Operatorul Portuar Constanța și FNSP solicită implicarea autorităților pentru remedierea problemelor din Portul Constanța
Operatorul Portuar Constanța și FNSP solicită implicarea autorităților pentru remedierea problemelor din Portul
12 Aug, 2015 20:56
ZIUA de Constanta
1843
Marime text
Într-o scrisoare transmisă de cele două organizații în atenția Guvernului României, respectiv a premierului Victor Ponta și a ministrului Transporturilor, Iulian Matache, cele două organizații solicită autorităților stabilirea unei strategii comerciale și de dezvoltare unitară, în vederea atragerii traficului de mărfuri și creșterii atractivității acestuia în comparație cu porturile concurente.
„În contextul în care Portul Constanța reprezintă un obiectiv economic strategic și de importanță națională, fiind principalul port național al României și al șaselea mare port al Europei, considerăm că identificarea și aplicarea unor soluții privind problemele portuare reprezintă nu doar o necesitate, ci o prioritate a statului român”, se arată în scrisoare.
Semnatarii afirmă că traficul pe grupe de mărfuri în Portul Constanța este în scădere, evoluție în avantajul altor porturi europene și acuză „variațiunile haotice ale anumitor mărfuri tranzitate”, ce duce la instabilitate economică, datorită managementului deficitar și abuziv al APC.
Scrisoarea amintește și faptul că atât concluziile Raportului de Control nr. 22539/09.06.2015 întocmit de către Corpul de Control al Ministerului Transporturilor, privind activitatea CN 'Administrația Porturilor Maritime' S.A. Constanța desfășurată în perioada 2012 — 2015, cât și concluziile Raportului de control nr. 7879/485/03.03.2014 al Curții de Conturi a României (Camera de Conturi Constanța) urmare a acțiunii de control efectuată la aceeași entitate în anul 2014, au constatat deficiențe privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune lucrări publice și a contractelor de concesiune servicii, deficiențe privind modul de asigurare a urmăririi derulării contractelor, achiziționare de servicii cu încălcarea prevederilor legale etc.;
De asemenea, semnatarii scrisorii deschise afirmă și faptul că există o recomandare privind sesizarea organelor de urmărire penală, având în vedere indiciile de săvârșire a unor fapte de natură penală de către reprezentanții companiei naționale.
Cele două organizații precizează, în document, că nu a fost implementată procedura de subconcesiune, deși aceasta este reglementată legislativ dar și contractele de închiriere 'abuzive, nelegale și deosebit de oneroase pentru operatorii portuari'. Ei arată, în context, că tarifele (tariful de utilizare a domeniului portuar — UDP) și chiriile sunt majorate unilateral, arbitrar și nefundamentat și acuză lipsa oricărei viziuni de ansamblu referitoare la potențialul de dezvoltare al Portului Constanța.
Totodată aceștia afirmă că soluțiile privind remedierea problemelor curente existente la nivelul Portului Constanta propuse de comunitatea portuară, în numeroasele memorii, memorandumuri, materiale, au rămas fără răspuns din partea autorităților implicate.
Sursa: Agerpres
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii