mile est de coasta Chinei.
Bărbatul de 57 de ani are o experienţă pe mare de 30 de ani. El a semnat, în luna iulie, primul său contract de angajare cu societatea Cardiff Crewing România, operatorul navei Huahine, pe postul de ofiţer 1 mecanic, iar în 15 iulie a plecat spre Australia pentru a se îmbarca pe nava acostată în portul Hedland. În 20 iulie, vasul a părăsit portul, având ca destinaţie portul chinez Caofeidian, unde era aşteptat să ajungă în 9 august.
În 5 august, dată la care nava se afla în largul Mării Galbene, familia lui Petrică Mandeş a primit un telefon prin care era anunţată că acesta dispăruse de aproximativ 10 ore de la bordul navei şi că nu se ştie nimic despre el.
Familia marinarului reclamă faptul că, deşi, conform procedurilor, vasul Huahine ar fi trebuit arestat pentru efectuarea unei investigaţii, acesta a părăsit nestingherit portul Caofeidian, primul unde a acostat după dispariţia marinarului român.
Adrian Mihălcioiu, reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) în România şi lider al Sindicatului Liber al Navigatorilor spune că a primit înştiinţarea internaţională despre dispariţia marinarului român şi a confirmat că în zonă au fost făcute căutări pentru găsirea acestuia.
"Au fost organizate în zonă căutări specifice, nava s-a întors şi a efectuat căutare aşa cum este prevăzut în legislaţia internaţională, au comunicat dispariţia în sistemul internaţional şi s-a activat cel mai apropiat punct de căutare şi salvare. Mai multe nu s-au putut face, în special pentru că se aflau şi într-o zonă destul de prost dezvoltată în astfel de centre de intervenţie rapidă şi de operaţiuni de căutare şi salvare. În zona respectivă, şi când ştii unde să cauţi este greu să găseşti o persoană dispărută", a spus Mihălcioiu. El a precizat că ITF nu poate face prea multe în acest caz, China nefăcând parte din federaţia transportatorilor, şi nici ca lider al SLN nu poate interveni, pentru că barbatul dispărut nu era membru al sindicatului.
Sursa foto: ziuanews.ro
Acesteia spun că Petrică Mandeş, ofiţer 1 mecanic pe vasul comercial Huahine, aflat sub pavilion maltez, a dispărut fără urmă de la bord în noaptea de 5 august 2015, în timp ce nava se afla la 180 de mile est de coasta Chinei.
Bărbatul de 57 de ani are o experienţă pe mare de 30 de ani. El a semnat, în luna iulie, primul său contract de angajare cu societatea Cardiff Crewing România, operatorul navei Huahine, pe postul de ofiţer 1 mecanic, iar în 15 iulie a plecat spre Australia pentru a se îmbarca pe nava acostată în portul Hedland. În 20 iulie, vasul a părăsit portul, având ca destinaţie portul chinez Caofeidian, unde era aşteptat să ajungă în 9 august.
În 5 august, dată la care nava se afla în largul Mării Galbene, familia lui Petrică Mandeş a primit un telefon prin care era anunţată că acesta dispăruse de aproximativ 10 ore de la bordul navei şi că nu se ştie nimic despre el.
Familia marinarului reclamă faptul că, deşi, conform procedurilor, vasul Huahine ar fi trebuit arestat pentru efectuarea unei investigaţii, acesta a părăsit nestingherit portul Caofeidian, primul unde a acostat după dispariţia marinarului român.
Adrian Mihălcioiu, reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) în România şi lider al Sindicatului Liber al Navigatorilor spune că a primit înştiinţarea internaţională despre dispariţia marinarului român şi a confirmat că în zonă au fost făcute căutări pentru găsirea acestuia.
"Au fost organizate în zonă căutări specifice, nava s-a întors şi a efectuat căutare aşa cum este prevăzut în legislaţia internaţională, au comunicat dispariţia în sistemul internaţional şi s-a activat cel mai apropiat punct de căutare şi salvare. Mai multe nu s-au putut face, în special pentru că se aflau şi într-o zonă destul de prost dezvoltată în astfel de centre de intervenţie rapidă şi de operaţiuni de căutare şi salvare. În zona respectivă, şi când ştii unde să cauţi este greu să găseşti o persoană dispărută", a spus Mihălcioiu. El a precizat că ITF nu poate face prea multe în acest caz, China nefăcând parte din federaţia transportatorilor, şi nici ca lider al SLN nu poate interveni, pentru că barbatul dispărut nu era membru al sindicatului.
Sursa foto: ziuanews.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii