Oficial de la Garda de Coastă despre problema maidanezilor din curtea instituției. Cu ce alte probleme se confruntă instituția
Oficial de la Garda de Coastă despre problema maidanezilor din curtea instituției. Cu ce alte probleme se confruntă”Garda de Coastă a făcut eforturi pentru a rezolva problemele cele mai urgente, fiind desfăşurate diferite lucrări de reparații curente, astfel încât personalul să-şi desfăşoare activitatea în condiţii decente. Astfel, din numărul total al sediilor şi clădirilor aflate în administrare, sunt clădiri care necesită diferite lucrări de intervenţie.
În ultimii doi ani s-au derulat lucrări de întreţinere pentru 49 de construcții aparținând Gărzii de Coastă (reparații la pavilioane administrative la sediul Gărzii de Coastă, reparații interioare la sediul Punctelor de Trecere a Frontierei, reparații privind rețeaua de termoficare etc.) în valoare de aproximativ 332.000 lei, iar în următoarea perioadă sunt planificate lucrări de întreținere și reparații, respectiv la acoperișurile sediilor ce aparțin Gărzii de Coastă, instalații de apă, instalații termice interioare.
În acelaşi timp, Poliția de Frontieră Română derulează mai multe proiecte de investiţii prin care se regăsesc atât construirea de sedii noi (SPF Isaccea), cât și reabilitarea unor sedii existente. De exemplu, sediile S.P.F. Băneasa, P.T.F. Vama Veche și P.T.F. Negru Vodă se află în diferite stadii de întocmire a documentației necesare demarării procedurilor de reabilitare. Toate acestea sunt finanţate din fonduri europene (Programe operaționale regionale și fonduri dedicate structurilor de ordine publică).
De asemenea, sediile Grupului de Nave Mangalia şi Centrului de Pregătire a Personalului Navigant (CPPN) Agigea au fost reabilitate în anul 2015, în prezent fiind efectuate lucrări de întreținere. În perioada imediat următoare, urmează a fi iniţiate procedurile specifice și pentru întreţinerea clădirii în care se află SCOMAR.
La frontiera româno-bulgară, în zona de competenţă a Gărzii de Coastă, sunt deschise traficului internațional patru puncte de trecere a frontierei, majoritatea fiind construite la nivelul anilor 1970, toate fiind însă dimensionate conform traficului existent la data respectivă. În prezent, infrastructura existentă în punctele de trecere a frontierei este subdimensionată în comparaţie cu volumul traficului de pasageri şi mijloace de transport.
Pentru rezolvarea acestui neajuns major, la nivel guvernamental, a fost iniţiat şi aprobat în urmă cu două săptămâni un memorandum: ”Măsuri pentru îmbunătățirea activității în punctele de trecere a frontierei”, în scopul stabilirii unor activități pe termen scurt și lung pentru mai multe instituții (Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Transporturilor, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul Finanțelor Publice), constând în măsuri destinate asigurării resurselor umane și materiale, a logisticii și a capacității de control din punctele de trecere a frontierei, raportate la necesitățile operaționale, fluxul de pasageri și rezultatele analizelor de risc.
Din numărul total al autovehiculelor aflate în dotarea Gărzii de Coastă pentru desfăşurarea misiunilor de supraveghere și control, 30% necesită reparaţii şi întreţinere.
Defecțiunile ce au survenit pe timpul derulării activității sunt în curs de remediere, fără a fi afectată desfășurarea activităților operative, respectiv misiunile de supraveghere a frontierei de stat.
Există un acord cadru încheiat la nivelul Gărzii de Coastă având ca obiect servicii de întreţinere şi reparaţie, iar în funcție de fondurile alocate se pot repara toate autovehiculele.
De asemenea, s-au făcut demersuri pentru dezvoltarea parcului auto al instituţiei, în dotarea Gărzii de Coastă urmând să intre 34 de autovehicule de patrulare, tip Dacia Duster.
În ceea ce privește, mijloacele de mobilitate navală aflate în dotarea Gărzii de Coastă, menționăm că, în ultimii doi ani, pentru 12 ambarcatiuni au fost desfășurate lucrări de reparaţii şi întreţinere, iar în prezent 4 ambarcațiuni sunt planificate pentru derularea unor astfel de lucrări.
De asemenea, în prezent, la nivelul Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră a fost obţinută din Fondul pentru Securitate Internă finanţarea pentru achiziţionarea unei nave maritime de patrulare (tip CPV) şi a 3 şalupe maritime de intervenţie, valoare estimată de 18.500.000 euro.
În ceea ce privește consumabilele, acestea sunt achiziționate în mod constant la nivelul fiecărui ordonator terțiar de credite, fiind asigurate fondurile necesare în acest scop. Astfel, la nivelul Gărzii de Coastă, în anul 2018, au fost cheltuite pe consumabile aproximativ 107.600 lei. De asemenea, în ceea ce privește alimentarea cu combustibil pentru mijloacele de mobilitate navală și terestră în vederea desfăşurării misiunilor de supraveghere, precizăm că la structurile Gărzii de Coastă este asigurat combustibilul necesar până în primul trimestru al anului viitor, conform evaluărilor existente.
Referitor la situaţia câinilor fără stăpân, Garda de Coastă a făcut demersuri către Primăria Municipiului Constanța pentru ridicarea acestora, în cauză serviciile de specialitate ale autorităților publice locale nereușind rezolvarea aspectelor semnalate. De asemenea, a fost publicat pe Sistemului Electronic de Achiziții Publice un anunț privind achiziționarea de servicii de ecarisaj pentru recuperarea animalelor fără stăpân și transportul acestora la o bază special amenajată. În urma publicării anunțului, Garda de Coastă nu a primit oferte din partea firmelor cu activitate în domeniu. În vederea remedierii acestor probleme, s-au solicitat, în mod direct, firmelor de specialitate oferte cu privire la serviciile de ecarisaj. După primirea ofertelor, s-a făcut solicitare în vederea aprobării bugetului pentru achiziția serviciilor necesare pentru sediul Gărzii de Coastă.”.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp