Ministerul Educaţiei chemat în Instanţă de un elev
Ministerul Educaţiei chemat în Instanţă de un elev
17 Jul, 2016 17:23
ZIUA de Constanta
2251
Marime text
Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice ar putea fi chemat în Instanţă de preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor din România, Horia Oniţa. Tânărul vrea să dea în judecată ministerul pentru că pragul de 0,5 puncte pentru modificara notei de la Bacalaureat, după contestaţii, este unul discriminatoriu, în opinia sa.
Horia Oniţa, absolvent al Colegiului Naţional "Emanuil Gojdu" din Oradea, a susţinut anul acesta examenul de Bacalaureat. După afişarea rezultatelor, adolescentul a depus contestaţie la Limba Română, unde fusese notat cu 9,25, însă, deşi nota modificată a crescut la 9,60, cea finală a rămas aceeaşi. Asta pentru că art. 73 din Metodologia de Bacalaureat precizează că o notă nu poate fi modificată în urma contestaţiei decât dacă între prima notă şi a doua există o diferenţă de cel puţin 0,5 puncte.
"În acest sens, mă consider vătămat în drepturi şi voi chema în judecată Ministerul Educației Naționale şi Cercetării Ştiințifice pentru că au refuzat să îmi admită contestația, în mod vădit discriminatoriu prin stabilirea unui prag nejustificat de 0.5 pentru modificarea notei. Îi invit pe toți cei care vor să se alăture acestui demers să îmi spună, am auzit că sunt deja. Mai mult, voi depune plângere prealabilă în contecios administrativ prin care voi solicita anularea art. 73 din Metodologia de Bacalaureat. Am speranța că Ministerul Educației îmi va accepta plângerea prealabilă şi va anula dispozițiile art. 73 din OMECTS 4799/2010, fără a fi nevoie să atac şi aici în contencios, la Curtea de Apel Bucureşti", a explicat tânărul într-o postare pe o reţea de socializare.
"1). Ministerul Educației nu a lansat în dezbatere publică Metodologia de Bacalaureat în 2015, când a reactualizat-o pe cea din 2010. Un document de asemenea importanță trebuie lansat în dezbatere publică. Sunt sigur că ar fi venit mii de solicitări de a se anula respectivul articol. 2). Se creează o discriminare evidentă între cei peste 9.50 şi ceilalți. Dacă eu am 9.25 şi contestația îmi dă 9.6, rămân cu 9.25. Dacă am 9.5 şi constestația îmi dă 9.6, rămân cu 9.6. Total inoportun şi precum am spus mai sus, mă simt vătămat în drepturi. La acelaşi raționament trebuie să se aplice aceeaşi soluție. De ce eu pot avea doar peste +0.5 şi alții şi +0.05? 3). Pragul de 0.5 puncte e arbitrar stabilit. De ce 0.5 şi nu 0.1? Sau 0.2? Oare nu contează fiecare sutime? Eu nu am nevoie de media de Bacalaureat la admiterea la Facultate, dar poate alții au nevoie. Şi nu intră unde vor pentru că primii corectori au dat neatenți o notă, şi după comisia de contestații le dă doar +0.4. De ce să nu le fie acceptată fiecare sutime, când este munca lor şi poate conta?", şi-a continuat tânărul mesajul.
Horia Oniţa, absolvent al Colegiului Naţional "Emanuil Gojdu" din Oradea, a susţinut anul acesta examenul de Bacalaureat. După afişarea rezultatelor, adolescentul a depus contestaţie la Limba Română, unde fusese notat cu 9,25, însă, deşi nota modificată a crescut la 9,60, cea finală a rămas aceeaşi. Asta pentru că art. 73 din Metodologia de Bacalaureat precizează că o notă nu poate fi modificată în urma contestaţiei decât dacă între prima notă şi a doua există o diferenţă de cel puţin 0,5 puncte.
"În acest sens, mă consider vătămat în drepturi şi voi chema în judecată Ministerul Educației Naționale şi Cercetării Ştiințifice pentru că au refuzat să îmi admită contestația, în mod vădit discriminatoriu prin stabilirea unui prag nejustificat de 0.5 pentru modificarea notei. Îi invit pe toți cei care vor să se alăture acestui demers să îmi spună, am auzit că sunt deja. Mai mult, voi depune plângere prealabilă în contecios administrativ prin care voi solicita anularea art. 73 din Metodologia de Bacalaureat. Am speranța că Ministerul Educației îmi va accepta plângerea prealabilă şi va anula dispozițiile art. 73 din OMECTS 4799/2010, fără a fi nevoie să atac şi aici în contencios, la Curtea de Apel Bucureşti", a explicat tânărul într-o postare pe o reţea de socializare.
"1). Ministerul Educației nu a lansat în dezbatere publică Metodologia de Bacalaureat în 2015, când a reactualizat-o pe cea din 2010. Un document de asemenea importanță trebuie lansat în dezbatere publică. Sunt sigur că ar fi venit mii de solicitări de a se anula respectivul articol. 2). Se creează o discriminare evidentă între cei peste 9.50 şi ceilalți. Dacă eu am 9.25 şi contestația îmi dă 9.6, rămân cu 9.25. Dacă am 9.5 şi constestația îmi dă 9.6, rămân cu 9.6. Total inoportun şi precum am spus mai sus, mă simt vătămat în drepturi. La acelaşi raționament trebuie să se aplice aceeaşi soluție. De ce eu pot avea doar peste +0.5 şi alții şi +0.05? 3). Pragul de 0.5 puncte e arbitrar stabilit. De ce 0.5 şi nu 0.1? Sau 0.2? Oare nu contează fiecare sutime? Eu nu am nevoie de media de Bacalaureat la admiterea la Facultate, dar poate alții au nevoie. Şi nu intră unde vor pentru că primii corectori au dat neatenți o notă, şi după comisia de contestații le dă doar +0.4. De ce să nu le fie acceptată fiecare sutime, când este munca lor şi poate conta?", şi-a continuat tânărul mesajul.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii