Preşedinţia se implică în "scandalul" numirilor directorilor de şcoli fără concurs şi va cere Ministerului Educaţiei situaţia celor numiţi prin derogare
Preşedinţia se implică în "scandalul" numirilor directorilor de şcoli fără concurs şi va cere Ministerului
09 Jan, 2017 16:00
ZIUA de Constanta
2507
Marime text
Preşedinţia va cere MEC situaţia directorilor numiţi prin derogare. Consilierul de stat Ligia Deca, şeful Departamentului Educaţie din Administraţia Prezidenţială, a declarat, luni, într-un interviu acordat News.ro, că ordinul privind numirea directorilor unităţilor de învăţământ prin derogare este un "semnal extrem de negativ" în sistem, fiind răsplătiţi cei care au dovedit că nu au avut performanţe, iar măsura a fost luată şi ca urmare a "presiunii" venite din partea foştilor directori, care şi-au pierdut posturile.
"Prin această derogare în bloc, practic inspectorii pot delega aceiaşi directori pe post, chiar dacă ei nu au luat concursul sau nu s-au prezentat. De ce nu este bine ce se întâmplă: persoanele care nu au promovat concursul sunt dovedit nepotrivite pentru funcţia respectivă şi în România discutăm mult despre calitatea educaţiei, despre cât de nepotrivită este pe alocuri infrastructura şcolară. Cred că este absolut necesar să avem directori competenţi şi independenţi", a spus Ligia Deca.
Ea afirmă că la baza schimbării metodologiei stă şi o "presiune" venită din rândul foştilor directori, care fie au ratat examenele, fie nu s-au prezentat, dar au dorit să revină la conducerea unităţilor şcolare.
"Prin această derogare în bloc, practic inspectorii pot delega aceiaşi directori pe post, chiar dacă ei nu au luat concursul sau nu s-au prezentat. De ce nu este bine ce se întâmplă: persoanele care nu au promovat concursul sunt dovedit nepotrivite pentru funcţia respectivă şi în România discutăm mult despre calitatea educaţiei, despre cât de nepotrivită este pe alocuri infrastructura şcolară. Cred că este absolut necesar să avem directori competenţi şi independenţi", a spus Ligia Deca.
Ea afirmă că la baza schimbării metodologiei stă şi o "presiune" venită din rândul foştilor directori, care fie au ratat examenele, fie nu s-au prezentat, dar au dorit să revină la conducerea unităţilor şcolare.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii