Operatorul Portuar solicită soluţii Ministerului Transporturilor “Criza va avea un impact extins de pe plan local la cel naţional”
Operatorul Portuar solicită soluţii Ministerului Transporturilor: “Criza va avea un impact extins de pe plan
23 Mar, 2015 11:32
ZIUA de Constanta
1807
Marime text
Organizaţia Patronală “Operatorul Portuar” Constanţa, a adresat o nouă solicitare Ministerului Transportului, în atenţia ministrului Ioan Rus, pentru a găsi soluţii la problemele din cadrul organizaţiei. Membrii Organizaţiei Patronale “Operatorul Portuar” Constanţa au iniţiat acţiuni de protest zilnice în urmă cu două săptămâni şi au anunţat că acestea vor dura aproximativ o lună.
Astfel, într-un comunicat remis azi redacţiei, reprezentanţii Organizaţiei , susţin că “tergiversarea acţiunilor Ministerului Transporturilor, deşi comunitatea portuară se află în plin protest, va genera o criză ce va avea în curînd un impact extins de pe plan local la cel naţional, prin afectarea unor ramuri industriale şi comerciale importante, interconectate cu activitatea din Portul Constanţa”.
De asemenea, membrii Oganizaţiei mai arată că a fost constatată o lipsă unor acţiuni concrete ale Ministerului Transporturilor cu privire la sesizările formulate şi la soluţiile propuse de către operatorii portuari în cadrul întâlnirilor cu repezentanţii săi.
”Astfel cum am arătat şi în corespondenţă anterioară, principalele soluţii identificate de către organizaţiile reprezentative pentru patronatul şi angajaţii care îşi desfăşoară activitatea în portul Constanţa, în scopul deblocării crizei economice portuare, sunt: corelarea Master Plan-ului pentru Portul Constanţa cu Master Planul General de Transport pentru o viziune unitară a managementului; asigurarea unei politici de transparenţă privind modalitatea în care este exploatat domeniul portuar de către CN APM S.A. Constanţa, în calitate de titular al contractului de concesiune încheiat cu statul român; exploatarea eficientă a domeniului portuar prin demararea procedurii de subconcesiune a infrastructurii portuare din portul Constanţa, în concordanţă cu Hotărârea de Guvern nr. 80/2008 - pentru aprobarea concesionării, prin atribuire directă a bunurilor proprietate publică a statului, aflate în administrarea Ministerului Transporturilor”, se mai arată în documentul citat.
Astfel, într-un comunicat remis azi redacţiei, reprezentanţii Organizaţiei , susţin că “tergiversarea acţiunilor Ministerului Transporturilor, deşi comunitatea portuară se află în plin protest, va genera o criză ce va avea în curînd un impact extins de pe plan local la cel naţional, prin afectarea unor ramuri industriale şi comerciale importante, interconectate cu activitatea din Portul Constanţa”.
De asemenea, membrii Oganizaţiei mai arată că a fost constatată o lipsă unor acţiuni concrete ale Ministerului Transporturilor cu privire la sesizările formulate şi la soluţiile propuse de către operatorii portuari în cadrul întâlnirilor cu repezentanţii săi.
”Astfel cum am arătat şi în corespondenţă anterioară, principalele soluţii identificate de către organizaţiile reprezentative pentru patronatul şi angajaţii care îşi desfăşoară activitatea în portul Constanţa, în scopul deblocării crizei economice portuare, sunt: corelarea Master Plan-ului pentru Portul Constanţa cu Master Planul General de Transport pentru o viziune unitară a managementului; asigurarea unei politici de transparenţă privind modalitatea în care este exploatat domeniul portuar de către CN APM S.A. Constanţa, în calitate de titular al contractului de concesiune încheiat cu statul român; exploatarea eficientă a domeniului portuar prin demararea procedurii de subconcesiune a infrastructurii portuare din portul Constanţa, în concordanţă cu Hotărârea de Guvern nr. 80/2008 - pentru aprobarea concesionării, prin atribuire directă a bunurilor proprietate publică a statului, aflate în administrarea Ministerului Transporturilor”, se mai arată în documentul citat.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii