PROTEST DE AMPLOARE al bicicliştilor, în Capitală. Circulaţia auto, restricţionată
PROTEST DE AMPLOARE al bicicliştilor, în Capitală. Circulaţia auto, restricţionată
21 Sep, 2013 20:08
ZIUA de Constanta
2294
Marime text
Comunitatea bicicliştilor din Bucureşti protestează sâmbătă în cadrul evenimentului "Vrem piste pe şosea. Vrem un oraş pentru OAMENI!", ocazie cu care cere şi demisia primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu. Sute de biciclişti s-au adunat în Parcul Herăstrău, intrarea Charles de Gaulle, şi au pornit apoi într-un marş de protest prin Capitală.
articipanţii la marş s-au strâns de la ora 14.00 la intrarea din Piaţa Charles de Gaulle în Parcul Herăstrău, având ca destinaţie Parcul Tineretului. Timp de aproximativ un sfert de oră, ei au blocat circulaţia pe ambele sensuri pe Podul Basarab.
În prezent, participanţii la marş se deplasează în grup compact prin centrul Capitalei. Traseul bicicliştilor include şi înconjurul Palatului Parlamentului.
În cadrul acestui protest, bicicliştii cer demisia primarului Sorin Oprescu, invocând neaplicarea măsurilor de siguranţă rutieră, încurajarea transportului motorizat, lipsa unei viziuni pentru creşterea calităţii vieţii, menţinerea în funcţii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de recepţia ilegală a pistelor pentru biciclete şi neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.
Marşul a fost organizat de Comunitatea Bicicliştilor din Bucureşti (CBB) şi Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR). Conform organizatorilor, la protest sunt aşteptaţi pietoni, biciclişti, persoane în scaun rulant, rolleri, părinţi care îşi plimbă copiii în cărucior.
În opinia CBB şi OPTAR, în ultimii ani, proiectele de urbanism promovate şi implementate de municipalitate au fost unele care contravin atât normelor dezvoltării durabile, cât şi principiilor cheltuirii eficiente a fondurilor publice.
"Astfel, în anul 2013 am ajuns să trăim într-un oraş proiectat pentru maşini, celelalte tipuri de participare la trafic fiind masiv neglijate. Locuitorii Bucureştiului au devenit refugiaţi în oraşul lor. Acesta este principalul motiv pentru care politicile publice locale de dezvoltare a Capitalei trebuie în mod imperativ şi urgent să rezolve toate aceste probleme", susţin organizatorii marşului.
Motivele protestului sunt, potrivit sursei citate, încurajarea transportului motorizat în cea mai poluată capitală europeană, Bucureştiul, menţinerea în funcţii a persoanelor vinovate de pagube de milioane de euro provocate de recepţia ilegală a pistelor pentru biciclete, neaplicarea măsurilor de siguranţă rutieră, lipsa unei viziuni a administraţiei oraşului pentru creşterea calităţii vieţii, lipsa accesibilizării oraşului.
Primăria Capitalei a plătit 11 milioane de euro, în perioda 2008-2010, pentru construirea unor piste de biciclete. Astăzi, dintre cei circa 122 de kilometri de piste, doar două piste mai sunt funcţionale, restul fiind desfiinţate de Poliţia Rutieră după ce a constatat că nu sunt viabile.
Citeste mai mult pe RTV.NET
articipanţii la marş s-au strâns de la ora 14.00 la intrarea din Piaţa Charles de Gaulle în Parcul Herăstrău, având ca destinaţie Parcul Tineretului. Timp de aproximativ un sfert de oră, ei au blocat circulaţia pe ambele sensuri pe Podul Basarab.
În prezent, participanţii la marş se deplasează în grup compact prin centrul Capitalei. Traseul bicicliştilor include şi înconjurul Palatului Parlamentului.
În cadrul acestui protest, bicicliştii cer demisia primarului Sorin Oprescu, invocând neaplicarea măsurilor de siguranţă rutieră, încurajarea transportului motorizat, lipsa unei viziuni pentru creşterea calităţii vieţii, menţinerea în funcţii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de recepţia ilegală a pistelor pentru biciclete şi neaplicarea măsurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.
Marşul a fost organizat de Comunitatea Bicicliştilor din Bucureşti (CBB) şi Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR). Conform organizatorilor, la protest sunt aşteptaţi pietoni, biciclişti, persoane în scaun rulant, rolleri, părinţi care îşi plimbă copiii în cărucior.
În opinia CBB şi OPTAR, în ultimii ani, proiectele de urbanism promovate şi implementate de municipalitate au fost unele care contravin atât normelor dezvoltării durabile, cât şi principiilor cheltuirii eficiente a fondurilor publice.
"Astfel, în anul 2013 am ajuns să trăim într-un oraş proiectat pentru maşini, celelalte tipuri de participare la trafic fiind masiv neglijate. Locuitorii Bucureştiului au devenit refugiaţi în oraşul lor. Acesta este principalul motiv pentru care politicile publice locale de dezvoltare a Capitalei trebuie în mod imperativ şi urgent să rezolve toate aceste probleme", susţin organizatorii marşului.
Motivele protestului sunt, potrivit sursei citate, încurajarea transportului motorizat în cea mai poluată capitală europeană, Bucureştiul, menţinerea în funcţii a persoanelor vinovate de pagube de milioane de euro provocate de recepţia ilegală a pistelor pentru biciclete, neaplicarea măsurilor de siguranţă rutieră, lipsa unei viziuni a administraţiei oraşului pentru creşterea calităţii vieţii, lipsa accesibilizării oraşului.
Primăria Capitalei a plătit 11 milioane de euro, în perioda 2008-2010, pentru construirea unor piste de biciclete. Astăzi, dintre cei circa 122 de kilometri de piste, doar două piste mai sunt funcţionale, restul fiind desfiinţate de Poliţia Rutieră după ce a constatat că nu sunt viabile.
Citeste mai mult pe RTV.NET
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii