MDRT a lansat Calendarul evenimentelor tradiţionale din România
MDRT a lansat Calendarul evenimentelor tradiţionale din RomâniaMinistrul dezvoltării regionale şi turismului, Cristian Petrescu, secretarul-general al Asociaţiei Naţionale de Turism Rural, Ecologic şi Cultural din România (ANTREC), Florentina Dospinescu, şi vicepreşedintele Asociaţiei „Cele mai frumoase sate din România", Gheorghe Socaciu, au semnat astăzi, 5 mai, la Bucureşti, un protocol de colaborare pentru promovarea ţării noastre ca destinaţie turistică şi au lansat Calendarul evenimentelor tradiţionale din România.
Protocolul prevede posibilitatea promovării brandului turistic naţional al României în cadrul evenimentelor pe care cele două asociaţii le vor organiza în cursul acestui an, dar şi posibilitatea ca MDRT să se implice în organizarea unora dintre acestea. MDRT va putea participa la festivalurile, târgurile şi celelalte activităţi cu standuri de promovare şi le va putea distribui participanţilor materiale de promovare şi promoţionale (broşuri, şepci, insigne, tricouri etc. cu însemnele brandului turistic naţional). De asemenea, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului doreşte să se implice în organizarea în toamnă, în România, a Congresului Eurogites pentru Turism Rural, eveniment al Federaţiei Europene de Turism Rural „Eurogites", a cărei membru este şi ANTREC România.
Calendarul evenimentelor tradiţionale din România pe care cele două asociaţii le vor organiza până la sfârşitul anului numără, în prezent, 45 de festivaluri, târguri, nedei şi alte activităţi (vezi Anexă).
Ministrul Cristian Petrescu spune că acest protocol de colaborare urmăreşte creşterea notorietăţii în rândul turiştilor străini şi români a destinaţiilor turistice de tip rural şi natură. „Protocolul semnat astăzi cu partenerii noştri din industria turismului este un foarte bun punct de plecare pentru o promovare şi mai eficientă a destinaţiilor româneşti. Avem acum un calendar al evenimentelor tradiţionale din România, care le va permite, pe de o parte, oamenilor din industria turismului rural să-şi organizeze eficient şi coerent strategiile de promovare şi, pe de altă parte, le va permite turiştilor să-şi programeze concediile şi excursiile în funcţie de festivalurile la care doresc să participe. Strategia brandului turistic naţional a României prevede foarte clar printre cele şase produse turistice unde ţara noastră este competitivă în plan internaţional şi turismul rural şi cel în natură. Prin urmare, avem posibilitatea de a folosi fonduri europene pentru promovarea destinaţiilor unde se pot practica aceste forme de turism, iar ANTREC şi Asociaţia «Cele mai frumoase sate din România», care reprezintă industria şi patronatele din zona turismului rural şi ecologic, au nevoie de sprijinul nostru întocmai cum noi avem nevoie de sprijinul lor. Împreună putem face ca satul românesc autentic şi tradiţiile noastre populare să aibă tot mai mare căutare în rândul turiştilor străini şi români", a declarat ministrul Cristian Petrescu.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp