Petiţia „Împreună salvăm învățământul din Medgidia”
Petiţia „Împreună salvăm învățământul din Medgidia”
25 Jan, 2016 23:53
ZIUA de Constanta
2497
Marime text
Profesorii, părinții și elevii din Medgidia au realizat o petiție online de strângere de semnături intitulată „Împreună salvăm învățământul din Medgidia”.
Iată conţinutul petiţiei: „O reorganizare a rețelei școlare din județul Constanța face ca anumite instituții de învățământ gimnazial să fie absorbite de licee sau de alte școli gimnaziale. În aceeași situație se află două instituții de învățământ preuniversitar din Medgidia: Școala Gimnazială „Mircea Dragomirescu” și Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu”. Cele două instituții urmează să fie „contopite” începând cu anul școlar 2016-2017, gimnaziul devenind structură a liceului. Decizia a fost luată de Inspectoratul Școlar Județean Constanța fără o justificare, fără o consultare cu reprezentanții celor două instituții, cu cadrele didactice, cu părinții, cu elevii.
Cadrele didactice de la Liceului Teoretic „Nicolae Bălcescu” și Școala Gimnazială „Mircea Dragomirescu” sunt profund nemulțumite de o decizie care le privește și pentru care nu a fost organizată nicio consultare. Cele două şcoli nu doresc o asemenea fuziune, făcută fără să se respecte principiile unei școli democratice.
Este a doua nedreptate care se face Liceului Teoretic „Nicolae Bălcescu”. Pe lângă faptul că i s-a alocat un număr mai mic de clase decât a solicitat, i se distribuie o entitate școlară care are la rândul ei alte două structuri și „bonus” o grădiniță. Școlii gimnaziale i se face o mare nedreptate prin aceea că își pierde personalitatea juridică, deși nu este în această situație conform legii învățământului, şcoala avand un număr de 360 de elevi.
O astfel de reorganizare a rețelei școlare nu rezolvă problemele economice (eventuale economii), nu rezolvă problema numărului de clase la liceu sau numărul normelor didactice, deci nu are nicio justificare.
Dacă vorbim de un învățământ care pune pe primul loc beneficiarul direct al procesului instructiv- educativ, respectiv elevul, se naște o întrebare firească: S-a gândit cineva la elev atunci când a luat o asemenea decizie?
Cadrele didactice, părinții, elevii care formează cele două comunități școlare sunt împotriva acestei decizii. Fiți alături de noi!”, se arată în petiţie, care, până la publicarea acestei ştiri, a fost semnată de 222 de persoane.
Iată conţinutul petiţiei: „O reorganizare a rețelei școlare din județul Constanța face ca anumite instituții de învățământ gimnazial să fie absorbite de licee sau de alte școli gimnaziale. În aceeași situație se află două instituții de învățământ preuniversitar din Medgidia: Școala Gimnazială „Mircea Dragomirescu” și Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu”. Cele două instituții urmează să fie „contopite” începând cu anul școlar 2016-2017, gimnaziul devenind structură a liceului. Decizia a fost luată de Inspectoratul Școlar Județean Constanța fără o justificare, fără o consultare cu reprezentanții celor două instituții, cu cadrele didactice, cu părinții, cu elevii.
Cadrele didactice de la Liceului Teoretic „Nicolae Bălcescu” și Școala Gimnazială „Mircea Dragomirescu” sunt profund nemulțumite de o decizie care le privește și pentru care nu a fost organizată nicio consultare. Cele două şcoli nu doresc o asemenea fuziune, făcută fără să se respecte principiile unei școli democratice.
Este a doua nedreptate care se face Liceului Teoretic „Nicolae Bălcescu”. Pe lângă faptul că i s-a alocat un număr mai mic de clase decât a solicitat, i se distribuie o entitate școlară care are la rândul ei alte două structuri și „bonus” o grădiniță. Școlii gimnaziale i se face o mare nedreptate prin aceea că își pierde personalitatea juridică, deși nu este în această situație conform legii învățământului, şcoala avand un număr de 360 de elevi.
O astfel de reorganizare a rețelei școlare nu rezolvă problemele economice (eventuale economii), nu rezolvă problema numărului de clase la liceu sau numărul normelor didactice, deci nu are nicio justificare.
Dacă vorbim de un învățământ care pune pe primul loc beneficiarul direct al procesului instructiv- educativ, respectiv elevul, se naște o întrebare firească: S-a gândit cineva la elev atunci când a luat o asemenea decizie?
Cadrele didactice, părinții, elevii care formează cele două comunități școlare sunt împotriva acestei decizii. Fiți alături de noi!”, se arată în petiţie, care, până la publicarea acestei ştiri, a fost semnată de 222 de persoane.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii