Noi rute de transport prin Portul Constanța
Noi rute de transport prin Portul Constanța
19 Aug, 2016 13:06
ZIUA de Constanta
2178
Marime text
Reprezentanții Administrației Porturilor Maritime Constanța (APMC) au avut ieri discuții cu două companii, Hafez Darya Arya Shipping Co Iran și Navlomar Maritime, referitor la relansarea unor transporturi maritime dinspre Iran către Europa, prin Portul Constanța.
HDAS se ocupă de transportul maritim containerizat și are deja o colaborare cu Navlomar Maritime. În acest context, iranienii sunt de părere că ar putea fi realizat un coridor de transport dinspre Iran spre Portul Constanța, prin Azerbaijan și Georgia, însă analizează dacă această rută poate fi competitivă și din punct de vedere al costurilor.
Distanța dintre Teheran și portul georgian Batumi este de aproximativ 1.500 de kilometri, iar durata transportului este de 4-5 zile. De la Batumi la Constanța transportul este de 2 zile, astfel un transport ar ajunge în circa o săptămână de la Constanța la Teheran, în comparație cu 20 de zile pe ruta Bandar Abbas-Constanța.
Oaspeții din Iran au mai subliniat faptul că țara lor se află pe locul 2 în lume la producția de LNG, iar HDAS Lines a demarat procedura de achiziționare pentru nave LNG și LPG.
Reprezentanții APMC au dorit să discute și despre oportunitatea unei investiții în infrastructura LNG planificată în Portul Constanța; colaborarea se poate realiza printr-un contract, iar ulterior transportul de LNG din Iran ar putea fi făcut cu navele specializate ale HDAS, se arată într-un comunicat oficial al APMC.
Reprezentantul HDAS a mai declarat că deocamdată compania nu are servicii de linie cu Portul Constanța, însă utilizează liniile feeder Constanța-Istanbul și a exprimat interesul companiei de a relansa linia de transport dinspre Iran către Europa, prin Portul Constanța.
(foto ilustrativ/arhivă)
HDAS se ocupă de transportul maritim containerizat și are deja o colaborare cu Navlomar Maritime. În acest context, iranienii sunt de părere că ar putea fi realizat un coridor de transport dinspre Iran spre Portul Constanța, prin Azerbaijan și Georgia, însă analizează dacă această rută poate fi competitivă și din punct de vedere al costurilor.
Distanța dintre Teheran și portul georgian Batumi este de aproximativ 1.500 de kilometri, iar durata transportului este de 4-5 zile. De la Batumi la Constanța transportul este de 2 zile, astfel un transport ar ajunge în circa o săptămână de la Constanța la Teheran, în comparație cu 20 de zile pe ruta Bandar Abbas-Constanța.
Oaspeții din Iran au mai subliniat faptul că țara lor se află pe locul 2 în lume la producția de LNG, iar HDAS Lines a demarat procedura de achiziționare pentru nave LNG și LPG.
Reprezentanții APMC au dorit să discute și despre oportunitatea unei investiții în infrastructura LNG planificată în Portul Constanța; colaborarea se poate realiza printr-un contract, iar ulterior transportul de LNG din Iran ar putea fi făcut cu navele specializate ale HDAS, se arată într-un comunicat oficial al APMC.
Reprezentantul HDAS a mai declarat că deocamdată compania nu are servicii de linie cu Portul Constanța, însă utilizează liniile feeder Constanța-Istanbul și a exprimat interesul companiei de a relansa linia de transport dinspre Iran către Europa, prin Portul Constanța.
(foto ilustrativ/arhivă)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii