Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
11:32 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Proiect ambițios CNADNR vrea un drum expres de 22 de km spre sudul litoralului care să evite blocajele din Agigea și Eforie

ro

07 Sep, 2016 11:41 4445 Marime text
Spre sudul litoralului ar urma ca in urmatorii doi ani sa fie construit un nou drum de mare viteza, un drum expres care sa continue autostrada ce in prezent se termina la nord de Agigea, va ocoli lacul Techirghiol si se va conecta cu drumul national dinspre Mangalia in zona 23 August, evitand astfel zonele unde se genereaza ambuteiaje in sezonul estival - cel putin asa suna un nou plan de la Compania de Autostrazi. Drumul expres ce va avea o lungime de 22 de kilometri si cu o valoare estimata de 53 de milioane de euro ar urma sa fie construit in regie proprie, chiar de catre CNADNR, a explicat intr-un interviu pentru HotNews.ro directorul companiei, Catalin Homor.
 

"In zona litoralului avem doua actiuni. Una este finalizarea podului existent de la Agigea pe care il avem in lucru. Vrem sa-l dam la finalul anului circulatiei pe doua benzi. De luni inchidem circulatia si in trei luni sa o redeschidem. In paralel, pentru a evita blocajele din zona asta, vom pregati o varianta ocolitoare a lacului Techirghiol si a localitatii Agigea, pe podul nou [n.r. noul pod peste Canalul Dunare - Marea Neagra in continuarea A4] si cu intepare in DN39 dupa localitatea 23 August", a declarat pentru HotNews.ro directorul general CNADNR, Catalin Homor.

 
"Ne-am propus sa facem acest drum in regie proprie. Ne apucam de acum sa-l pregatim. Vom scoate la licitatie Studiul de Fezabilitate si Proiectul Tehnic, in schimb lucrarile le vom face in regie proprie. Programul este ca la sfarsitul lui 2018 sa fie realizat", a detaliat Homor.
 
Noul drum de mare viteza ar urma sa aiba o lungime de 22 de km, cate doua benzi pe sens si are un cost estimat la circa 52,8 milioane de euro, adica o medie de 2,4 milioane de euro pe kilometru, insa intentia autoritatilor de la drumuri este sa-l finanteze in mare parte din fonduri europene nerambursabile.
 
Materialul integral poate fi citit pe Hotnews.ro.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii