Mișu Negrițoiu Tariful RCA calculat pe 15 septembrie de față cu transportatorii va fi modificat. Probabil va crește
Mișu Negrițoiu: Tariful RCA calculat pe 15 septembrie de față cu transportatorii va fi modificat. Probabil
09 Oct, 2016 09:56
ZIUA de Constanta
2571
Marime text
Președintele Autorității de Supraveghere Financiară, Mișu Negrițoiu, afirmă, într-un interviu pentru Profit.ro, că ținta de tarif RCA calculată inițial de actuari în prezența asociațiilor transportatorilor va fi modificată. Cea mai importantă influență, spune șeful ASF, va veni dinspre reevaluarea cheltuielilor administrative suportate de firmele de asigurare.
Pe 15 septembrie, cu ocazia primei încercări de a stabili un tarif maximal, a fost luat în calcul un nivel al cheltuielilor administrative de doar 25%, întrucât Legea RCA, care tocmai trecuse de Senat, plafona cheltuielile la acest nivel. Ulterior, însă, pe 19 septembrie, a apărut Ordonanța de Urgență privind RCA, care nu a inclus nicio limitare.
În concluzie, spune Negrițoiu, va fi nevoie de o reevaluare a țintei de tarif, deorece cheltuielile administrative ale asigurătorilor merg spre 40%. Deci este de așteptat ca ținta inițială să crească cu aproximativ 15%.
Transportatorii și ASF au ajuns, pe 15 septembrie, la un acord privind stabilirea unei ținte de tarif de 7.500 de lei pentru camioanele de peste 16 tone. Un adaos de 15% la acest tarif ar însemna un nou preț de aproximativ 8.600 de lei. O altă posibilă cauză pentru modificarea tarifelor este și reactualizarea bazei de date a ASF, care, deocamdată, nu conține și informațiile de la Carpatica Asig, societate care avea una dintre cele mai ridicate daunalități din piață. .
Pe de altă parte, arată președintele ASF, tariful maxim va fi rezultatul unui calcul sec, nicidecum al unei negocieri. " Nu este o primă negociată. Am supus spre consultare condițiile și formula de calcul. Ne-am consultat cu toată lumea. Odată stabilită formula, treci la baza de date. Aplici formula pe baza de date și nimeni nu poate să intervină. Este o primă tehnică și independentă, nu este o primă negociată. Tarifele trebuie să corespundă legii și să acopere toate costurile. Toată lumea a fost de acord să acopere toate costurile, inclusiv transportatorii. Chiar ei au fost cei care au spus că trebuie și o marjă de profit, pentru că noi pusesem o marjă 0. Toată lumea a fost de acord cu acoperirea tuturor costurilor suportate de asigurători. Noi avem o bancă de date care nu este o bancă de date negociabilă, pentru că sunt informații istorice. Vin din urmă datele efective. Pe baza acestor date, introducem formula și rezultatul îl dă calculatorul", explică Negrițoiu.
Citește materialul integral pe profit.ro
Pe 15 septembrie, cu ocazia primei încercări de a stabili un tarif maximal, a fost luat în calcul un nivel al cheltuielilor administrative de doar 25%, întrucât Legea RCA, care tocmai trecuse de Senat, plafona cheltuielile la acest nivel. Ulterior, însă, pe 19 septembrie, a apărut Ordonanța de Urgență privind RCA, care nu a inclus nicio limitare.
În concluzie, spune Negrițoiu, va fi nevoie de o reevaluare a țintei de tarif, deorece cheltuielile administrative ale asigurătorilor merg spre 40%. Deci este de așteptat ca ținta inițială să crească cu aproximativ 15%.
Transportatorii și ASF au ajuns, pe 15 septembrie, la un acord privind stabilirea unei ținte de tarif de 7.500 de lei pentru camioanele de peste 16 tone. Un adaos de 15% la acest tarif ar însemna un nou preț de aproximativ 8.600 de lei. O altă posibilă cauză pentru modificarea tarifelor este și reactualizarea bazei de date a ASF, care, deocamdată, nu conține și informațiile de la Carpatica Asig, societate care avea una dintre cele mai ridicate daunalități din piață. .
Pe de altă parte, arată președintele ASF, tariful maxim va fi rezultatul unui calcul sec, nicidecum al unei negocieri. " Nu este o primă negociată. Am supus spre consultare condițiile și formula de calcul. Ne-am consultat cu toată lumea. Odată stabilită formula, treci la baza de date. Aplici formula pe baza de date și nimeni nu poate să intervină. Este o primă tehnică și independentă, nu este o primă negociată. Tarifele trebuie să corespundă legii și să acopere toate costurile. Toată lumea a fost de acord să acopere toate costurile, inclusiv transportatorii. Chiar ei au fost cei care au spus că trebuie și o marjă de profit, pentru că noi pusesem o marjă 0. Toată lumea a fost de acord cu acoperirea tuturor costurilor suportate de asigurători. Noi avem o bancă de date care nu este o bancă de date negociabilă, pentru că sunt informații istorice. Vin din urmă datele efective. Pe baza acestor date, introducem formula și rezultatul îl dă calculatorul", explică Negrițoiu.
Citește materialul integral pe profit.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii