Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
20:05 29 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Montarea echipamentelor antiseismice la noul pod peste Canalul Dunăre - Marea Neagră începe mâine

ro

13 Sep, 2015 16:09 3886 Marime text
Operațiunile de montare a aparatelor de reazem antiseismic la noul pod rutier construit peste Canalul Dunăre - Marea Neagră, în aval de ecluza Agigea, vor începe mâine dimineață.
Directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța (CNAPM), Valeriu Ionescu, a declarat, pentru Agerpres, că atât antreprenorul general al podului - Apolodor Comimpex SRL, cât și reprezentanții firmei subcontractoare - Tigitrans SA au dat asigurări că în maximum trei săptămâni lucrările de montaj vor fi finalizate, iar podul va fi deschis circulației rutiere.
 
"Practic, constructorul a anunțat că, în funcție de condițiile meteo, lucrarea poate să dureze și doar două săptămâni, dar un grafic de execuție va fi întocmit abia după montarea primelor două aparate la un capăt de tablier. Operațiunea în sine, ca și echipamentele de fabricație germană marchează o premieră mondială. Aceste echipamente de generație nouă și cu o nouă soluție constructivă sunt proiectate să preia oscilațiile din construcție în cazul unui cutremur de 9 grade pe Richter și sunt instalate pentru prima dată în lume la podul nostru", a afirmat, pentru Agerpres, Valeriu Ionescu, reprezentantul beneficiarului lucrării.
 
Călin Marinescu, reprezentantul Tigitrans SA, a precizat că în total vor fi montate 16 aparate de reazem antiseismic, câte patru pe fiecare punct de sprijin de pe cei doi piloni principali și alte două pile culee.
 
"Tehnologia de montaj impune ridicarea tablierelor cu ajutorul unor prese speciale de 2.000 de tone forță, scoaterea aparatelor provizorii de rezonanță realizate din neopren, care au fost amplasate inițial, la construirea podului, introducerea aparte de reazem antiseismic și fixarea lor definitiv pe intradosul podului, cu sudură", a explicat Marinescu.
 
După finalizarea montajului, noul pod va fi deschis circulației rutiere pe toate cele patru benzi, interconectând deocamdată doar sectoarele de nord și sud ale Portului Constanța prin porțile 7 și 10 B cu A2. De asemenea, se estimează că în următoarele două luni va fi finalizat și segmentul de drum care va conecta capătul de sud al noului pod cu DN 39 (Constanța — Vama Veche), la intrarea în Eforie Nord.
 
Podul rutier de la km 0+540 al Canalului Dunăre — Marea Neagră este o investiție de aproximativ 28 de milioane de euro, realizată de antreprenorul general Apolodor Comimpex SRL pentru CNAPM Constanța, 70% din investiție fiind asigurată din fonduri structurale europene. Noul pod este amplasat în aval de ecluza Agigea și elimină tranzitul rutier greu de la porțile 7 și 10B ale portului, prin municipiul Constanța.
 
Întreaga construcție este proiectată precum cel mai mare pod susținut de cabluri din oțel (hobane) din România, cu înălțimea maximă de 65 de metri și deschiderea maximă de 200 de metri între piloni. Lungimea totală a podului, incluzând bretelele de acces, este de 2,5 kilometri. Podul este susținut de 16 piloni, pilonul principal de susținere a căii de rulare având 116 metri înălțime. Toate componentele metalice, 18 tronsoane și patru stâlpi de susținere au însumat peste 3.200 de tone de tablă specială, debitată și sudată într-o cale rutieră cu lungimea de 280 de metri și lățimea de aproape 17,5 metri, construită în totalitate în Portul Agigea, pe șantierul Companiei TIGITRANS.
 
Construcția, adjudecată prin licitație la valoarea de 23 de milioane de euro, a ajuns să coste în final peste 28 de milioane de euro, fiind necesară și modificarea proiectului inițial, întocmit în anul 2005. Investiția este realizată din fonduri structurale prin Programul Operațional Sectorial (POS) — Transporturi fiind inclusă în cadrul proiectului "Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii naționale de transport în afara Axelor Prioritare TEN-T în scopul dezvoltării unui sistem național durabil de transport''.

 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Podul inalt 14 Sep, 2015 00:39 In ce constau acele aparate "anti-seismice"? La orice pod de o asemenea "anvergura" acele aparate seismice sunt de fapt niste bile sau pistoane hidraulice... Adica, pe fiecare picior al podului, picior care sustine tablierele prin hobane...Teoretic, acele sisteme ar fi trebuit montate odata cu hobanele... Adica nu ultimele... Acele sisteme "anti-seismice" de fapt sunt corp comun cu sustinerea tablierelor, aka hobanele... Dar, ce stiu eu... nu sunt arhitect, chiar nu sunt... este vorba doar de structura si rezistenta structurala... Dar asta n-are nici o treaab in acest caz... Deloc..