”Succesul din acest an al litoralului românesc îl depăşeşte chiar şi pe cel din 2008, când România încă nu cunoştea criza, iar puterea de cumpărare a populaţiei era mult mai mare. Revenirea turiştilor români pe litoralul autohton se datorează eforturilor făcute de hotelieri şi de tur operatori de a oferi condiţii mai bune şi de a menţine preţurile la niveluri comparabile cu cele ale concurenţei străine. În plus, a început să funcţioneze şi în România un all inclusive de calitate care este foarte căutat de familii”, se arată într-un comunicat transmis sâmbătă de FPTS.
În opinia președintelui Federației, Dan Matei Agathon, trebuie gândit un program special de oferte pentru septembrie pentru a prelungi sezonul şi pentru a menţine gradul de ocupare al litoralului şi la începutul toamnei, profitând de vremea bună care se anunţă.
”În continuare, nimeni nu trebuie să se culce pe laurii acestui succes şi pe faptul că turiştii români au oferit o nouă şansă litoralului românesc. Acesta are nevoie şi de dezvoltare durabilă, în aşa fel încât condiţiile să fie tot mai bune de la an la an, iar turiştii români să revină cu plăcere. Mai mult, există miza importantă a atragerii turiştilor străini, iar aici bătălia nu e nici pe departe câştigată. Dar, în condiţiile în care sezonul cald se prelungeşte în fiecare an, iar condiţiile oferite se îmbunătăţesc, litoralul românesc are şansa să concureze cu ţările învecinate şi să devină o destinaţie favorită şi pentru turiştii străini. Pentru acest lucru mai este nevoie însă şi de o promovare pe măsură în ţările de unde am putea atrage turişti, şi este vorba, în principal, de cele fără litoral”, se precizează în comunicat.