Poziţia oficială a reprezentanților Mera Resort privind un al doilea focar de toxiinfecție
Poziţia oficială a reprezentanților Mera Resort privind un al doilea focar de toxiinfecție
02 Aug, 2016 13:57
ZIUA de Constanta
4371
Marime text
În urma apariţiilor din mass-media, Mera Resort - Venus anunţă că „cele mai recente controale ale Direcţiei de Sănătate Publică Judeţeană Constanţa, desfăşurate în data de 31 iulie 2016, s-au finalizat cu o evaluare pozitivă, mai exact ancheta nu a relevat nici un fel de situaţii neconforme cu normele de igienă şi sănătate publică în activităţile care au loc în complexul hotelier”. Din acest motiv, DSPJ Constanţa va continua să monitorizeze cazurile prezente la Spitalul Municipal Mangalia şi la Spitalul Clinic de Boli Infecţioase Constanţa, pentru a putea identifica sursa îmbolnăvirilor.
În cele ce urmează vă prezentăm poziţia oficială a Mera Resort - Venus, precum şi măsurile preventive pe care conducerea complexului hotelier le-a luat pentru a preîntâmpina situaţii nedorite, care ar putea afecta vacanţele turiştilor veniţi pe litoral.
„În urma celor mai recente apariții din mass-media, legate de existența unui al doilea focar de toxiinfecție în interiorului complexului hotelier Mera Resort, suntem în măsură să facem cunoscute opiniei publice următoarele informații de interes general:
În data de 31 iulie 2017, Direcția de Sănătate Publică Constanța a efectuat un amplu control igienico-sanitar în cadrul complexului nostru, iar în urma acestuia nu s-au constatat neconformități la normele de igienă și sănătate publică. Din acest motiv, DSPJ Constanța monitorizează cazurile prezentate la Spital Municipal Mangalia – Compartiment Primiri Urgențe și Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Constanța, pentru a putea identifica cauza îmbolnăvirilor.
Amintim, de asemenea, faptul că directorul general al ANPC, a revenit în data de 31 iulie, asupra declarațiilor făcute la data de 21 iulie, când a declarat presei faptul că la complexul Mera Resort s-a descoperit primul focar de toxiinfecție alimentară al sezonului 2016, deși acest fapt nu era confirmat de analizele medicale și de laborator. De asemenea, DSP și DSV au revenit ulterior prin comunicate de presă, arătând că la complexul Mera Resort nu se poate proba existența unui pericol de contaminare.
Reprezentanții Mera Resort regretă situația în care se află unii dintre turiștii care s-au îmbolnăvit în ultimele două săptămâni. Dorința noastră este aceea de a oferi servicii hoteliere la cel mai înalt nivel și nu aceea de a propaga sau întreține o stare de tensiune și de incertitudine care nu este daunătoare doar oaspețților nostri ci tuturor turistilor prezenti pe litoral în acest sezon, familii cu copii, tineri și vârsnici deopotrivă, ce merita sa se bucure in conditii civilizate de o binemeritata vacanta. Tocmai din acest motiv, ne asigurăm toți clienții și partenerii că am luat toate măsurile necesare pentru înlăturarea posibilor factori de risc și că lucrăm împreună cu Direcția de Sănătate Publică, Direcția Sanitar Veterinară și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului la depistarea cauzelor tuturor situațiilor de îmbolnăvire a clienților noștri, chiar si dacă nu sunt corelate direct cu activitatea noastră hotelieră.
Mai mult, conducerea Mera Resort, înțelegând stresul prin care a trecut o parte dintre cei ce au reclamat probleme ale aparatului digestiv, atât la nivel fizic, cât și emoțional, cauzate de mesajele iresponsabile propagate în mediile de comunicare publică, a decis ca, indiferent de natura sau cauza generatoare, imputabilă sau nu Mera Resort, să intervină, la nivel uman și instituțional în sprijinul acestora, restituind celor afectați, în intervalul 19-30 iulie 2016, sumele aferente sejurului neefectuat, astfel încât turiștii să se poată ocupa în liniște de refacerea celor dragi.
În același timp, vă informăm că în complexul Mera Resort se află zilnic peste 1.300 de turişti și personalul angajat. Complexul Mera Resort pune la dispoziția oaspeților săi, gratuit, servicii medicale care oferă consultaţii în program prelungit.
Totodată, dorim să vă informăm, cu această ocazie, că încă de la primele sesizări din data de 19 iulie și înainte de a fi comunicate rezultatele analizelor prelevate din blocul alimentar, Mera Resort a intensificat procedurile de igenizare și de dezinfectare, atât a spațiilor de producție cât și a celor publice, impunând măsuri extreme ce au dus până la înlocuirea integrală a ustensilelor din bucătarie, scoaterea din producție a întreg stocului de marfă existent la acea dată, deși aflat in termen de valabilitate, schimbarea unor furnizori importanți de materie primă, precum și triplarea procedurilor de dezinfectare a tuturor suprafețelor, atât din zona de lucru, cât și din cea de servire a mesei. De asemenea, s-au impus verificări zilnice ale stării generale de sănătate a personalului și efectuarea de analize săptămânale, au fost trimiși în concediu medical trei angajați care prezentau unele simptome care ar fi putut afecta siguranța turiștilor în interiorul complexului, fiecăre angajat din zona de servire a restaurantului a fost dotat și instruit sa folosească frecvent soluții specifice dezinfectante pentru suprafețele de servire a mesei, suplimentarea numărului de dispensere automate pentru dezinfectarea mâinilor în zona de restaurant, piscina și toalete publice și ajungând până la prelevarea de probe pentru analiza băuturilor alcoolice și non-alcoolice, precum și a apei potabile din spațiile publice, a apei mării și a piscinelor din incinta complexului.
Acuzațiile care au fost aduse complexului nu sunt susținute, până în acest moment, de probe care să ateste prezența unui virus sau a unei bacterii care ar fi putut provoca toxiinfecții alimentare, iar cazurile care au fost analizate de personalul medical în incinta complexului, la Serviciul de Ambulanță sau la spitalele din județ nu confirmă contaminarea în interiorul complexului Mera Resort.
În data de 31 iulie 2016 am fost informaţi oficial de către autorităţile abilitate (ANPC, DSV, DSP) că, în urma investigațiilor și a analizelor de laborator, efectuate in perioada 20-31 iulie 2016, s-a constatat că nu există un focar de toxiinfecție alimentară în interiorul complexului Mera Resort.
În toată această perioadă, echipa Mera Resort a fost permanent la dispoziția clienților săi sau a viitorilor clienți, în măsura în care aceștia au luat legătura cu reprezentanții complexului hotelier și nu s-au informat din surse alternative, surse care pot denatura realitatea, în mod voluntar sau sub presiunea unui factor subiectiv.
Asigurăm, pe această cale, încă o dată, publicul larg, de întreaga noastră transparență și de angajamentul total al conducerii Mera Resort pentru respectarea valorilor sale profunde, de respect, onestitate și dedicare pentru oferirea serviciilor turistice la cele mai înalte standarde de siguranță și de calitate. Vă stăm permanent la dispoziție, asigurandu-vă de transparența noastră totală și vă oferim permanent informații suplimentare, la numerele de telefon 0766 351 364 / 0754 535 392 sau scriindu-ne la adresa office@meraresort.ro”, conform reprezentanţilor Mera Resort.
Citeşte şi Cazuri de toxiinfecţie alimentară în staţiunea Venus, soldate cu controale şi amenzi! (galerie foto)
Focar de toxiinfecție la un hotel din Venus! Șase copii la spital! Ce spune DSP Constanța
În cele ce urmează vă prezentăm poziţia oficială a Mera Resort - Venus, precum şi măsurile preventive pe care conducerea complexului hotelier le-a luat pentru a preîntâmpina situaţii nedorite, care ar putea afecta vacanţele turiştilor veniţi pe litoral.
„În urma celor mai recente apariții din mass-media, legate de existența unui al doilea focar de toxiinfecție în interiorului complexului hotelier Mera Resort, suntem în măsură să facem cunoscute opiniei publice următoarele informații de interes general:
În data de 31 iulie 2017, Direcția de Sănătate Publică Constanța a efectuat un amplu control igienico-sanitar în cadrul complexului nostru, iar în urma acestuia nu s-au constatat neconformități la normele de igienă și sănătate publică. Din acest motiv, DSPJ Constanța monitorizează cazurile prezentate la Spital Municipal Mangalia – Compartiment Primiri Urgențe și Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Constanța, pentru a putea identifica cauza îmbolnăvirilor.
Amintim, de asemenea, faptul că directorul general al ANPC, a revenit în data de 31 iulie, asupra declarațiilor făcute la data de 21 iulie, când a declarat presei faptul că la complexul Mera Resort s-a descoperit primul focar de toxiinfecție alimentară al sezonului 2016, deși acest fapt nu era confirmat de analizele medicale și de laborator. De asemenea, DSP și DSV au revenit ulterior prin comunicate de presă, arătând că la complexul Mera Resort nu se poate proba existența unui pericol de contaminare.
Reprezentanții Mera Resort regretă situația în care se află unii dintre turiștii care s-au îmbolnăvit în ultimele două săptămâni. Dorința noastră este aceea de a oferi servicii hoteliere la cel mai înalt nivel și nu aceea de a propaga sau întreține o stare de tensiune și de incertitudine care nu este daunătoare doar oaspețților nostri ci tuturor turistilor prezenti pe litoral în acest sezon, familii cu copii, tineri și vârsnici deopotrivă, ce merita sa se bucure in conditii civilizate de o binemeritata vacanta. Tocmai din acest motiv, ne asigurăm toți clienții și partenerii că am luat toate măsurile necesare pentru înlăturarea posibilor factori de risc și că lucrăm împreună cu Direcția de Sănătate Publică, Direcția Sanitar Veterinară și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului la depistarea cauzelor tuturor situațiilor de îmbolnăvire a clienților noștri, chiar si dacă nu sunt corelate direct cu activitatea noastră hotelieră.
Mai mult, conducerea Mera Resort, înțelegând stresul prin care a trecut o parte dintre cei ce au reclamat probleme ale aparatului digestiv, atât la nivel fizic, cât și emoțional, cauzate de mesajele iresponsabile propagate în mediile de comunicare publică, a decis ca, indiferent de natura sau cauza generatoare, imputabilă sau nu Mera Resort, să intervină, la nivel uman și instituțional în sprijinul acestora, restituind celor afectați, în intervalul 19-30 iulie 2016, sumele aferente sejurului neefectuat, astfel încât turiștii să se poată ocupa în liniște de refacerea celor dragi.
În același timp, vă informăm că în complexul Mera Resort se află zilnic peste 1.300 de turişti și personalul angajat. Complexul Mera Resort pune la dispoziția oaspeților săi, gratuit, servicii medicale care oferă consultaţii în program prelungit.
Totodată, dorim să vă informăm, cu această ocazie, că încă de la primele sesizări din data de 19 iulie și înainte de a fi comunicate rezultatele analizelor prelevate din blocul alimentar, Mera Resort a intensificat procedurile de igenizare și de dezinfectare, atât a spațiilor de producție cât și a celor publice, impunând măsuri extreme ce au dus până la înlocuirea integrală a ustensilelor din bucătarie, scoaterea din producție a întreg stocului de marfă existent la acea dată, deși aflat in termen de valabilitate, schimbarea unor furnizori importanți de materie primă, precum și triplarea procedurilor de dezinfectare a tuturor suprafețelor, atât din zona de lucru, cât și din cea de servire a mesei. De asemenea, s-au impus verificări zilnice ale stării generale de sănătate a personalului și efectuarea de analize săptămânale, au fost trimiși în concediu medical trei angajați care prezentau unele simptome care ar fi putut afecta siguranța turiștilor în interiorul complexului, fiecăre angajat din zona de servire a restaurantului a fost dotat și instruit sa folosească frecvent soluții specifice dezinfectante pentru suprafețele de servire a mesei, suplimentarea numărului de dispensere automate pentru dezinfectarea mâinilor în zona de restaurant, piscina și toalete publice și ajungând până la prelevarea de probe pentru analiza băuturilor alcoolice și non-alcoolice, precum și a apei potabile din spațiile publice, a apei mării și a piscinelor din incinta complexului.
Acuzațiile care au fost aduse complexului nu sunt susținute, până în acest moment, de probe care să ateste prezența unui virus sau a unei bacterii care ar fi putut provoca toxiinfecții alimentare, iar cazurile care au fost analizate de personalul medical în incinta complexului, la Serviciul de Ambulanță sau la spitalele din județ nu confirmă contaminarea în interiorul complexului Mera Resort.
În data de 31 iulie 2016 am fost informaţi oficial de către autorităţile abilitate (ANPC, DSV, DSP) că, în urma investigațiilor și a analizelor de laborator, efectuate in perioada 20-31 iulie 2016, s-a constatat că nu există un focar de toxiinfecție alimentară în interiorul complexului Mera Resort.
În toată această perioadă, echipa Mera Resort a fost permanent la dispoziția clienților săi sau a viitorilor clienți, în măsura în care aceștia au luat legătura cu reprezentanții complexului hotelier și nu s-au informat din surse alternative, surse care pot denatura realitatea, în mod voluntar sau sub presiunea unui factor subiectiv.
Asigurăm, pe această cale, încă o dată, publicul larg, de întreaga noastră transparență și de angajamentul total al conducerii Mera Resort pentru respectarea valorilor sale profunde, de respect, onestitate și dedicare pentru oferirea serviciilor turistice la cele mai înalte standarde de siguranță și de calitate. Vă stăm permanent la dispoziție, asigurandu-vă de transparența noastră totală și vă oferim permanent informații suplimentare, la numerele de telefon 0766 351 364 / 0754 535 392 sau scriindu-ne la adresa office@meraresort.ro”, conform reprezentanţilor Mera Resort.
Citeşte şi Cazuri de toxiinfecţie alimentară în staţiunea Venus, soldate cu controale şi amenzi! (galerie foto)
Focar de toxiinfecție la un hotel din Venus! Șase copii la spital! Ce spune DSP Constanța
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii