Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
13:16 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Peste 5.000 de persoane din întreaga țară au făcut 25.000 de apeluri la Telefonul Vârstnicului

ro

21 Aug, 2018 11:17 1997 Marime text

Telefonul Vârstnicului
, prima linie telefonică gratuită și confidenţială, dedicată persoanelor de peste 65 de ani, a înregistrat 25.000 de apeluri și peste 5.000 de apelanți unici, de la lansare, în 2015, până în prezent. Serviciul telefonic este un proiect al Fundației Principesa Margareta a României sprijinit de Fundația Vodafone România prin programul „Connecting for Good” cu o  finanțare de peste 100.000 de euro.
 
Dintre cei peste 5.000 de apelanți unici, cei mai multi sunt din București (45%), 27% din mediul rural sau orașe mici, iar 26% din orașe mari. Situația locativă arată că aproape 50% dintre beneficiarii acestui serviciu locuiesc singuri, iar cei mai mulți au vârste între 70 și 80 de ani (27%). Dintre seniorii care au apelat până acum Telefonul Vârstnicului, 47% au solicitat diverse informații, 21% au fost interesați de servicii de îngrijire la domiciliu, iar 15% au avut nevoie de sprijin emoțional și socializare. Factorii principali care limitează accesul persoanelor vârstnice la informație sunt izolarea și discriminarea socială, migrația accentuată a familiilor tinere și dificultățile de adaptare la mijloacele moderne de comunicare. În prezent, aproape 470 de persoane folosesc în mod constant serviciul de reapelare Telefonul Vârstnicului din nevoia de a avea un partener de discuție.
 
De la înfințarea liniei telefonice până acum, persoanele în vârstă din România au beneficiat de 5.500 de ore de sprijin, informare și consiliere socială. Operatorii specializați în asistență socială ai Fundației Principesa Margareta le oferă sfaturi practice, suport de socializare și îndrumare către instituții din comunitatea lor abilitate să le rezolve problemele.
 
România se află pe locul al doilea în statisticile europene privind ritmul accelerat al îmbătrânirii populației, persoanele vârstnice reprezentând 17% din populația totală. Pe lângă neajunsurile financiare și problemele medicale, această categorie se confruntă cu două mari provocări: accesul limitat la informație și singurătatea. Studiile realizate de Fundația Principesa Margareta a României arată că aproximativ 1,5 milioane de vârstnici din România sunt afectați de singurătate. Numărul femeilor afectate este semnificativ mai mare decât cel al bărbaților, iar persoanele vârstnice din mediul urban sunt cele care resimt cel mai mult singurătatea. Odată cu înfințarea liniei telefonice, vârstnicii din România beneficiază de sprijin emoțional, informare, sfaturi practice și consiliere socială.

Telefonul Vârstnicului (0800 460 001) poate fi apelat gratuit de luni până vineri între orele 08:00 – 20:00 și sâmbăta între 08:00 și 16:00. Linia poate fi accesată şi pentru semnalarea abuzurilor sau a situaţiilor dificile în care se află persoanele în vârstă. Serviciul a fost desemnat cel mai bun proiect de Servicii de Asistență Socială din România și a obținut Premiul pentru Originalitate, la Gala Societății Civile.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii