Pictura zilei „Vedere din atelierul artistei” de Margareta Sterian
Pictura zilei: „Vedere din atelierul artistei” de Margareta Sterian
08 Aug, 2014 09:05
ZIUA de Constanta
3403
Marime text
Născută în anul 1897, la Buzău, Margareta Sterian, pe lângă pictoriţă, a fost şi scriitoare şi traducătoare româncă de origine evreiască. Artista a lăsat o operă vastă şi complexă, realizată într-un stil inovator, postmodernist, ce stă sub semnul propriilor experienţe şi impresii.
Eugen Ionescu numea pictura Margaretei Sterian „climat magic”, în timp ce, mai târziu, criticul de artă Olga Buşneag, cea care a analizat pentru prima dată creaţia artistei, a pus operele acesteia sub semnul „realismului magic”. Potrivit Wikipedia, există o fundaţie în memoria ei, care, din anul 1993, decernează premii pentru creaţie muzeografică şi plastică. În ceea ce priveşte viaţa personală, a fost căsătorită de două ori, prima dată cu un bancher din Ploieşti, iar a doua oară cu poetul Paul Sterian.
Uleiul pe pânză lipită pe carton, semnat Margareta Sterian dreapta jos şi intitulat „Vedere din atelierul artistei”, relevă un oraş mai puţin luminos şi dramatic. Oraşul este privit de sus, iar clădirile şi străzile se întâlnesc la o răscruce. Cromatica pentru care a optat artista este rece (albastru, cenuşiu, griuri violacee şi doar câteva accente de roşu stins).
Sursa foto: wikiart.org
Eugen Ionescu numea pictura Margaretei Sterian „climat magic”, în timp ce, mai târziu, criticul de artă Olga Buşneag, cea care a analizat pentru prima dată creaţia artistei, a pus operele acesteia sub semnul „realismului magic”. Potrivit Wikipedia, există o fundaţie în memoria ei, care, din anul 1993, decernează premii pentru creaţie muzeografică şi plastică. În ceea ce priveşte viaţa personală, a fost căsătorită de două ori, prima dată cu un bancher din Ploieşti, iar a doua oară cu poetul Paul Sterian.
Uleiul pe pânză lipită pe carton, semnat Margareta Sterian dreapta jos şi intitulat „Vedere din atelierul artistei”, relevă un oraş mai puţin luminos şi dramatic. Oraşul este privit de sus, iar clădirile şi străzile se întâlnesc la o răscruce. Cromatica pentru care a optat artista este rece (albastru, cenuşiu, griuri violacee şi doar câteva accente de roşu stins).
Sursa foto: wikiart.org
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii