Moment istoric 30 de ani de când s-a hotărât construirea Canalului Poarta Albă-Midia Năvodari
Moment istoric: 30 de ani de când s-a hotărât construirea Canalului Poarta Albă-Midia Năvodari
21 Jul, 2014 06:26
ZIUA de Constanta
6446
Marime text



Canalul Poarta Albă-Midia, Năvodari face legătura acvatoriului portului maritim Midia și al celui al portului Luminița din Lacul Tașaul (Năvodari) cu Canalul Dunăre – Marea Neagră, în zona localității Poarta Albă. El a fost deschis navigației la 26 octombrie 1987.
Are o lungime de 31,2 km și este situat între Portul Midia, km 0 al canalului, și confluența cu Canalul Dunăre-Marea Neagră la km 36 al acestuia, în dreptul localității Poarta Albă.
La km 3 are o bifurcație (cu o lungime de 5,5 km) ce face legătura cu Portul Luminița. Atât Portul Luminița cât și Ovidiu, sunt parte integrantă a canalului.
Istoric
Inițial, canalul a fost început prin munca forțată prestată de deținuții politici din lagărul de la Capul Midia, transformat în a doua jumătate a anilor 1960 în "șantier național al tineretului".
În noiembrie 1982, s-a reînceput întocmirea documentatiei tehnice pentru ramura nordică a Canalului Dunăre-Marea Neagră, în vederea realizării Canalului Poarta Albă-Midia Năvodari. Construcția propriu-zisă a început în 1983 și a fost finalizată în octombrie 1987.
sursa: wikipedia.org
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii