Noi aleşi locali prinşi în conflict de interese de către ANI
Noi aleşi locali prinşi în conflict de interese de către ANI
29 Mar, 2016 10:57
ZIUA de Constanta
2256
Marime text
1. | BLEJAN DUMITRU, primar al Comunei Scundu, județul Vâlcea | INCOMPATIBILITATE S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 20 octombrie 2010 – 14 mai 2015, întrucât a deținut simultan cu funcția de primar și calitatea de comerciant persoană fizică în cadrul „BLEJAN V. DUMITRU ÎNTREPRINDERE FAMILIALĂ”,încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003. |
2. | GIURGELEA RADU TIBERIU, primar al comunei Vârfurile, judetul Arad | INCOMPATIBILITATE S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 17 iunie 2008 – 13 februarie 2013, întrucât a deținut simultan funcțiile de primar și administrator al S.C. Ro-Marg Prod S.R.L.., încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003. |
3. | GÎFU MARICEL, primar al comunei Pogana, județul Vaslui | INCOMPATIBILITATE S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 30 iulie 2012 – 03 iulie 2014, întrucât a deținut simultan cu funcția de primar și calitatea de membru în cadrul Consiliului de administrație al Școlii gimnaziale nr. 1 Pogana, județul Vaslui, încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003. De asemenea, GÎFU MARICEL deține începând cu data de 25 iunie 2012 simultan cu funcția de primar și calitatea de agent persoană fizică, încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. k) din Legea nr. 161/2003. |
4. | ROMÂNU GHEORGHE, primar al orașului Anina, județul Caraș-Severin | INCOMPATIBILITATE S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 20 iunie 2012 - 03 iulie 2014 întrucât a deținut simultan funcțiile de primar şi membru în Consiliul de Administrație al Liceului „Mathias Hammer” Anina, încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003. |
5. | MAZILU MIHAI VIOREL, primar al orașului Târgu Cărbunești, județul Gorj | INCOMPATIBILITATE S-a aflat în stare de incompatibilitate întrucât a deținut simultan funcțiile de primar și membru în Consiliul de administrație al Colegiului Național „Tudor Arghezi” Tg. Cărbunești (în perioada 01 septembrie 2009 – 31 august 2012), respectiv în Consiliul de administrație al Școlii Gimnaziale nr. 1 „George Uscătescu” Tg. Cărbunești (în perioada 10 septembrie 2010 – 31 august 2012), încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003. |
6. | FĂTU ANDREI SERGIU, primar al comunei Chiojdu, județul Buzău | CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV În perioada exercitării mandatului de primar, persoana evaluată a semnat mai multe documente emise de Primăria comunei Chiojdu în beneficiul S.C. CONIFER PRODCOM S.R.L. (societate comercială la care a deținut calitatea de asociat și funcția de administrator). Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 76, alin. (1) din Legea nr. 161/2003. |
7. | TIURBE DAN-ALEXANDRU, primar al comunei Mădăraș, județul Bihor | INCOMPATIBILITATE Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 01 ianuarie 2011, întrucât deține simultan funcțiile de primar și administrator al S.C. GAZ BIHOR S.A. De asemenea, s-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 28 februarie 2008 – 03 aprilie 2013, întrucât a deținut simultan cu funcția de primar și calitatea de titular întreprindere individuală în cadrul „TIURBE DAN ALEXANDRU ÎNTREPRINDERE INDIVIDUALĂ”. Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) şi g) şi dispozițiile art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003. FALS ÎN DECLARAŢII TIURBE DAN-ALEXANDRU nu a menționat deţinerea funcţiei de administrator al S.C. GAZ BIHOR S.A. în declarațiile de interese depuse la datele de 24 ianuarie 2011, 24 iulie 2012, 15 iunie 2013, 10 iunie 2014 și 15 iunie 2015, în calitate de primar. Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Salonta în vederea verificării indiciilor privind săvârșirea de către TIURBE DAN-ALEXANDRU a infracțiunii de fals în declarații, prevăzută de art. 326 din Codul Penal al României. |
8. | MOȘOIU VASILE, fost primar al comunei Drăguțești, județul Gorj | CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV În perioada exercitării mandatului, a promovat în calitate de primar un proiect de Hotărâre prin care a propus achiziționarea de către Primăria Drăguțești a unui teren în suprafață de 3.700 m.p. aflat în proprietatea sa și a soției sale. Ulterior adoptării acestei hotărâri, Moșoiu Vasile a emis în anul 2009 o dispoziție privind constituirea Comisiei de negociere pentru achiziționarea terenului și a semnat Contractul de vânzare-cumpărare prin care Primăria a cumpărat terenul, aflat în proprietatea sa până la data de 14.07.2009. Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 76, alin. (1) din Legea nr. 161/2003. |
9. | GIURCĂ EUGEN, fost viceprimar al comunai Sălcuța, județul Dolj | INCOMPATIBILITATE S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 30 iunie 2012 – 13 decembrie 2014, întrucât a deținut simultan funcția de viceprimar şi calitatea de persoană fizică autorizată în cadrul GIURCA EUGEN PERSOANĂ FIZICĂ AUTORIZATĂ, încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003. FALS ÎN DECLARAŢII GIURCĂ EUGEN nu a menționat deţinerea calităţii de persoană fizică autorizată în cadrul GIURCA EUGEN PERSOANĂ FIZICĂ AUTORIZATĂ în declarațiile de interese depuse în anii 2012, 2013 și 2014, în calitate de primar. Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Craiova în vederea verificării indiciilor privind săvârșirea de către GIURCĂ EUGEN a infracțiunii de fals în declarații, prevăzută de art. 326 din Codul Penal al României. |
10. | DRĂGHICI COSTEL, viceprimar al comunei Boldești-Grădiștea, județul Prahova | INCOMPATIBILITATE Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 04 iulie 2012, întrucât deține simultan cu funcția de viceprimar şi calitatea de comerciant persoană fizică autorizată în cadrul DRĂGHICI A. COSTEL „TUPAN” - PERSOANĂ FIZICĂ AUTORIZATĂ, încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003. |
11. | PETROVAN VALENTIN-CRISTIAN, viceprimar alcomunei Bocicoiu Mare, județul Maramureș | INCOMPATIBILITATE S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 24 octombrie 2013 – 03 iulie 2014, întrucât a deținut simultan funcția de viceprimar şi calitatea de membru în Consiliul de Administrație al Școlii Gimnaziale Crăciunești, Județul Maramureș, încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003. |
12. | CHIRIȚĂ DAVID, viceprimar al comunei Răstoaca, județul Vrancea | INCOMPATIBILITATE S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 25 aprilie 2013 – 23 ianuarie 2014, întrucât a deținut simultan funcția de viceprimar şi administrator al S.C. EDILIȚIA GARDEN S.R.L., încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003. |
13. | IONICĂ CONSTANTIN CORNEL, viceprimar al municipiului Pitești, județul Argeș | CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV În perioada exercitării mandatului 2008-2012, a participat la deliberarea și adoptarea a două hotărâri ale Consiliului Local al municipiului Pitești din data de 24 septembrie 2009 având ca obiect validarea unor protocoale încheiate între Centrul Cultural al municipiului Pitești cu societăți comerciale la care ginerele său, este asociat și administrator (prin validarea protocoalelor, societățile comerciale au beneficiat de folosința unor spații puse la dispoziție de Centrul Cultural). De asemenea, acesta a participat la deliberarea și adoptarea unei hotărâri a Consiliului Local al municipiului Pitești din data de 08 iulie 2010 în baza căreia a fost încheiat un contract de asociere între Serviciul Public de Exploatare a Patrimoniului municipiului Pitești și S.C. D&D GENERAL INVEST S.R.L., societate comercială la care ginerele său este asociat unic și administrator (prin încheierea contractului de asociere, societatea comercială a beneficiat de folosința unor suprafețe de teren aparținând domeniului public în vederea exploatării neîngrădite pentru publicitate). Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 46, alin. 1) din Legea nr. 215/2001 şi dispozițiile art. 75, lit. a) şi art. 77, alin. (1) şi (2) din Legea nr. 393/2004. |
14. | PAȘCA VIOREL, viceprimar al comunei Botiza, județul Maramureș | INCOMPATIBILITATE Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 29 iunie 2012, întrucât deține simultan cu funcția de viceprimar şi calitatea de reprezentant al întreprinderii familiale „PAȘCA N. VIOREL ÎNTREPRINDERE INDIVIDUALĂ”. De asemnea, s-a aflat în stare de incompatibilitate şi în perioada 03 iulie 2012 - 01 septembrie 2012, întrucât a deținut simultan funcțiile de viceprimar şi contabil în cadrul Școlii clasele I-VIII Botiza. Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. g) şi k) şi dispozițiile art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003. |
15. | FEIER DUMITRU, viceprimar al comuneiCeuasu de Cîmpie, județul Mureș | INCOMPATIBILITATE În perioada exercitării mandatului de viceprimar, S.C. TRAFIMEX S.R.L. (societate comercială la care fiul persoanei evaluate deține calitatea de asociat unic și funcția de admninistrator) a încheiat 204 contracte comerciale de prestări de servicii și furnizare de produse în valoare totală de 544.196,98 lei, cu Primăria comunei Ceuasu de Cîmpie. Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 90, alin. (1) și (2) şi art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003. |
16. | AMUZAN FELICIA, viceprimar al comunei Bucșani, Județul Dâmbovița | INCOMPATIBILITATE S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 27 septembrie 2012 – 03 iulie 2014, întrucât a deținut simultan funcțiile de viceprimar şi membru în Consiliul de Administrație al Şcolii Gimnaziale „Dora Dalles” Bucșani, încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003. |
17. | NEMETI IULIU, viceprimar al comunei Tămășeu, județul Bihor | INCOMPATIBILITATE S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 26 iunie 2012 – 11 mai 2015, întrucât a deținut simultan cu funcția de viceprimar și calitatea de comerciant persoană fizică în cadrul „Nemeti Iuliu - Tehnician Însămânțător PFA”, încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003. |
18. | SPĂTARU GHEORGHE DAN, viceprimar al comunei Bunești, județul Brașov | INCOMPATIBILITATE S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 22 iunie 2012 – 15 februarie 2016, întrucât a deținut simultan cu funcția de viceprimar și calitatea de angajat cu contract individual de muncă în cadrul S.C. C&PI COMPROD S.R.L., încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003. |
19. | SARION FLORINEL, primar interimar și viceprimar al comunei Girov, județul Neamț | INCOMPATIBILITATE S-a aflat în stare de incompatibilitate întrucât a deținut simultan funcțiile de viceprimar și administrator al S.C. Agricola Biosere S.R.L., S.C. Euroimpresa S.R.L., S.C. Sofia Euroedil S.R.L., S.C. Open Imobiliar S.R.L. (în perioada 28 februarie 2013 - 27 martie 2013), precum şi funcţia de administrator al S.C. Euroedil Grup Imobiliar S.R.L. (în perioada 04 septembrie 2013 - 22 noiembrie 2013), încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003. |
20. | NICĂ CĂTĂLIN, viceprimar al comunei Robănești, județul Dolj | INCOMPATIBILITATE S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 26 iunie 2012 – 06 martie 2013, întrucât a deținut simultan funcțiile de viceprimar şi administrator al S.C. CATA & CRIS S.R.L., încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) şi art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003. |
21. | DUMITRICĂ BOGDAN, viceprimar al orașului Băile Govora, județul Vâlcea | INCOMPATIBILITATE Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 22 iunie 2012, întrucât deține simultan funcția de viceprimar şi calitatea de comerciant persoană fizică, membru-reprezentant al Întreprinderii Familiale „DUMITRICĂ BOGDAN”. S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 22 iunie 2012 – 23 martie 2013, întrucât a deținut simultan funcțiile de viceprimar şi administrator al S.C. MONELA STIL S.R.L. Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. g) şi d) din Legea nr. 161/2003 precum şi dispozițiile art. 91, alin. (3), teza I din același act normativ. FALS ÎN DECLARAȚII DUMITRICĂ BOGDAN nu a menționat deţinerea calităţii de membru-reprezentant al Întreprinderii Familiale „DUMITRICĂ BOGDAN” în declarațiile de interese depuse în calitate de viceprimar la datele de 12 iunie 2014 și 10 iunie 2015. Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Râmnicu Vâlcea în vederea verificării indiciilor privind săvârșirea de către DUMITRICĂ BOGDAN a infracțiunii de fals în declarații, prevăzută de art. 326 din Codul Penal al României. |
22. | OCEANU ADRIAN – IULIAN, viceprimar al comunei Valea Doftanei, județul Prahova | INCOMPATIBILITATE S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 28 iunie 2012 – 09 martie 2016, întrucât a deținut simultan funcția de viceprimar și calitatea de persoană fizică autorizată în cadrul „OCEANU V. ADRIAN IULIAN PERSOANĂ FIZICĂ AUTORIZATĂ”, încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003. |
23. | ILIE NEMEŞ - consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Dumbrăviţa, judeţul Timiş | INCOMPATIBILITATE În perioada exercitării mandatului de consilier local, S.C. NEM CONSTRUCT S.R.L. (societate în cadrul căreia acesta deţine funcţia de administrator, iar fiica acestuia, deţine calitatea de asociat unic), a încheiat contracte de executare lucrări în valoare de 235.993,04 lei cu S.C. AQUA DUMBRĂVIŢA S.R.L şi S.C. DUMBRĂVIŢA INVESTIŢII S.R.L., societăţi comerciale înfiinţate de Consiliul Local al comunei Dumbrăviţa, încălcând, astfel, dispozițiile art. 90, alin. (1) şi alin. (2) din Legea 161/2003. |
24. | NECHIFOR CONSTANTIN, consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Pîngărați,județul Neamț | CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV În calitate de consilier local a participat la deliberarea și adoptarea unei Hotărâri a Consiliului Local Pîngărați prin care s-a aprobat concesionarea suprafeței de 688,88 ha (pășune comunală și păduri de folosință silvopastorale) ce face parte din domeniul public al comunei Pîngărați”, prin atribuire directă, Asociației Crescătorilor de Animale Pîngărați, în cadrul căreia NECHIFOR CONSTANTIN deține calitatea de membru fondator. Ulterior adoptării acestei Hotărâri a Consiliului Local, la data de 08 aprilie 2013 a fost încheiat Contractul de concesiune între Primăria Comunei Pângărați, în calitate de concedent și Asociația Crescătorilor de Animale Pîngărați, în calitatea de concesionar, având ca obiect exploatarea suprafeței de 688,88 ha situat în comuna Pîngărați, pe o perioadă de 15 ani, începând de la data semnării contractului. Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, precum și dispozițiile art. 75, lit. f) din Legea nr. 393/2004. |
25. | VASILIU AUGUSTIN, consilier local în cadrul Consiliului local al comunei Pîngărați, județul Neamț | CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV În calitate de consilier local a participat la deliberarea și adoptarea unei Hotărâri a Consiliului Local Pîngărați prin care s-a aprobat concesionarea suprafeței de 688,88 ha (pășune comunală și păduri de folosință silvopastorale) ce face parte din domeniul public al comunei Pîngărați”, prin atribuire directă, Asociației Crescătorilor de Animale Pîngărați, în cadrul căreia VASILIU AUGUSTIN deține calitatea de membru fondator. Ulterior adoptării acestei Hotărâri a Consiliului Local, la data de 08 aprilie 2013 a fost încheiat Contractul de concesiune între Primăria Comunei Pângărați, în calitate de concedent și Asociația Crescătorilor de Animale Pîngărați, în calitatea de concesionar, având ca obiect exploatarea suprafeței de 688,88 ha situat în comuna Pîngărați, pe o perioadă de 15 ani, începând de la data semnării contractului. Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, precum și dispozițiile art. 75, lit. f) din Legea nr. 393/2004. |
26. | OPREAN PETRU, consilier local în cadrul Consiliului Local al Municipiului Sighișoara, județul Mureș | CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV În calitate de consilier local a participat la deliberarea și adoptarea a două Hotărâri ale Consiliului Local Sighișoara prin care s-a acordat scutirea de la plata impozitului pe clădiri și a accesoriilor aferente pentru anul 2013, respectiv anul 2014, pentru o clădire pe care Asociația „Filantropia Ortodoxă Alba Iulia” – Filiala Sighișoara o deține. De asemenea acesta a participat şi la deliberarea și adoptarea Hotărârii Consiliului Local prin care s-a acordat scutirea de la plata impozitului pe clădiri pentru anul 2015, la aceeași clădire deținută de Asociaţia. Astfel, prin adoptarea acestor hotărâri, Asociația „Filantropia Ortodoxă Alba Iulia” – Filiala Sighișoara (persoană juridică de drept privat în cadrul căreia deține calitatea de membru fondator și funcția de vicepreședinte) a fost scutită pe durata a trei ani de la plata impozitului pe clădirea în care îşi are sediul. Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, precum și dispozițiile art. 75, lit. b) şi f) din Legea nr. 393/2004. |
27. | PĂȚAN TRAIAN, consilier local în cadrul Consiliului Local al Comunei Iablanița, Județul Caraș - Severin | CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV În calitate de consilier local, deși avea un interes personal în problema supusă dezbaterilor consiliului, a participat la deliberarea și adoptarea Hotărârilor Consiliului Local al Comunei Iablanița privind stabilirea taxei de pășunat pentru terenurile arendate/închiriate în vederea preluării pachetului de agromediu, şi a condițiilor de închiriere a izlazului comunal către şi de către persoanele fizice sau juridice ce dețin animale, precum şi aprobarea caietului de sarcini privind închirierea suprafeței de 1111,45 ha pășune. Ulterior adoptării acestor hotărâri, PĂȚAN TRAIAN a încheiat cu Primăria Comunei Iablanița două contracte prin care Consiliul Local al Comunei Iablanița i-a închiriat persoanei evaluate suprafața de 25,7 ha pășune, respectiv 22,75 ha pășune aflată în proprietatea comunei. Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, precum și dispozițiile art. 75 şi 77, alin. 1) şi 2) din Legea nr. 393/2004. |
28. | POP VASILE, consilier local în cadrul Consiliului local al Comunei Iara, Județul Cluj | INCOMPATIBILITATE În perioada exercitării mandatului de consilier local, S.C. DAZROM S.R.L. (societate comercială în cadrul căreia a deținut calitatea de asociat în perioada 11 aprilie 2007 – 14 ianuarie 2013 și funcţia de administrator în perioada 16 mai 2007 – 14 ianuarie 2013 și în cadrul căruia fiul acestuia deține calitatea de asociat), a încheiat contracte comerciale cu Primăria Comunei Iara, autoritate a administrației publice locale din care persoana evaluată face parte în calitate de consilier local, încălcând, astfel, dispozițiile art. 90, alin. (1) şi alin. (2) din Legea 161/2003. |
29. | BUTNAR SILVIA, consilier local în cadrul Consiliului Local al Comunei Baru, județul Hunedoara | INCOMPATIBILITATE Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 26 ianuarie 2015 întrucât deține simultan cu calitatea de consilier local și funcția de educator principal la „Centrul de zi pentru copii Baru” din cadrul Serviciului public de asistență socială Baru, încălcând, astfel, dispozițiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea 161/2003. |
30. | MICU DANIEL SERGIU, consilier local în cadrul Consiliului Local al Comunei Tărtășești, județul Dâmbovița | CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV În calitate de consilier local a participat la deliberarea și adoptarea Hotărârii Consiliului Local Tărtășești privind aprobarea bugetului local de venituri și cheltuieli pentru anul 2015, prin care s-au alocat din bugetul Consiliului local sume de bani Asociației Club Sportiv Avicola Tărtășești (asociaţie la care persoana evaluată deține funcția de președinte). De asemenea, acesta a participat şi la deliberarea și adoptarea Hotărârii Consiliului Local privind aprobarea parteneriatului între Comuna Tărtășești și Clubul Sportiv Avicola Tărtășești, a contractului cadru de parteneriat între cele două persoane juridice și valoarea sprijinului financiar pentru contractul cadru de parteneriat până la limita sumei de 20.000 lei. Menţionăm faptul că, în baza celei din urmă hotărâri, Primăria Comunei Tărtășești a încheiat un contract de parteneriat cu Asociația Club Sportiv Avicola Tărtășești, prin care primăria s-a obligat să sprijine financiar cu suma de 20.000 lei activitatea asociației (reprezentată de persoana evaluată, în calitate de președinte). Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, precum și dispozițiile art. 75, lit. b) şi f) din Legea nr. 393/2004. |
31. | MARINESCU VASILE, consilier local în cadrul Consiliului local al Comunei Buzoești, județul Argeș | INCOMPATIBILITATE În perioada exercitării mandatului de consilier local, S.C. NELVASI COMBUST S.R.L. (societate comercială în cadrul căreia atât el cât şi soția acestuia dețin calitatea de asociat și funcţia de administrator) a furnizat bunuri în valoare totală de 129.260,02 lei pentru Primăria Comunei Buzoești, autoritate a administrației publice locale din care persoana evaluată face parte în calitate de consilier local, încălcând, astfel, dispozițiile art. 90, alin. (1) şi alin. (2) din Legea 161/2003. |
32. | MAN ALEXANDRU, fost consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Iara, județul Cluj | CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV În perioada exercitării mandatului de consilier local, a participat la deliberarea și adoptarea a două Hotărâri ale Consiliului Local al comunei Iara care priveau arendarea pășunii aflată în proprietatea comunei, în baza cărora fratele său a încheiat la data de 04 mai 2009, cu Primăria comunei Iara, un contract de arendă pentru suprafața de 26 ha de pășune aflată în proprietatea comunei, pe o perioadă de 5 ani. Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, precum și dispozițiile art. 75, lit. a) din Legea nr. 393/2004. |
33. | PIELE IULIAN, consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei valea Doftanei, județul Prahova | CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV În perioada exercitării mandatului de consilier local, a participat la deliberarea și adoptarea Hotărârii Consiliului Local Valea Doftanei privind aprobarea închirierii prin licitație publică a pajiștilor din patrimoniul privat al comunei Valea Doftanei. La data de 10 iunie 2013, ulterior adoptării acestei hotărâri a Consiliului Local, Asociația Crescătorilor de Animale Teșila Valea Doftanei (în cadrul căreia sora sa deține calitatea de membru) a încheiat cu Primăria comunei Valea Doftanei un contract având ca obiect închirierea până la data de 31 decembrie 2013 a pajiștii în suprafață de 1.767,9821 ha, aflată în proprietatea comunei. Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, precum și dispozițiile art. 75, lit. a) din Legea nr. 393/2004. |
34. | BENCHEA MARICEL, consilier local în cadrul Consiliului Local al Municipiului Roman, județul Neamț | CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV În perioada exercitării mandatului de consilier local, a participat la deliberarea și adoptarea a trei Hotărâri ale Consiliului Localal Municipiului Roman prin care s-a alocat din bugetul local suma de 1.750 mii lei pentru Sport Club Municipal - Petrotub Roman, club sportiv în cadrul căruia Benchea Maricel deține funcția de președinte. Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, precum și dispozițiile art. 75 şi art. 77, alin. (1) şi (2) din Legea nr. 393/2004. |
35. | AVASILOAIEI NICOLAE CIPRIAN, consilier local în cadrul Consiliului Local al Comunei Girov, județul Neamț | CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV ŞI PENAL În perioada exercitării mandatului de consilier local, a participat la deliberarea și adoptarea unei Hotărâri a Consiliului Local al Comunei Girov prin care au fost modificate o serie de contracte de concesiune, în sensul însușirii de către acesta a unui drept de concesiune. AVASILOAIEI NICOLAE CIPRIAN şi-a însuşit dreptul de concesiune, anterior încheierii contractului de concesiune cu Consiliul Local. De asemenea, AVASILOAIEI NICOLAE CIPRIAN a participat la deliberarea și adoptarea a două Hotărâri ale Consiliului Local prin care au fost aprobate taxele de concesiune pentru anii 2014 și 2015. Ulterior aprobării acestor hotărâri, acesta a încheiat cu Consiliul Local trei acte adiţionale la contractul de concesiune. Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, precum și dispozițiile art. 75 şi art. 77, alin. (1) şi (2) din Legea nr. 393/2004. Întrucât contractul de concesiune a fost încheiat de persoana evaluată, la o dată anterioară aprobării Hotărârii Consiliului Local al Comunei Girov (prin care au fost modificate o serie de contracte de concesiune) iar redevența pentru anul 2014 a fost diminuată, fără aprobarea Consiliului Local (în baza cererii formulată de persoana evaluată, prin încheierea unui act adițional), Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Piatra Neamț în vederea verificării indiciilor privind săvârșirea de către AVASILOAIEI NICOLAE CIPRIAN a infracțiunii de conflict de interese, prevăzută de art. 301 din Codul Penal al României. |
36. | BURADATENCU VIOREL CĂTĂLIN, fostconsilier local în cadrul Consiliului local al orașului Măcin, județul Tulcea | CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV ŞI PENAL În perioada exercitării mandatului de consilier local, a participat la deliberarea și adoptarea unui număr de trei hotărâri ale Consiliului local Măcin privind aprobarea vânzării unor imobile aflate în proprietatea privată a Consiliului local, în baza cărora fratele său a prestat servicii notariale constând în autentificare acte de dezlipire/contracte de vânzare în care Primăria/Consiliul local este parte. Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, precum și dispozițiile art. 75, lit. a) din Legea nr. 393/2004. Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Măcin în vederea verificării indiciilor privind săvârșirea de către BURADATENCU VIOREL CĂTĂLIN a infracțiunii de conflict de interese, prevăzută de art. 301 din Codul Penal al României. |
37. | DRĂGAN VIOREL, consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Valea Doftanei, județul Prahova | CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV În perioada exercitării mandatului de consilier local, a participat la deliberarea și adoptarea unei Hotărâri a Consiliului Local al comunei Valea Doftanei privind aprobarea închirierii prin licitație publică a pajiștilor din patrimoniul privat al comunei, în vederea atribuirii contractului de închiriere a pajiștilor aflate în proprietatea privată a comunei în suprafață de 3.067,0321 ha. La data de 08 aprilie 2013, ulterior adoptării acestei hotărâri, Primăria Comunei Valea Doftanei a încheiat cu Asociația Crescătorilor de Animale Teșila Valea Doftanei (în cadrul căreia persoana evaluată deține calitatea de membru) un contract având ca obiect închirierea pajiștii pentru pășunatul animalelor, în suprafață de 1.767,9821 ha, până la data de 31 decembrie 2013. Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, precum și dispozițiile art. 75, lit. f) şi art. 77, alin. (1) şi (2) din Legea nr. 393/2004. |
38. | ZAMFIR DANIELA, consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Vintilă Vodă, județul Buzău | CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV În perioada exercitării mandatului de consilier local, a participat la deliberarea și adoptarea Hotărârii Consiliului Local al comunei Vintilă Vodă prin care s-a aprobat închirierea prin licitaţie publică cu strigare a păşunii comunale aflată în proprietatea comunei. La data de 13 mai 2013, ulterior adoptării acestei hotărâri, ZAMFIR DANIELA a încheiat cu Primăria comunei Vintilă Vodăun contract de închiriere având ca obiect închirerea unei suprafeţe de 7,65 ha păşune comunală aflată în proprietatea comunei. Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, precum și dispozițiile art. 75 şi art. 77, alin. (1) şi (2) din Legea nr. 393/2004. |
39. | NECULA VASILE, consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Movileni, județul Iași | CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV În perioada exercitării mandatului de consilier local, a participat la deliberarea și adoptarea a cinci Hotărâri ale Consiliului Local al comunei Movileni care se refereau la modificarea Hotărârii Consiliului privind arendarea cu titlu gratuit a suprafeței de 1099 ha pășune (proprietate privată a comunei Movileni) Asociației crescătorilor de animale Movileni. În baza acestei hotărâri, a fost încheiat la data de 06 iunie 2008, un contract de arendare între Consiliul Local și Asociația Crescătorilor de Animale „Trifoiul Movileni” pentru suprafața de 1.099 ha, pe o perioadă de 10 ani începând cu data de 06 iunie 2008, arendarea suprafețelor din contract fiind cu titlu gratuit. NECULA VASILE deţine în cadrul asociației funcția de președinte şi președinte al Consiliului Director și al Adunării Generale. Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, precum și dispozițiile art. 75 şi art. 77, alin. (1) şi (2) din Legea nr. 393/2004. |
40. | DAVID DANIELA, consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Borlești, județul Neamț | CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV În perioada exercitării mandatului de consilier local, a participat la deliberarea și adoptarea Hotărârii Consiliului Local al comunei Borlești privind schimbarea din funcție a viceprimarului comunei Borlești, hotărâre în baza căreia cumnatul persoanei evaluate a fost ales în funcția de viceprimar al comunei Borlești. Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, precum și dispozițiile art. 77, alin. (1) şi (2) din Legea nr. 393/2004. |
Cei de la ANI spun că persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. BLEJAN DUMITRU, NICĂ CĂTĂLIN, FĂTU ANDREI SERGIU, DUMITRICĂ BOGDAN, MICU DANIEL SERGIU, MARINESCU VASILE, PIELE IULIAN şi BURADATENCU VIOREL CĂTĂLIN nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.
Persoanele menționate ar fi încălcat, potrivit ANI, următoarele prevederi legale:
· art. 87, alin. (1), lit. c), d), g) și k) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcția de primar […] este incompatibilă cu […] calitatea de […] angajat cu contract individual de muncă, indiferent de durata acestuia; funcţia de administrator…la societăţile comerciale; […]; calitatea de comerciant persoană fizică; […] orice alte funcţii publice sau activităţi remunerate”.
· art. 87, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcţia de consilier local […] este incompatibilă cu: […] calitatea de funcţionar public sau angajat cu contract individual de muncă în aparatul propriu al consiliului local respectiv […]”.
· art. 76, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Primarii şi viceprimarii, […] sunt obligaţi să nu emită un act administrativ sau să nu încheie un act juridic ori să nu emită o dispoziţie, în exercitarea funcţiei, care produce un folos material pentru sine, pentru soţul său […] ”;.
· art. 90, alin. (1) şi alin. (2) din Legea 161/2003, potrivit căruia „Consilierii locali […] care au funcţia de […] administrator, […] la societăţile comerciale cu capital privat […] nu pot încheia contracte comerciale de prestări de servicii, de executare de lucrări, de furnizare de produse sau contracte de asociare cu […] societăţile comerciale înfiinţate de consiliile locale sau consiliile judeţene respective. Prevederile alin. (1) se aplică şi în cazul în care funcţiile sau calităţile respective sunt deţinute de soţul sau rudele de gradul I ale alesului local.”;
· art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Alesul local poate renunța la funcția deținută înainte de a fi numit sau ales în funcția care atrage starea de incompatibilitate, în cel mult 15 zile de la numirea sau alegerea în această funcție”;
· art. 75, lit. a), b), c) şi f) din Legea nr. 393/2004, potrivit căruia „Aleşii locali au un interes personal într-o anumită problemă, dacă au posibilitatea să anticipeze că o decizie a autorităţii publice din care fac parte ar putea prezenta un beneficiu sau un dezavantaj pentru sine sau pentru: soţ, soţie, rude sau afini până la rude de gradul al doilea inclusiv […];orice persoană fizică sau juridică cu care au o relaţie de angajament, indiferent de natura acestuia; o societate comercială la care deţin calitatea de asociat unic, funcţia de administrator sau de la care obţin venituri; o asociaţie sau fundaţie din care fac parte […] ”;
· art. 77, alin. (1) şi (2) din Legea nr. 393/2004, potrivit căruia „Consilierii judeţeni şi consilierii locali nu pot lua parte la deliberarea şi adoptarea de hotărâri dacă au un interes personal în problema supusă dezbaterii. (2) În situaţiile prevăzute la alin. 1, consilierii locali şi consilierii judeţeni sunt obligaţi să anunţe la începutul dezbaterilor interesul personal pe care îl au în problema respectivă”;.
· art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, potrivit căruia „Nu poate lua parte la deliberare şi la adoptarea hotărârilor consilierul local care, fie personal, fie prin soţ, soţie, afini sau rude până la gradul al patrulea inclusiv, are un interes patrimonial în problema supusă dezbaterilor consiliului local.”;
· art. 326 din Codul Penal al României, potrivit căruia „constituie fals în declarații „declararea necorespunzătoare a adevărului, făcută unei persoane dintre cele prevăzute în art. 175 sau unei unităţi în care aceasta îşi desfăşoară activitatea în vederea producerii unei consecinţe juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci când, potrivit legii ori împrejurărilor, declaraţia făcută serveşte la producerea acelei consecinţe.”;
„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încălcarea obligațiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinară și se sancționează potrivit reglementării aplicabile demnității, funcției sau activității respective […]”.
„Persoana […] față de care s-a constatat existența conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publică […] pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcția ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcție eligibilă, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii