Pictura zilei „Interior din atelierul din Place Dauphine” de Theodor Pallady
Pictura zilei: „Interior din atelierul din Place Dauphine” de Theodor Pallady
04 Sep, 2014 08:59
ZIUA de Constanta
3235
Marime text
Contemporan cu Matisse, de care îl leagă şi o strânsă prietenie, pictorul Theodor Pallady este unul dintre cei mai importanţi artişti români. A studiat iniţial ingineria, ulterior, descoperindu-şi talentul la pictură cu Erwin Oehme, care îl îndeamnă să plece la Paris, unde va intra în contact cu artişti ai vremii şi, timp de doi ani, va studia în atelierul pictorului Aman Jean din Avenue de Saxe, alături de Matisse, Marquet, Guerin, Manguin.
Pictura lui Pallady vibrează atât prin culoare, cât şi prin formă. În decursul vieţii, a expus lucrări în ţară şi în străinătate, la Ateneul Român, la Salonul din Paris sau din Londra. Printre operele lui Theodor Pallady se numără „Pod peste Sena", „Podul artelor", „Casa de la Bucium", „Peisaj din Iaşul de altădată".
În aprilie 1956, când împlinea 85 de ani, a fost distins cu titlul de Maestru emerit al artei, organizându-se Expoziţia retrospectivă „Theodor Pallady”.
Theodor Pallady spunea despre sine „nu sunt modern, sunt din toate timpurile", în timp ce Tudor Arghezi mărturisea că „Pallady este delicat în nuanţe şi splendori fragile, (...) povesteşte tainele culorilor văzute pe dinăuntru, învăluite în borangic.”
Opera „Interior din atelierul din Place Dauphine”, semnată TPallady, lateral dreapta, în creion, de două ori, trădează o atmosferă de nelinişte, misterioasă pe alocuri, chiar melancolică. Femeia care se odihneşte pe fotoliul de lângă fereastră, poziţia ei gânditoare, dar mai ales maniera tipică de interpretare a formei oferă operei o încărcătură ce depăşeşte simpla apariţie naturală a modelului care stă la pozat.
Sursa foto: wikiart.org
Pictura lui Pallady vibrează atât prin culoare, cât şi prin formă. În decursul vieţii, a expus lucrări în ţară şi în străinătate, la Ateneul Român, la Salonul din Paris sau din Londra. Printre operele lui Theodor Pallady se numără „Pod peste Sena", „Podul artelor", „Casa de la Bucium", „Peisaj din Iaşul de altădată".
În aprilie 1956, când împlinea 85 de ani, a fost distins cu titlul de Maestru emerit al artei, organizându-se Expoziţia retrospectivă „Theodor Pallady”.
Theodor Pallady spunea despre sine „nu sunt modern, sunt din toate timpurile", în timp ce Tudor Arghezi mărturisea că „Pallady este delicat în nuanţe şi splendori fragile, (...) povesteşte tainele culorilor văzute pe dinăuntru, învăluite în borangic.”
Opera „Interior din atelierul din Place Dauphine”, semnată TPallady, lateral dreapta, în creion, de două ori, trădează o atmosferă de nelinişte, misterioasă pe alocuri, chiar melancolică. Femeia care se odihneşte pe fotoliul de lângă fereastră, poziţia ei gânditoare, dar mai ales maniera tipică de interpretare a formei oferă operei o încărcătură ce depăşeşte simpla apariţie naturală a modelului care stă la pozat.
Sursa foto: wikiart.org
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii