Master Plan-ul prevede proiecte de peste 600 de milioane de euro pentru Portul Constanţa
Master Plan-ul prevede proiecte de peste 600 de milioane de euro pentru Portul Constanţa
09 Jan, 2015 18:53
ZIUA de Constanta
2675
Marime text
Prima vesriune a Mater Plan-ului prevede, pentru Portul Constanţa, pe termen scurt - îmbunătăţirea infrastructurii existente, pe termen lung - construirea de noi terminale.
Astfel, conform Bursa.ro, prima versiune a Master Plan-ului pentru dezvoltarea Portului Constanţa a fost transmisă, la finele lunii decembrie, către Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa (APMC). În prezent, APMC organizează dezbaterea publică necesară eliberării avizului de mediu. Valoarea totală a proiectelor propuse pe termen scurt şi lung este de circa 600 milioane de euro.
Potrivit documentului postat pe site-ul Agenţiei, principalele obiective propuse pentru realizare pe termen scurt (până în 2020) sunt dragaj capital în bazinele şi canalele portuare, o dană specializată într-o zonă cu adâncimi mari, terminal RoRo şi pentru autoturisme în Portul Constanţa Sud, un management nou al traficului, transformarea danelor RoRo 3 şi RoRo 4 într-un nou terminal pentru pasageri, dar şi dublarea liniei ferate Agigea Ecluză - Constanţa Ferry Boat.
Documentul publicat de APMC nu conţine şi sursele de finanţare, Administraţia Porturilor Maritime Constanţa urmând să stabilească ce proiecte sunt potrivite pentru atragerea fondurilor europene, ce fonduri proprii are la dispoziţie şi ce parteneri privaţi poate să atragă, mai informează Bursa.ro.
Astfel, conform Bursa.ro, prima versiune a Master Plan-ului pentru dezvoltarea Portului Constanţa a fost transmisă, la finele lunii decembrie, către Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa (APMC). În prezent, APMC organizează dezbaterea publică necesară eliberării avizului de mediu. Valoarea totală a proiectelor propuse pe termen scurt şi lung este de circa 600 milioane de euro.
Potrivit documentului postat pe site-ul Agenţiei, principalele obiective propuse pentru realizare pe termen scurt (până în 2020) sunt dragaj capital în bazinele şi canalele portuare, o dană specializată într-o zonă cu adâncimi mari, terminal RoRo şi pentru autoturisme în Portul Constanţa Sud, un management nou al traficului, transformarea danelor RoRo 3 şi RoRo 4 într-un nou terminal pentru pasageri, dar şi dublarea liniei ferate Agigea Ecluză - Constanţa Ferry Boat.
Documentul publicat de APMC nu conţine şi sursele de finanţare, Administraţia Porturilor Maritime Constanţa urmând să stabilească ce proiecte sunt potrivite pentru atragerea fondurilor europene, ce fonduri proprii are la dispoziţie şi ce parteneri privaţi poate să atragă, mai informează Bursa.ro.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii